Які ще київські мости можуть слідом за Шулявським обрушитися будь-якої миті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Які ще київські мости можуть слідом за Шулявським обрушитися будь-якої миті

Казна та Політика
1005
НП на Шулявському мості в Києві, яка відбулася в передостанній день зими, 27 лютого (просіло дорожнє полотно, через що перекрили рух транспорту), не на жарт стривожила столичну громадськість. Адже, по суті, збулося те, чого і водії, і пішоходи, які користуються громадським транспортом, побоювалися давно: через хронічно «убиту» транспортну інфраструктуру дороги просто починають сипатися, як картковий будиночок.
Де і коли, а головне, з якими наслідками, «вистрілить» ця проблема наступного разу – не знає ніхто.
Хитка рівновага
Всього в Києві близько 170 мостів і шляхопроводів. З них в аварійному і передаварійному стані – близько 10, в тому числі, найважливіші міські артерії столиці.
«Найпроблемніші – мости Патона, Південний, Московський, Метро. Ремонту та реконструкції також потребують і менші мости – Венеціанський, міст через Русанівський канал, на вул. Ентузіастів та ін. Якщо в міському бюджеті не з’являться додаткові джерела фінансування, то, швидше за все, владі доведеться заморозити інші статті витрат, наприклад, будівництво того ж Подільського моста, щоб латати вже існуючі об’єкти», – зазначив аналітик «Публічного аудиту» Володимир Тарчинський.
«В першу чергу, зараз під загрозою найстаріші мости і шляхопроводи, яким 50 і більше років. Там пішло відшарування бетону, іржавіє арматура, є тріщини, течі. Це стосується і мостів, і підземних переходів», – доповнив його урбаніст Григорій Мельничук.
На думку експертів, до проблемних можна віднести також ділянку біля метро Нивки (шляхопровід), в поганому стані перебував шляхопровід на проспекті Науки (почали реконструювати), розв’язки в районі Кіквідзе і Саперно-Слобідської, а також Севастопольська пл. І це не кажучи про явно аварійні ділянки в спальних районах, до яких руки міської влади взагалі не доходять.
З року в рік місто виділяє все більше грошей на ремонти транспортних розв’язок і мостів. Наприклад, якщо в 2013 р. з бюджету на ці потреби було спрямовано 700 млн грн., то вже в 2016-му – 2,5 млрд грн. Але чи вистачить цієї суми, щоб вирішити всі проблеми?
«Косметики» замало
За словами експертів, про можливу НП на Шулявському мосту говорили ще кілька років тому. Так, в 2014 році на його реконструкцію було потрібно близько 400 млн грн. Але ремонт відклали до кращих часів. Зараз же однієї «косметики» вже явно замало. Потрібно не тільки ліквідувати наслідки обвалу, але і зміцнювати саму конструкцію, а це 1-1,5 млрд грн.
В середньому, виходячи із загального стану шляхопроводів і мостів в Києві, на кожен з них варто було б виділити хоча б по 400 млн грн. А на об’єкти поменше – по 100-150 млн грн. Тобто мінімальна ціна питання – близько 2, 5 млрд. грн.
«Питання зараз навіть не в частковому ремонті, а в тому, що за роки експлуатації на мости істотно зросло навантаження. По тому ж Шулявському проїжджає вже в 3-4 рази більше машин, ніж на етапі його введення в експлуатацію. Тобто, потрібно не просто чинити, а проводити модернізацію, зміцнювати конструкції», – зазначив засновник порталу dtp.kiev.ua Влад Антонов.
На думку експертів, проводити перевірку мостів і шляхопроводів необхідно раз на півроку. Особливо актуальним аудит конструкцій стає після зими, коли сходять лід і сніг. В ідеалі проводити ревізію варто і до початку холодів.
Мер Києва Віталій Кличко вже пообіцяв, що влада проведе комплексний аудит мостів. Але чи знайдуться гроші на їх ремонт і головне – яким буде його якість – невідомо. Адже, як показує практика, дорожні роботи – це хороший спосіб відмити бюджетні гроші.
На думку Григорія Мельничука, всі ці питання повинні контролювати незалежні експертні органи, які б стежили за технологією ремонтів доріг і мостів, якістю робіт, поточним технічним станом об’єктів.
«Необхідно розділяти функції замовника, виконавця робіт, контролера. Таку практику використовували, наприклад, при ремонтах міжміських доріг, де залучали кошти євробанків», – підсумував він.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас