Куди заведе реформа Антонова — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Куди заведе реформа Антонова

Фондовий ринок
557
Укроборонпром погодив з Мінекономіки план і графік корпоратизації ДП Антонов, повідомляє оборонне відомство.
Найближчим часом очікується затвердження плану з боку Кабінету міністрів.
«Це робиться з однією метою – щоб компанія могла залучати гроші», – пояснює ідею корпоратизації в розмовi з НВ Бізнес Денис Гурак, заступник голови Укроборонпрому із зовнішньоекономічної діяльності.
ДП Антонов є найбільшим літакобудівним підприємством країни. Правда, останні роки з випуском літаків не склалося. З 2009 року компанія випустила трохи більше 20 машин. А після 2013 року, коли кооперація з ключовим партнером – РФ (по низцi спільних проектів) стала порушуватися і в кінцевому рахунку перервалася, завод насилу збирає 1-2 літаки на рік.
Центром компанії є однойменне конструкторське бюро, завдяки роботі якого світ побачив понад 100 типів і модифікацій транспортних, пасажирських і спеціалізованих літаків.
Сьогодні КБ і авіакомпанія Авіалінії Антонова, по суті, є головною цінністю підприємства. Робота авіатранспортного підрозділу, що заробляє на перевезеннях надважких вантажів за кордоном, дозволяє залишатися Антонову на плаву. Дуже непросто в такому складному виробництві безболісно замінити багатолітніх партнерів на інших. Щоб запустити маховик і підняти завод на новий рівень, потрібен позиковий капітал.
За словами авіаексперта Юлія Кисельова, сьогодні Антонов – це унітарне підприємство, яке не розпоряджається активами, а просто керує ними, все майно належить державі: «Така форма власності не дозволяє залучати позикові кошти і вливати гроші в розвиток компанії».
Заступник голови Укроборонпрому з розвитку Артур Херувiмов, вважає, що корпоратизація є певним кроком на зустріч до цивілізованого бачення бізнесу.
До акціонерних товариств є підвищені вимоги до розкриття інформації, які дозволять Антонов зробити більш прозорим підприємством. Такі зміни допоможуть авіавиробнику бути вільним у своїх господарських питаннях і легше виходити на зовнішні ринки, резюмує старший партнер юридичної фірми Ільяшев і Партнери (представляє інтереси Антонова) Роман Марченко. «Ризики такої компанії будуть нижче, а значить, підприємство зможе залучати кошти під більш низькі відсотки і на більш довгий термін», – вважає старший аналітик інвестгрупи АРТ Капітал Олексій Андрейченко.
Виграє від цього сама компанія, яка отримує можливість фінансувати свої проекти, а також основний акціонер – держава. Специфіка виробництва літаків така, що на початковому етапі необхідні значні капітальні витрати, щоб запустити виробничий процес, а оплата готового виробу проводиться через кілька місяців. «Цей часовий розрив можна закривати передоплатою з боку замовника або кредитом. Зараз часто виникає ситуація, коли є замовлення, але немає грошей, щоб запустити їх у роботу», – зазначає Андрейченко.
Сьогодні, вважає Кисельов, потрібно від $100 до $500 млн, щоб привести Антонов до сучасних вимог, технологій, стандартів. І це не кажучи вже безпосередньо про виробництво літаків, для випуску яких часто потрібна 30% задатку або початкового капіталу. «Тобто, щоб запустити 12 літаків на виробництво (та кількість на рік, яку хотів би випускати завод), необхідно залучити понад $100 млн відразу. Зробити це буде легше для прозорої компанії», – стверджує аналітик.
У довгостроковій перспективі, каже Гурак, розпочатий сьогодні процес буде означати, що у майбутньому Антонов зможе торгуватися на біржі або продавати свої акції, щоб знаходити інвестиції.
Андрій Леденьов
За матеріалами:
НВ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас