Летимо безкоштовно: що чекає авіацію через 10 років — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Летимо безкоштовно: що чекає авіацію через 10 років

Світ
659
Наприкінці листопада Майкл О`Лірі – глава одного з найпопулярніших у Європі лоукостерів Ryanair – заявив, що вже через 5-10 років його компанія возитиме пасажирів безкоштовно.
На чому передбачає заробляти авіакомпанія? Спосіб монетизації обрано незвичайний: аеропорти будуть ділити з Ryanair гроші, які пасажири залишили в Duty Free, а також від покупок на самих рейсах.
На думку О`Лірі, така модель цілком має право на життя. Керівник Ryanair зазначає, що сьогодні невеликі аеропорти, в яких базуються літаки компанії, все частіше пропонують вигідні умови, знижуючи різні збори. Протягом найближчих років такі аеропорти і зовсім можуть скасувати їх, що дозволить авіакомпанії зробити ціну квитка мінімальною або зовсім її прибрати. «У цьому зацікавлені невеликі аеропорти, які замислюються над збільшенням пасажиропотоку. Вони вже зараз пропонують більш вигідні умови, а в майбутньому можуть піти назустріч нашій пропозиції», – зазначив О`Лірі.
У великих аеропортах подібне станеться нескоро: вони і так популярні, їм немає сенсу знижувати платежі і збори від авіакомпаній. А для регіональних аеропортів це один з небагатьох способів збільшити виручку і популярність. Вся справа в тому, що безкоштовні рейси користуватимуться величезним попитом, що допоможе збільшити пасажиропотік та кількість самих рейсів. Як результат, обидві сторони можуть залишитися у виграші.
До того ж, як зазначає О`Лірі, Ryanair збирається заробляти на додаткових послугах. Наприклад, восени був запущений сервіс Ryanair Rooms для пошуку житла: послуга користується великою популярністю серед мандрівників, і авіакомпанія планує отримувати комісію за успішне бронювання.
Але безкоштовні польоти – це лише одна з можливих перспектив на найближчі десять років. Журналісти дізналися, що ще чекає авіацію в недалекому майбутньому.
У 2000-му компанія Airbus взялася за розробку літака A3XX, який пізніше отримав назву A380. Програма фінансування розрахована на 8,8 млрд євро, але в підсумку зросла майже в три рази – до 25 млрд євро. Перший свій політ літак, здатний вміщати від 525 до 853 пасажирів, здійснив у 2005 році, а в 2007-му надійшов у продаж. Але як показав час, літак не виправдав надій.
За майже десять років компанія отримала всього 318 замовлень, частина з яких припала на Emirates, а від частини замовники можуть і зовсім відмовитися. Проблема в тому, що за 2016-й компанія не продала жодного такого літака. Виявилося, що розмір став мінусом, а не плюсом, як вважали в Airbus при створенні літака. У A380 занадто великі габарити, через що його здатне прийняти лише обмежене число аеропортів. А чотири двигуни стали причиною великої витрати пального. В результаті, як повідомило керівництво компанії, лінійку закриють.
У Airbus вже підготували новинку згідно з запитами ринку: A350-1000 з двома двигунами на 366 пасажирів. Літак може сісти майже у всіх аеропортах, його легко можна «перекинути» з рейсу на рейс. Вже після першого польоту компанії вдалося укласти попередні контракти на постачання 195 машин. А створювати гігантів компанія в майбутньому не збирається.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас