Мінінфраструктури займеться проблемами сертифікації авто


Мінінфраструктури займеться проблемами сертифікації авто

Міністерство інфраструктури України проведе міжвідомчу нараду з обговорення проблемних питань сертифікації колісних транспортних засобів, країною походження або виробництва яких є Сполучені Штати Америки.

Згідно з повідомленням міністерства, нарада відбудеться 21 жовтня під головуванням заступника міністра інфраструктури Юрія Лавренюка.

Раніше керівник Одеської митниці Юлія Марушевська зазначала, що дедалі частіше громадяни скаржаться на блокування ввезення в Україну вживаних легкових авто.

“Причиною проблем є нелогічний лист Романа Насірова (глави ДФС), яким він зобов’язав митників витребувати сертифікат на відповідність українським нормам при митному оформленні. Як наслідок, стоянки портів заповнені вживаними автомобілями. Зауважу, що один день стоянки коштує імпортерові приблизно $50-150, плюс оплата сертифіката”, – написала вона на своїй сторінці в мережі Facebook.

За словами Ю.Марушевської, ситуація абсурдна, оскільки, з одного боку, законом знижуються акцизи на імпорт уживаних авто, з іншого — з громадян “здирають” кошти за простій і видачу сертифікатів.

“Найбільше дістається тим, хто намагається ввезти авто зі США, в тому числі електромобілі. Сам факт сертифікації, наприклад, “Мерседеса” в Україні вже є нонсенсом. Усі ці сертифікати необхідно максимально спростити, якщо не ліквідувати зовсім. У законі чітко вказано, що сертифікат не треба пред’являти митниці”, – вважає Ю.Марушевська.

У свою чергу генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко на своїй сторінці у Facebook зазначив, що причина проблеми не в листі Р.Насірова, а в нормах українських законів, на підставі яких здійснюється сертифікація, і які необхідно змінювати.

“Слова про те, що в законі чітко вказано, що сертифікат пред’являти митниці не потрібно, некоректні, тому що такого закону немає”, – зазначає він.

Крім того, нагадує він, в Україну можна ввозити лише автомобілі, що відповідають нормам Євро-5, які не поширюються на електромобілі, та з урахуванням чинних приписів вони не потрапляють до переліку товарів, оформляти які необхідно з наданням сертифіката відповідності МС.

“Наскільки мені відомо, проблема в іншому – електрокари можна розмитнити, і ніхто їх тримати не буде, а ось на облік їх поставити не можна”, – зазначає голова ВААІД.

Цю проблему, на його думку, можна вирішити двома шляхами – відмовитися від євростандартів (хоча це і суперечить угоді з ЄС) і піти шляхом Канади, де визнають стандарти і ЄС, і США, або дозволити сертифікацію “американців” після додаткових випробувань за тими параметрами, за якими їх не випробовують у США, але без заміни комплектуючих.

“Це буде в 50 разів дешевше”, – резюмує О.Назаренко, нагадуючи, що він уже багато років домагається скасування сертифікації МС (автоматичного визнання сертифіката країни-виробника).

За інформацією профільних ЗМІ, через невідповідність американських стандартів європейським виникли проблеми у громадян, які ввезли і розмитнили вживаний автомобіль походженням із США, проте не можуть поставити його на облік в Сервісному центрі МВС, оскільки органи сертифікації не видають відповідного сертифіката.

У зв’язку з цим ДФС зобов’язала митниці вимагати сертифікат при митному оформленні з тим, щоб громадяни не витрачали зайвих грошей на розмитнення, якщо потім цей автомобіль не поставлять на облік.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua