Електронний замість паперового: міста України просять узаконити новий вид проїзного квитка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Електронний замість паперового: міста України просять узаконити новий вид проїзного квитка

Світ
433
В багатьох українських містах про електронний квиток говорять більше чотирьох років. А у деяких вже почали шукати фінансування для впровадження системи. Але через відсутність у законодавстві визначення електронного квитка ніхто не може втілити проект у реальність. У лютому цього року у Верховній Раді зареєстрували законопроект, що регулює поняття і управління електронним квитком.
Сподіваючись, що поправки до законодавства будуть прийняті цього року, Львів та Вінниця вже отримали згоду на кредитування проекту від Європейського банку реконструкції та розвитку. Нещодавно одинадцять міст України звернулися до Міністерства інфраструктури підтримати законопроекти для їх якнайшвидшого прийняття.
Міста готові до електронного квитка, а законодавство – ні
У Львові та Вінниці вже готові проекти та отримано згоду ЄБРР на кредитування електронного квитка, але поки що в нашій країні немає механізмів для його роботи. Якщо до кінця цього місяця Верховна Рада підтримає законопроекти, вже навесні 2018 року в цих містах весь транспорт перейде на електронний квиток, а за ними підтягнуться і Дніпро, Черкаси, Луцьк, інші великі міста.
За підрахунками, Львову на облаштування транспорту всією системою зчитування проїзних карток та створення сервісного центру необхідно 10 млн євро, Вінниці – 8-9 млн євро. Якщо Львів ще чекає підтвердження ЄБРР про фінансування, то Вінниці залишилося тільки отримати гарантії від Міністерства фінансів і скласти технічне завдання для проведення тендеру для реалізації проекту.
“Зараз ми визначаємо яку систему потрібно впроваджувати в місті: які валідатори потрібні, ставити турнікети на зупинках чи в транспорті. На даний момент Вінниця для комплексного впровадження електронного квитка найбільше готова”, – зазначає директор департаменту інформаційних технологій Вінницької міської ради Володимир Романенко.
Технічної проблеми в Україні для масштабного впровадження електронного квитка немає, зазначає радник міністра інфраструктури і заступник мера Дніпра Яніка Мерило, але є проблеми в правовому полі. За її словами, Дніпро вже готується до електронної оплати проїзду.
“Є і в Києві, і Харкові спроби ввести електронний квиток в метро і електротранспорті. Але повномасштабно ввести електронний квиток до прийняття законів міста не можуть. Але це не технічна проблема, а законодавча”, – зазначає Яніка Мерило.
За її словами, у багатьох містах Європи функцію електронного квитка виконує картка мешканця того чи іншого міста, яка також дозволяє отримувати дисконти в магазинах, безкоштовно відвідувати музеї і вести електронну медкартку. За словами Яніки Мерило, спочатку в Дніпрі впровадять електронний квиток в метро, як у Києві, а потім на електротранспорті, а якщо приймуть поправки в законодавстві, то й у всьому транспорті, включаючи міські автобуси.
“Ця картка вже працює в багатьох містах світу більше 10 років. Це не щось інноваційне, але це нововведення буде в Україні – вона змінить роботу транспортної сфери, дасть більше контролю та зручності пасажирам”, – додає Яніка Мерило.
Як працює електронний квиток
Єдиний електронний квиток пов’язує всі види транспорту: метро, трамваї, автобуси, міські електрички і тролейбуси в одну систему. При цьому немає необхідності тримати кондукторів, але зростає потреба у контролерах. За словами керівника відділу впровадження електронного квитка “Львівавтодор” Сергія Журбенка, електронний квиток вигідний як місту, так і пасажирам та перевізникам. Місто зможе контролювати фінансовий потік і розподіляти гроші пасажирів між перевізниками по кілометражу маршрутів. А також вести облік пасажиропотоку та пільговиків для поліпшення якості перевезень.
“У водія заберуть готівку і йому не вигідно буде набивати автобус якомога більше, до того ж його зарплата не буде залежати від кількості пасажирів, оскільки компанії-перевізнику місто платитиме за кілометри, які пройшов транспорт за своїм маршрутом”, – зазначає Сергій Журбенко.
Пасажири, у свою чергу, зможуть пересідати з одного транспорту на інший, не переплачуючи, оскільки він оплачує час користування транспортом, наприклад годину, а не поїздку. До того ж, електронний квиток виведе перевезення з тіні, оскільки легальний транспорт повинен мати валідатори для зчитування карток.
Як електронний квиток вплине на перевізників
З електронним квитком перевізники втратять прямий доступ до грошей. У Львові, за словами голови Львівської організації Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Івана Велвйки, власники маршрутів готові до переходу на електронний квиток, щоб стабілізувати свої доходи.
“Львівські перевізники підтримують введення електронного квитка, було б набагато зручніше, ніж зараз. Ми точно знали б, стільки заробимо. Ми були одними з ініціаторів впровадження електронного квитка. Але, мабуть, владі це не потрібно, весь час ведуться тільки розмови”, – зазначає Іван Велайка.
Але не у всіх містах перевізники підтримують таке нововведення. У Києві, де перевізники виводять на маршрути більшу частину нелегального транспорту і мають з цього великий прибуток – проти.
“Перевізники не дуже підтримують через те, що на ринку перевезень бардак і ніхто це не регулює. Велика кількість нелегальних перевізників по Києву. Є маршрути, які виграли конкурс на 10 автобусів, а їх – 20 і нікого це не турбує: ні транспортну інспекцію, ні контролюючі органи. Позиція перевізників не враховувалася”, – говорить керівник організаційного управління Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Микола Красовський.
Як зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян на своєму брифінгу, законопроекти, що регулюють впровадження електронного квитка, повинні розглянути в парламенті разом з іншими інфраструктурними законопроектами, яким в Раді відведуть окремий день в найближчий місяць.
Віталій Андроник
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас