"Жадібність занапастить ідею". Київ задумали пересадити на електротранспорт


"Жадібність занапастить ідею". Київ задумали пересадити на електротранспорт

В Києві вирішили простимулювати перехід перевізників на електробуси, а автолюбителів — на електрокари. Для цього хочуть розгорнути в столиці виробництво комплектуючих для електробусів, а для власників безпаливних легковиків збираються обладнати спеціальні паркомісця з можливістю підзарядки.

Втім, експерти впевнені: успіх подібного проекту світить не раніше ніж через п’ять років. Вони лякають, що «сучасний» транспорт в українських реаліях виявиться некомфортним і навіть небезпечним.

Пілот на Мельникова

Не так давно відбулася робоча зустріч за участю керівників департаментів КМДА, на якій обговорювалася реалізація проекту Kyiv Smart City «Розумний квартал». Одна з його складових — обладнати вулицю Мельникова в районі станції метро «Лук’янівська» окремими паркомісцями для електрокарів. На маршрутах громадського транспорту, що пролягають через цю вулицю, обіцяють віддати пріоритет перевізникам з електробусами.

«Київ дуже зацікавлений у тому, щоб його транспорт був не тільки економічним, але й екологічним. Ми вже ведемо переговори з компаніями, які самі висловили зацікавленість в обладнанні «заправок» для екомашин», — розповів перший заступник голови КМДА Геннадій Пліс.

Крім того, за його словами, готується співпраця з компаніями з виробництва екобусів.

«Завдання, щоб ми не просто купували цей транспорт, але і хоча б частково виробляли його в Києві. Кілька компаній вже висловили готовність реалізувати цей проект на умовах партнерства», — додав заступник мера.

Як розповіли в департаменті транспортної інфраструктури КМДА, вже в цьому місяці планують оголосити тендер на обслуговування маршрутів наземного транспорту.

«В умовах конкурсу буде прописаний пункт про те, що пріоритет віддається електробусам», — розповів глава департаменту Сергій Майзель.

Не вистачить навіть 2 млрд

Втім, навіть якби Київ пустив на електробуси 2 млрд грн, які вдалося заробити столиці в якості надприбутку за перше півріччя, вистачило б тільки на 170 одиниць. А адже це навіть не 10% столичного автопарку.

«Ціна нового електробуса довжиною 12 метрів — близько $400 тис., це в два рази більше, ніж ціна такого ж тролейбуса і майже в три рази більше ціни звичайного автобуса. Я вже не кажу про маршрутки, ціна яких — $30-40 тис. Хто буде вкладати в такі придбання, враховуючи, що наші перевізники економлять на всьому? Я думаю, це буде актуальним років через п’ять», — каже нам транспортний експерт Олександр Кава.

Українські виробники електробусів, які давно постачають їх в Європу, ініціативі київської влади раді, але оптимізмом поки не горять.

«Жадібність вітчизняних замовників може дискредитувати саму ідею нового транспорту. До нас часто надходять заявки від українських перевізників, в яких урізується все: замість зимового антиковзаючого покриття просять стелити ламінат, системи кондиціонування викреслюють, автономне опалення — теж. Сидіння з м’яким покриттям міняють на пластик і взагалі просять ставити їх поменше, щоб більше людей вміщалося. А люди потім нарікають, який незручний транспорт ми робимо», — розповіли нам анонімно в одній з корпорацій.

Володимир Ніколаєв

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Технології&Авто
Все, що ми знаємо про:КМДА
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua