3422
Повільна “смерть” дизельного пального
— Технології&Авто
Інвестори нафтової галузі добре знайомі з таким поняттям, як “вразливі активи”: ризик того, що вимоги до збереження клімату призведуть до нерентабельності використання вуглеводнів. І це стосується не лише нафти. В Європі електростанції, що працюють на вугіллі та газі, сіли на мілину внаслідок стрімкого розвитку сонячної та вітрової енергетики, що вилилось у знецінення активів на мільярди євро.
Є підстави вважати, що автомобільна галузь Європи також може зазнати значних втрат.
Автовиробники замовляють значну частину робіт у субпідрядників, але все ще самостійно займаються виготовленням двигунів внутрішнього згорання. Двигуни є наріжним каменем ідентичності бренду, забезпечуючи додану вартість виробництва. На ці роботи все ще витрачаються мільярди євро, але стосовно активів існує ризик знецінення внаслідок збільшення частки електромобілів.
Така небезпека є особливо гострою в Європі, оскільки тут правила щодо викидів вуглекислого газу є жорсткішими, ніж в США. Ставка континентальних автовиробників (на наведеному нижче графіку показано відсоток продажу дизельного пального в Європі) лише погіршує ситуацію. Частково завдяки компанії “Фольскваген” [Volkswagen], у цієї технології небагато прихильників.

Зокрема, у випадку невеликих автомобілів, технічні зусилля з приведення дизельних двигунів у відповідність правилам, стають нерентабельними. У той час, коли половина автомобілів, що продаються на континенті, працюють на дизельному пальному, консультанти з компанії “Елікс Партнерс” [Alix Partners] вважають, що у 2030 році цей показник становитиме лише 9 відсотків. Заводи з виробництва двигунів внутрішнього згорання зупиняться.
Скорочення виробництва
Кількість європейських заводів з виробництва двигунів внутрішнього згорання за прогнозами різко скоротиться.

Проблема галузі полягає у тому, що заводи, технології та інструменти, потрібні для виготовлення двигунів внутрішнього згорання, трансмісій та коробок передач автомобілів складають велику частину балансів автовиробників. Як зазначає Філіп Хучуа з компанії “Джефріз” [Jefferies], існує реальний ризик того, що Європі доведеться списувати інвестиції.
На балансі
У випадку швидкого скорочення частки дизельних автомобілів та стрімкого розвитку ринку електромобілів, деякі з цих активів можуть наражатись на ризик.

Важко сказати, якою є ступінь цього ризику, оскільки балансові звіти не містять достатньо докладних даних. Але певну інформацію про ризики, з якими стикнулась галузь, можна отримати від “Фіат Крайслер” [Fiat Chrysler], за оцінками якої на силову установку та науково-дослідницькі роботи припадає 20 відсотків вартості розробки автомобіля.
Інженерні роботи зі створення автомобіля
Розробка двигуна є дуже недешевою справою, а тому важливо будувати з використанням правильної технології.

Tesla, електричне страхіття для німецьких автовиробників, має власні проблеми, які відстежує Ліам Деннінг. Натомість, Ілону Маску не доведеться списувати велику кількість застарілих заводів з виробництва дизельних двигунів. Недивно, що автовиробники здійснюють продажі з такими низькими коефіцієнтами ціна/прибуток.
Показники балансового звіту залежатимуть від того, наскільки швидко електромобілі завоюють ринок. На сьогодні їх частка у продажах автомобілів на території Європи складає менше 2 відсотків, і представники галузі вважають, що протягом кількох років ця частка залишиться міноритарною, даючи час на знецінення інвестицій протягом прийнятного терміну часу.
Проте, з огляду на падіння цін на акумуляторні батареї, компанія “Блумберг Нью Енерджі Файненс” [Bloomberg New Energy Finance] очікує, що вартість володіння електромобілем впаде нижче вартості автомобілів на традиційному паливі не пізніше 2022 року.
Не кваплячись з прогнозами, навіть у Volkswagen заявляють, що станом на 2025 рік чверть продажів компанії припадатиме на електричні автомобілі.
В ідеальному варіанті автовиробники повинні були б припинити витрачати кошти на розробку дизельних двигунів. На жаль, їм доведеться продовжити інвестувати у забезпечення дотримання високих цільових показників Європи на 2021 рік.
До того часу електромобілі не встигнуть здобути домінуюче положення на ринку. Таким чином, виникає патова ситуація. “Даймлер” [Daimler] оголосила про інвестиції у розмірі 3 мільярди євро (3,4 мільярди доларів США) у розробку дизельних двигунів цього року.
В компанії заявили, що вони все ще прогнозують довге життя для двигунів внутрішнього згорання – як для нових автомобілів, так і для запасних частин.
Новий керівник Фольксваген Матіас Мюллер, здається, принаймні усвідомлює небезпеку. Він каже, що може наступити час, коли інвестувати у дизельні двигуни стане недоцільним. Схожі речі каже й шеф BMW Гаральд Крюгер. Але цей час невблаганно наближається.
Є певні речі, які можна зробити, щоб пом’якшити наслідки такого переходу. Окрім скорочення до мінімуму інвестицій у розробку дизельних двигунів, автовиробники можуть об’єднуватись з конкурентами.
На сьогодні вже існують спільні підприємства з виробництва двигунів. Наприклад, спільне підприємство Renault та Daimler.
Профспілки ж вимагатимуть від автовиробників зберегти робочі місця. Очікується, що деякі виробники спробують перевести фабрики з виготовлення двигунів внутрішнього згорання на електричні технології. Одним з виробників, який розглядає можливість інвестувати у виробництво акумуляторних батарей, є Фольксваген.
Тож, враховуючи усі перспективи для дизельних двигунів, можна очікувати що деякі компанії та інвесторів може в майбутньому вразити “електричним струмом”.
Кріс Брайант, Bloomberg
Переклад здійснено за підтримки бюро перекладів “Антей”
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Україна може приєднатися до космічної програми ЄС Govsatcom
Чому відмова від підписання постанови ПДР не скасовує штраф
Альтман розробляє неінвазивний мозковий інтерфейс як альтернативу Neuralink Маска
Grokipedia запрацювала: що може запропонувати конкурент «Вікіпедії» від Маска
Обов’язковий техогляд авто: що потрібно знати водіям
Новий знак на дорогах в Іспанії: що він означає (фото, таблиця)
