Податкова пільга: наскільки подешевшають старі автомобілі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Податкова пільга: наскільки подешевшають старі автомобілі

Особисті фінанси
2809
З 1 серпня значно знижено ставки акцизного збору на імпортовані в Україну вживані легкові автомобілі. В результаті, за оцінками експертів, українці зможуть заощадити на придбанні б/у автомобіля кілька тисяч євро. Однак для цього доведеться потрудитися – податковою пільгою, швидше за все, можна буде скористатися тільки один раз до кінця 2018 року, а за машиною доведеться самостійно їхати за кордон.
Різке здешевлення
У понеділок, 4 липня, президент Петро Порошенко підписав закон № 3251, ініційований групою депутатів, яким передбачено різке зниження ставки акцизного збору на імпортовані б/у автомобілі. Документ набуває чинності 1 серпня.
Зараз ставка акцизу на “бензинові” машини віком до п’яти років коливається від 1,094 євро за куб. см (об’єм двигуна до 1 л) до 3,329 євро за куб. см (більше 3 л). На старіші авто акциз ще вищий – від 1,438 до 4,985 євро за куб. см.
З 1 серпня, згідно з новими нормами, розрахунок буде з 0,102 до 2,209 євро куб. см. Крім того, зменшаться акцизи і на “дизельні” машини – з 1,367- 4,715 євро за куб. см до 0,103-2,209 євро за куб. см.
Податкова пільга: наскільки подешевшають старі автомобілі
Інфографіка: як зміняться ставки акцизного збору на вживані імпортні автомобілі з 1 серпня
Таким чином, за підрахунками консалтингової компанії AUTO-Consulting, акцизи на імпортні б/у автомобілі знижено в десятки разів – від 7 до 28 разів і фактично зрівняно зі ставками на нові автомобілі.
“Тепер акциз на б/у автомобілі становить символічні 100 євро на авто з об’ємом двигуна до 1 л замість колишніх 1 436 євро (зниження в 14 разів). А враховуючи, що на акциз ще нараховувався і ПДВ, то зниження ще більше: 120 євро проти 1 723 євро”, – йдеться в повідомленні AUTO-Consulting.
Істотно заощадити зможуть покупці автомобілів з бензиновим двигуном об’ємом до 2,2 л. “Тепер, скажімо, за 2-літрову іномарку досить сплатити акциз на авто в розмірі 534 євро проти 4 880 євро раніше. З урахуванням ПДВ виходить 641 євро проти 5 856 євро. Різниця – 5 215 євро, або зниження в 9,1 раза”, – стверджують в AUTO-Consulting.
Зниженим акцизом на авто можна буде скористатися тільки один раз на рік. При цьому знижка поширюється на автомобілі, вироблені після 1 січня 2010 року. Не можна буде купити машину, якщо країна випуску – держава-агресор, також пільги не поширяться на автомобілі з окупованої території України.
Якщо ж покупець схоче продати машину протягом року після придбання, він повинен буде сплатити акциз на авто за повною ставкою. Закон № 3251 про зниження акцизу на б/у авто діє до 31 грудня 2018 року.
Однак до вже підписаного закону можуть бути внесені зміни, які ускладнять придбання автомобіля.
“Президент і депутати домовилися про те, що зміни в закон про зниження акцизу на б/у авто, які в невідкладному порядку внесе глава держави, будуть підтримані всіма фракціями і проголосовані у Верховній Раді в найближчий четвер. Зміни торкнуться чіткої регламентації дії закону, а саме – одна машина до кінця дії закону, введення заборони перепродажу і умова, що власник авто повинен завезти його в Україну особисто”, – зазначено в повідомленні прес-служби президента.
Ударить по своїх
За оцінкою директора AUTO-Consulting Олега Омельницького, після набуття чинності законом № 3251 різниця в ціні на імпортні старі легкові машини становитиме від 500 до 4 000 євро.
Голова Асоціації дилерів автомобілів з пробігом Тарас Коваленко прогнозує, що в результаті вартість уживаних автомобілів в Україні знизиться приблизно на 25-30%.
Однак, цю думку поділяють далеко не всі експерти й учасники ринку. На думку директора з маркетингу групи компаній АІС Сергія Боровика, підстав для зниження цін на старі машини все ж немає. “В Україні досить високий попит на б/у авто – близько 40-45 тис. одиниць на місяць. При високому попиті на ринку формується і висока ціна. І підстав для її зниження немає”, – упевнений він.
Боровик уточнив, що б/у авто з невеликим пробігом до 100 тис. км віком до 5 років у Європі коштують досить дорого. “З урахуванням всіх витрат на поїздку та розмитнення підсумкова вартість їх буде більше, ніж ціна аналогічного автомобіля в Україні. Наш прогноз, що кількість людей, які поїдуть до Європи за б/у авто, буде мінімальною. Таким чином, зниження цін на б/у автомобілі в Україні чекати не варто”, – зазначив експерт.
За словами Сергія Боровика, у виграші опиняться покупці дорогих марок преміум-сегмента. “Тобто на податках заощадить найбагатша частина суспільства. З урахуванням об’єму двигуна економія складе 5-10 тис. євро”, – зазначає він.
Але, будуть і ті, хто програв, упевнені експерти. “Найбільше постраждають від зниження акцизу на імпортні б/у машини українці – власники автомобілів випуску 2008-2014 років, особливо вітчизняного виробництва – Lanos, Forza. Багато з них розраховували продати свої машини за якусь певну суму і пересісти на новий автомобіль. Але як тільки в Україну будуть їхати Mercedes-Benz, Renault та інші марки 2010 і “свіжіших” років за цінами цих Lanos’ів, то таким продавцям доведеться знижувати ціни”, – вважає Олег Омельницький.
За його словами, раніше високі ставки акцизу на імпортні б/у авто не дозволяли їх активно імпортувати, тому в минулому році їх було ввезено лише близько 5 тис. штук (весь ринок старих машин налічує 300 тис. штук).
“Після вступу в силу закону сегмент імпортних б/у машин зросте до приблизно 25 тис. штук в 2016 році. При цьому весь ринок уживаних машин залишиться на рівні 300 тис. штук за рахунок покупців, які перетечуть із сегмента старих машин, що раніше експлуатувалися в Україні, на імпортні”, – уточнив Омельницький.
Податкова пільга: наскільки подешевшають старі автомобілі
Інфографіка: імпорт легкових б/у автомобілів до України за 2008-2015 роки
Втім, експерти побоюються, що ухвалення закону катастрофічно позначиться на ринку нових легкових автомобілів. “Після вступу в силу цього закону в поточних економічних умовах українці взагалі перестануть розглядати покупку нових машин”, – прогнозує Тарас Коваленко.
На його думку, на ринку нових легкових автомобілів постраждають бренди, які раніше пропонували машини в доступній ціновій категорії, тобто до 20 тис. доларів. “До таких автомобілів, як правило, був великий інтерес з боку покупців. Наприклад, зараз в Україні в середньому нова машина Renault коштує близько 15 тис. доларів. У Європі ж можна купити аналогічну модель Renault з річним пробігом в хорошому стані за 10 тис. доларів. Єдиний мінус – це відносно великий пробіг”, – вважає експерт.
Причому українці можуть і не побачити таких цін у Європі. Після того як стало відомо, що в Україні будуть знижені акцизи на б/у автомобілі, продавці в прикордонних країнах – Литві, Польщі, Чехії, де очікують українських покупців б/у машин, стали піднімати ціни на 1-2 тис. євро, підкреслив Коваленко.
Таким чином, за оцінкою Олега Омельницького, ринок нових легкових автомобілів 2016 року зросте, порівняно з попереднім роком, від 46 тис. штук до приблизно 55-60 тис.
“За перше півріччя поточного року ми вже маємо 50% зростання. Це пояснюється, по-перше, активізацією попиту на нові машини з боку корпоративного сегмента. По-друге, це обумовлено зростанням попиту на машини преміум-сегмента. За три останні роки частка преміум -машин збільшилася з 7-8% до 15-20%. Покупці таких машин оновлюють свій парк раз в три-п’ять років. Якраз зараз підійшов такий період. Наприклад, на шосте місце в загальному рейтингу продажу нових автомобілів вийшов бренд BMW, чого не спостерігалося в останні роки. Ростуть все преміум-бренди, за винятком Audi. Ця категорія покупців не буде кидатися купувати імпортні старі машини, навіть після зниження акцизу на б/у авто”, – розповів аналітик.
За словами Омельницького, в сукупності, зростання попиту на автомобілі преміум-класу призвело до того, що за останній рік середня ціна на новий легковий автомобіль зросла на 2 тис. євро до 24,75 тис. євро.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас