Українці стали частіше літати всередині країни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці стали частіше літати всередині країни

Фондовий ринок
513
У травні 2016 року українські авіакомпанії на 5% збільшили провізну ємність на повітряних лініях всередині України. Проте внутрішній ринок залишається малопривабливим: всього лише три українські авіакомпанії перевозять пасажирів по восьми лініях, на шести з яких працює тільки по одному перевізнику. А на найбільшого з них — авіакомпанію “Міжнародні авіалінії України” (МАУ) — припадає 84% крісел.
Існуючі рейси
На внутрішньому ринку України працюють тільки три авіакомпанії МАУ, “Дніпроавіа” і “Мотор Січ”. При цьому на шести лініях з восьми літає тільки один авіаперевізник. Конкуренція є лише на двох маршрутах: Київ — Запоріжжя та Київ — Дніпропетровськ. На них, крім авіакомпанії МАУ, працює ще по одному перевізнику: “Мотор Січ” і “Дніпроавіа” відповідно.
Також слабко розвинене сполучення між регіональними аеропортами. Єдиним внутрішнім маршрутом за межами столиці була лінія Дніпропетровськ — Львів, на якій рейс виконувала авіакомпанія “Дніпроавіа”. Інші повітряні лінії — це сполучення столичних аеропортів “Бориспіль” і “Київ” з регіонами.
МАУ — основний перевізник
Авіакомпанія МАУ домінує на внутрішньому ринку. Зі свого хаба в аеропорту “Бориспіль” вона літає в шість обласних центрів — Харків, Львів, Дніпропетровськ, Одесу, Івано-Франківськ, Запоріжжя.
На МАУ припадає 84% провізної ємності на внутрішньому ринку. Порівняно з травнем минулого року перевізник збільшив кількість крісел на внутрішньому ринку на 20%, до 67 тис. од. Запорукою успіху авіакомпанії стали трансферні перевезення і мережева модель, яку вона розвиває з 2013 року. Так, більше половини всіх пасажирів, перевезених на внутрішніх рейсах, пересідають в хабі на інші рейси авіакомпанії.
Інші українські авіакомпанії орієнтуються переважно на прямий пасажиропотік, який за останні кілька років суттєво знизився.
Так, у травні пікового 2012 року провізна ємність на внутрішньому ринку становила 130 тис. крісел (на 63% більше, ніж у травні 2016 року). Тоді регулярні рейси по країні виконували кілька авіакомпаній: МАУ, “Мотор Січ”, “Аеросвіт”, “Ютейр Україна”, “Візз Ейр Україна” та ін.
Три останні пішли з ринку протягом наступних років. Припинення авіаперевезень у Донецьк, Луганськ, Сімферополь, зниження добробуту населення, скорочення економіки і девальвація гривні призвели до істотного скорочення ринку. На сьогоднішній день вартість внутрішнього авіаперельоту часто перевищує середню зарплату по країні.
Плани на майбутнє
Незважаючи на всі труднощі, ринок потроху зростає. Всі авіакомпанії, що працюють всередині України, анонсували нові внутрішні рейси.
12 липня 2016 року авіакомпанія МАУ відкриє рейс Київ — Чернівці. Авіація на цьому напрямку має значну перевагу перед наземними видами транспорту. Поїзд, наприклад, йде близько 15 год. Авіакомпанія виконуватиме рейси на регіональному літаку Embraer ERJ145, який візьме в мокрий лізинг у “Дніпроавіа”.
Авіакомпанія “Мотор Січ” 6 червня 2016 року почала польоти двічі на день по маршруту Київ — Одеса. Рейс орієнтований на відпочиваючих на чорноморських курортах. Також авіакомпанія відкрила рейси Київ — Львів — Ужгород (чотири рази на тиждень). Раніше вона виконувала рейс Київ — Ужгород безпосередньо. Додаткова посадка у Львові дозволить підвищити завантаження рейсу, оскільки пасажири зможуть літати між усіма пунктами.
Новим розкладом передбачені стикування всіх рейсів авіакомпанії в київському аеропорту Жуляни, що дозволить зв’язати авіасполученням Запоріжжя, Львів, Одесу та Ужгород.
Авіакомпанія “Дніпроавіа” 20 травня запустила найкоротший внутрішній рейс зі Львова до Івано-Франківська. Час польоту складає всього 25 хв, а відстань між містами — 130 км. По своїй суті це технічний рейс. Авіакомпанія переганяє літак для обслуговування рейсу Івано-Франківськ — Брешія (Італія).
Для розвитку внутрішніх перевезень українським авіакомпаніям варто звернути увагу на оновлення і розвиток парку регіональних ПС. На внутрішніх лініях велику частку становлять бізнес-пасажири, які при виборі виду транспорту дуже чутливі до часу вильоту і частоти виконання рейсів. Таким чином, внутрішні рейси доцільно виконувати вранці з регіонального аеропорту до Києва, а ввечері назад.
Для такої моделі найбільш оптимальні сучасні турбогвинтові літаки — як за кількістю місць, так і за витратами на одне крісло. Такі ПС показують найкращу економічну ефективність на нетривалих рейсах.
Українці стали частіше літати всередині країни
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас