Підсумки WWDC`16: оновлений месенджер, Китай і повальна інтеграція — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підсумки WWDC`16: оновлений месенджер, Китай і повальна інтеграція

Технології&Авто
439
13 червня керівництво компанії Apple провело захід на честь початку міжнародної конференції для розробників World Wide Developer Conference 2016. Під час двогодинної презентації, як і передбачалося раніше, нових продуктів не показали. Тільки відновлення операційних систем, які розробники зможуть освоювати вже сьогодні. Звичайні користувачі доступ до оновлень матимуть уже восени (нової iOS – традиційно у вересні, а macOS – у жовтні).
Оновлень для кожної з чотирьох операційних систем – tvOS, watchOS, macOS і iOS – показали багато: десятки великих і сотні менших змін, які зроблять комфортнішою роботу з кожним із ґаджетів Apple. Але більшу частину презентованих нововведень пов’язує одна-єдина мета – продавати якомога більше своїх пристроїв.
Старт заходу не можна назвати бравурним. Перед початком самої презентації Тім Кук попросив присутніх у залі встати і вшанувати хвилиною мовчання загиблих в Орландо: два дні тому терорист, який заявив про свій зв’язок з ІДІЛ, увірвався в гей-клуб і розстріляв півсотні людей з автоматичної гвинтівки та пістолета, ще 53 відвідувачі отримали поранення. Керівник Apple вкотре заявив, що їхня компанія максимально відкрита для всіх людей, незалежно від їхнього кольору шкіри, віри та сексуальної орієнтації. І, як зазвичай це роблять в Apple, цю тезу було підтверджено ходом подій.
На сцену чи не вперше за всю історію презентацій Apple вийшли темношкірі працівники компанії – дівчина і чоловік, а протягом усього заходу жінки з’являлися на сцені чотири рази. Мабуть, так Кук намагався продемонструвати відкритість компанії. Щоправда, у керівництві так само залишаються одні білі чоловіки і лише одна жінка – теж біла.
iMessages – тепер платформа
Чимало жителів України використовують Viber, Facebook Messenger і WhatsApp для листування через смартфони. Сервіси дають змогу телефонувати і надсилати повідомлення, оплачуючи лише трафік. Але якщо порівнювати їх із популярним у Китаї WeChat, то набір функцій, які вони надають, гнітюче мізерний. WeChat дозволяє не тільки комунікувати з іншими користувачами, а й перераховувати кошти, грати в ігри, оплачувати комунальні послуги тощо. І Apple хоче побудувати такий же варіант.
Саме месенджер компанії Apple – iMessages – отримав найбільше оновлень. Тепер він дає можливість писати від руки, надсилати приховані повідомлення, ставити лайки до повідомлень, перетворювати слова у смайли і багато іншого. Але основна «фішка» – можливість інтеграції з іншими додатками для максимального розширення функціональності месенджера. Наприклад, інтеграція зі Square Cash дає змогу переказувати гроші; також прямо в месенджері можна буде замовити їжу, таксі чи надіслати друзям подарунки.
За рахунок цього Apple намагається не вилетіти з глобальної боротьби месенджерів за користувачів, як це раніше вже сталося з Google. У Купертіно прагнуть створити максимально зручний варіант як для спілкування, так і для взаємодії із зовнішнім світом. До того ж Apple планує запустити iMessages і для Android-платформи, як це раніше вже було з Apple Music. Щоправда, цю інформацію наразі офіційно не підтверджено.
Повна інтеграція для зростання продажів
Не так давно Apple презентувала функцію Continuity: вона дає можливість пов’язати iPhone, iPad і Mac для спільної роботи. Наприклад, якщо людина запустила браузер на Mac, для відкриття тієї ж сторінки на iPhone достатньо одного дотику. Або ж на комп’ютері можна приймати дзвінки зі смартфона.
Цього разу Apple пішла ще далі. По-перше, тепер комп’ютер можна розблокувати за допомогою Apple Watch: коли фірмовий годинник компанії на руці, Mac не вимагатиме пароля. По-друге, скопіювавши або виділивши елемент в iPhone, його легко можна вставити на комп’ютері: різні ґаджети синхронізовано ще більше. По-третє, прямо з Mac можна буде здійснювати інтернет-покупки, використовуючи технологію Apple Pay. Щоб підтвердити транзакцію, потрібна ідентифікація через Touch ID на iPhone чи той же Apple Watch.
Керівництво компанії всіма силами прагнуло переконати користувачів: якщо купити не конкретний iPhone чи Mac, а весь набір фірмової техніки, то виконання багатьох завдань стане ще простішим і комфортнішим.
Сьогодні для Apple нарощування реалізації – це першочергове завдання. Виторг компанії в останньому кварталі серйозно знизився, зупинилося зростання продажів усіх категорій пристроїв. З урахуванням того, що один тільки iPhone приносить близько 60% виторгу, на компанію чекає або стагнація в доходах, або їхній поступовий спад: iPad продаються погано, а iPhone сьогодні або занадто дорогі, або вже не такі інноваційні. Благо, з’явилися доступні китайські смартфони з чудовим набором функцій і прийнятною ціною.
Apple взялася використовувати свою останню перевагу: компанія випускає цілий набір пристроїв і створює екосистему, а також активно об’єднує навколо своїх ґаджетів інші. Компанія випустила додаток Home, звідки можна буде керувати всіма «розумними» пристроями в будинку: регулювати освітлення, замикати двері, опускати жалюзі тощо.
Корпоративний ринок
Компанія, яка чи не все своє життя робила продукти для масового споживача, сьогодні дедалі більшу увагу звертає на корпоративні замовлення. В Apple розуміють, що великі контракти дають чудовий прибуток: чверть своїх доходів компанія отримує саме від них. Але для стимуляції продажів недостатньо давати просто хороший продукт. І Apple створила продукт Swift Playgrounds – додаток для вивчення коду під планшет iPad.
Річ у тім, що Apple раніше вдавалося отримати кілька великих замовлень на постачання планшетів для шкіл. Але в підсумку багато з них зривалися: конкуренти пропонували доступніші аналоги майже з тим же набором функцій.
Новий додаток Swift Playgrounds зроблений спеціально для iPad і допомагає звичайним дітям швидко навчитися азів програмування. Враховуючи, що тільки Apple виплатила розробникам додатків для App Store понад $50 млрд, доводити потенціал знання коду нікому не потрібно. Створивши спеціальний продукт, який дасть учням змогу швидко і в доступній формі осягати програмування, Apple знову повернулася на корпоративну арену замовлень пристроїв для шкіл і університетів. А з урахуванням того, що продажі iPad стрімко котяться вниз уже другий рік поспіль, для компанії це хороший шанс актуалізувати колись найбажаніший планшет у світі.
Китай у пріоритеті
Незважаючи на зниження доходів у Піднебесній (що сталося вперше), Apple і далі вкладає сили й кошти в популяризацію своїх продуктів на китайському ринку. По-перше, компанія інвестувала $1 млрд у місцевий сервіс таксі й інтегрувала його в роботу з Apple Watch і iPhone. По-друге, додалася можливість малювати ієрогліфи на смарт-годинниках. По-третє, компанія презентувала функцію ідентифікації дзвінків, які є голосовим спамом: це робили спеціально для Китаю, де користувачі страждають від нашестя рекламних дзвінків.
За останні кілька років саме Китай став для Apple найважливішим ринком: він приносить близько чверті прибутку. І в Купертіно не мають наміру поступатися ринком місцевим компаніям на кшталт Meizu, Huawei і Xiaomi. Всі презентовані функції спрямовані на популяризацію пристроїв Apple в КНР.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас