Артем Ковбель: Чи є майбутнє в електрокарів в Україні та світі? Проблеми, міфи, факти


Артем Ковбель: Чи є майбутнє в електрокарів в Україні та світі? Проблеми, міфи, факти

Туман, спів птахів, свіже повітря, легкий звук колихання листя, ні, це не опис картини «ранок на природі», це опис картини майбутнього мегаполісів, країн і континентів … Майбутнє України. Це зелені перспективи нашої планети перші цеглинки які активно закладаються на наших очах. І це не порожні слова – це факти, статистика, яка говорить про те, що двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ) кануть в лету в найближчому майбутньому, а зелені побратими вимостять зелену стежку на зміну асфальту.

Загальносвітові продажі електроавтомобілів показують більш ніж 100% динаміку зростання по всьому світу. В авангарді «Зеленого буму», стоять Китай, Америка, Японія в якій, до речі, кількість електричних зарядних станцій перевищила кількість традиційних АЗС, Німеччина, Великобританія, багато європейських країни в тому числі Україна.

Пропоную розглянути «Проблеми», «Міфи», «Цікаві факти» про електроіндустрію.

Актуальні проблеми:

  • Утилізація батарей – як правило, в батареях досить часто зустрічаються токсичні хімічні елементи, тому з огляду на різке зростання кількості електромобілів, необхідно вже зараз замислитися про високотехнологічні заводи по утилізації батарей;
  • Відсутність зарядної інфраструктури – факт відсутності інфраструктури багато в чому стримує зростання кількості електрокарів по всьому світу. На даний момент в Україні є лише 2 високошвидкісні зарядні станції типу «CHAdeMO», здатних зарядити батарею електрокара до 80% за 20 хвилин, обидві знаходяться в Києві і належать компанії «Oxygen group», всі інші зарядки які ми бачимо в регіонах України – це звичайні розетки;
  • Відносно невеликий запас ходу електроавто (на одному заряді 50 -350 км) найбільш вагомий стримуючий фактор посилений фактом відсутності системи зарядних станцій. Ні для кого не секрет що електрокари в Україні все ще залишаються засобами пересування всередині міста і є 2-ю 3-ю машиною в сім’ї.

Міфи:

  • Існує тверде переконання, що електрокари не створені для зими, і взагалі погано підходять для нашого клімату. Деякі автомобілісти впевнені, що в умовах мокрого снігу, реагентів і дорожнього бруду електрика в таких машинах моментально вийде з ладу. Це, звичайно, не так, досить подивитися на електрички і трамваї. При цьому батарея втрачає свій заряд з розрахунку: -1 градус за Цельсієм рівняється – 1% зарядки;
  • Неможливість зарядки машини від звичайної розетки – зарядка можлива від звичайної розетки з напругою 220 V при наявності заземлення;
  • Відсутність сервісів в Україні по ремонту зарядних батарей – такі сервіси є.

Цікаві факти:

  • Наявність рекуперації енергії двигуна електромобіля при їзді з гори за рахунок вбудованих в шасі електродвигунів;
  • до 2025 року, Норвегія може стати першою країною в світі, де будуть дозволені до використання тільки машини з нульовим рівнем шкідливих викидів;
  • перший електромобіль був винайдений в далекому 1828 р за 57 років до винаходу бензинової машини. І довгий час саме електрокари вважалися більш перспективними. Однак через низький запас ходу і вдосконалення автомобілів з ДВС від електрокарів поступово відмовилися;
  • найпоширеніший електромобіль в світі-Nissan Leaf, після йде Ілон Маск зі своєю Tesla і замикає пальму першості китайський BYD;
  • за оцінками всесвітньо відомого агентства Bloomberg, при поточній динаміці зростання продажів електромобілів, ринок зможе знизити попит на нафту на 2 млн барелів на добу вже до 2023 року, а не до 2040-го, як це прогнозують багато нафтових компаній і країни;
  • відповідно до затверджених тарифів в Україні, вартість зарядки одного КВТ = 1,56 грн-2,02 грн, батарея Nissan Leaf = від 20 КВТ в залежності від комплектації, відповідно вартість 120-150 км скласти всього – 31,2 грн-40, 04 грн, що в 10 разів менше вартості 100-150 км поїздки на машині з ДВЗ при середньому споживанні 10 л бензину на 100 км і вдвічі менше поїздки машини при порівнянному споживанні на 100 км газу;
  • країни – Європейські лідери за чисельністю електромобілів: Великобританія, Норвегія, Данія, Голландія, Іспанія, Угорщина.

Таким чином, незважаючи на сукупність перерахованих «За» і «Проти», світові тренди однозначно і безповоротно говорять на користь поновлюваних джерел енергії, тому немає ні секунди сумніву що в перспективі 3-5 років ДВС будуть списані в тираж і рахунок на табло переважить в сторону зелених машин, автопілотів, Space X і дороги в світле і екологічне майбутнє.

Артем Ковбель, партнер Kreston GCG

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Технології&Авто
Архiви:2019 2018 2017 2016 2015
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua