Країна-ураган: кому дістанеться роль іміджмейкера України — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Країна-ураган: кому дістанеться роль іміджмейкера України

Казна та Політика
436
Українці давно відомі своєю винахідливістю і умінням правильно застосовувати знання.
Починаючи з відомих на весь світ авіаконструкторів Сікорського і Антонова і закінчуючи молодими талантами, які з дитинства займаються наукою і готують свої проекти для міжнародних конкурсів.
Саме українські вчені зробили свій внесок в світову медицину, розробивши метод безкровного аналізу крові.
Українці також винайшли спеціальну рукавичку, яка перетворює рух в звук, що допомагає німим людям знайти спільну мову з тими, хто не знає мови жестів.
Також українці винайшли “приборкувач ураганів” і екологічні батарейки, цукерки для схуднення і їстівний поліетилен.
Однак найбільше розробок в сучасній Україні доводиться на IT-індустрію.
Наднаціональна ідея
Українська IT-галузь як одна з найперспективніших в країні гостро потребує розвитку і популяризації на міжнародній арені.
Необхідно не просто створювати хороші продукти, але ще і позиціонувати проекти як українські. Багато фахівців, починаючи працювати на міжнародному ринку, асимілюються, підлаштовуються під стандарти і просто забувають, що спочатку проект – made in Ukraine.
“Поки в світі Україна більше відома за рахунок активно розвиваються ІТ-аутсорсингових компаній. Проекти на кшталт PayPal з української складової – Макс Левчин – все ж не асоціюються з нашою країною”, – розповідає Кирило Біга, співзасновник і керуючий партнер освітньої платформи Preply, яка працює в дев’яти країнах на чотирьох континентах.
Українські підприємці намагаються підлаштувати свої проекти під ринки, на яких їм доведеться працювати, і орієнтуються на міжнародні тренди. За рахунок цього українські стартапи виглядають конкурентними, але в той же час втрачають свою “національну ідею”.
“Зарубіжні інвестори не особливо бачать Україну, хоча туди все частіше пробиваються українські стартапи. Не бачать, тому як українські стартапи намагаються не виглядати українськими, що цілком розумно”, – відзначає партнер стартап-хостела Coliving Club, розробник мобільного застосування Audaster Антон Герасименко.
За його словами, в США стартапи без американського трекшна абсолютно нецікаві. “Українські розробники зарекомендували себе як круті фахівці. Вони нарівні з російськими колегами цінуються дуже високо, але як наймані працівники, а не як підприємці”, – додає він.
У питаннях міжнародного сприйняття України не можна обійти і політичне питання. Деякі інвестори побоюються вкладати гроші в українські проекти, оцінюючи економічний стан країни і геополітичні проблеми. Грає роль також недостатня прозорість ведення бізнесу.
Відповідно, картинка виходить не дуже оптимістичною.
“Стереотипи тут формують українські політики. Картинка, яку вони надають: Україна воює з Росією на своїй території, яка загрузла в корупції, керована злодіями країна з непрацюючими судами.
У той же час підприємці намагаються показати Україну як країну з величезним швидкозростаючим IT-потенціалом, як експортера програмного коду. Україна в свідомості іноземних інвесторів існує десь на перетині цих двох реальностей “, – говорить Андрій Хорса, засновник месенджера Hi.
Чим багаті
Рейтинги показують, що найуспішніші українські проекти пов’язані з IT-сферою і технологіями. Інтернет-проекти і мобільні додатки, електронна комерція, 3D-друк, робототехніка вдаються українським стартаперам найкраще. Це те, що може привернути інвесторів.
Ось і в 2016 році відбудуться дві значущі події: міжнародний конкурс SVOD і стартап-конференція Tech Crunch Disrupt.
На SVOD поїде проект Cardiolyse, що займається big data-дослідженнями з аналізу кардіограм, і онлайн-сервіс колективних подарунків Wishround, який увійшов до трійки призерів конкурсу стартапів SVOD Europe 2016.
На стартап-конференції Tech Crunch Disrupt, де в 2016 році вперше передбачено окремий павільйон для українських проектів, будуть представлені організатор гардероба Cluise і освітня платформа Preply.
Подібні заходи дозволяють не тільки показати свої можливості, подивитися на досягнення інших, але і голосно заявити про свою країну на весь світ. Заодно, звичайно, отримати вигідні пропозиції від міжнародних інвесторів і перетворити стартап в масштабний і успішний бізнес-проект.
Яскравий приклад такої співпраці – одеський стартап Looksery: мобільний додаток, що дозволяє видозмінювати своє обличчя під час відеочату. У 2015 році Snapchat купив цей проект за 150 млн дол, що стало безумовним комерційним успіхом українського стартап-руху в глобальному масштабі.
Вихід є
Для досягнення успіху в світі Україні важливо виправляти свій імідж в очах інвесторів і ламати стереотипи про корумпованість бізнесу. “Технологічно ми можемо боротися з корупцією за допомогою відкритих даних”, – вважає Хорс.
Потенційні інвестори повинні знати всі ризики, перш ніж вкладати гроші в українські проекти.
“Україна ніколи не стане таким же ринком, як США і Європа, поки в країні економічна криза, тому поки можна сприймати країну як інкубатор з великими можливостями, якимись грошима і великими перспективами.
В Україні вже зараз є все, що потрібно підприємцю для успіху за Заході, все залежить тільки від нього самого “, – підкреслює Герасименко.
Олександр Кононенко
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас