724
Постріл мимо: у нового месенджера Google мало шансів на успіх
 — Технології&Авто
На конференції для розробників Google I/O керівництво інтернет-гіганта презентувало чимало новинок у різних сферах життя. Після перегляду прямої трансляції стає зрозуміло: Google намагається бути всюди. Це й натільні аксесуари, як-от смарт-годинник, і домашній хаб для «розумної» техніки, і машинне вивчення користувача. До того ж компанія не відстає від віртуальної реальності – нового сучасного тренду.
Але є поле, куди Google безуспішно намагається вийти вже який рік, незважаючи на всі свої ресурси. Спілкування. Лише за останні п’ять років компанія анонсувала кілька потужних сервісів, але жоден так і не зумів набрати критичної маси користувачів, щоб бути у всіх на слуху. Попри це, в Google не мають наміру здаватися. І показали ще два нові сервіси для спілкування – месенджер Allo і сервіс для відеодзвінків Duo.
Не «Алло», а Aloe
Саме Aloe – правильний варіант вимови назви нового месенджера компанії Google, презентованого на конференції для розробників. Продукт справді отримав величезну кількість сучасних і корисних функцій. Наприклад, користувачі можуть не просто спілкуватися між собою, а й задіяти ботів для пошуку додаткової інформації. Якщо ви обговорюєте, куди піти повечеряти, можна поставити запитання боту прямо в листуванні, і він видасть найбільш релевантні варіанти в загальну стрічку. Немає необхідності відкривати сторонні додатки.
Також Allo вивчає свого користувача, щоб допомагати йому у спілкуванні в майбутньому за рахунок приготованих швидких відповідей. Залежно від контексту додаток зможе дати кілька фраз на вибір у витриманому вами форматі спілкування. Більше того, Allo може вивчати не тільки текст, а й картинки: якщо вам надіслали фотографії кошеня, месенджер відразу проаналізує світлини і видасть відповідь «Милий» чи схожі. Звичайно ж, є чимало функцій захисту інформації та інших корисних для користувачів дрібниць.
Выстрел мимо: у нового мессенджера Google нет шансов на успех
Додаток Duo – це своєрідний аналог Face Time від Apple, хоча багато хто вже позиціонує його як заміну Skype для відеодзвінків. Основний бонус – можливість роботи за низької швидкості інтернету. Ще одна незвичайна функція – Knock Knock: коли вам телефонують, ви можете побачити, що робить людина по той бік екрану до моменту, поки вона побачить вас.
Додаток Duo – це своєрідний аналог Face Time від Apple, хоча багато хто вже позиціонує його як заміну Skype для відеодзвінків. Основний бонус – можливість роботи за низької швидкості інтернету. Ще одна незвичайна функція – Knock Knock: коли вам телефонують, ви можете побачити, що робить людина по той бік екрану до моменту, поки вона побачить вас.
Чому ні
2011-го компанія анонсувала вихід соціальної мережі Google+, і, згідно з відкритими джерелами даних, нині ресурсом користуються понад 350 млн осіб. Попри вражаючі цифри, проект не набув широкої популярності: найімовірніше, ви не знайдете людину серед своїх друзів, яка б активно використовувала цю соцмережу. Така ж ситуація повторилася з іншим проектом – Handouts, запущеним 2013-го. Сервіс для обміну повідомленнями та відеодзвінками частково замінив сервіс Google Talk і відібрав функції в того ж Google+. І, знову ж таки, за три роки компанія так і не зуміла вибудувати велике ком’юніті користувачів навколо свого сервісу: згідно з непідтвердженими даними, сервіс використовують від 45 до 100 млн користувачів. Для порівняння: за останні три роки WhatsApp отримав 500 млн нових активних користувачів, і тепер їхня загальна кількість перевищує 1 млрд.
Сервіси Allo і Duo мають змінити ситуацію на ринку, сподіваються в Google. Утім, на Заході таку думку не поділяють. У 2013-му, коли з’явився Hangouts, компанія обіцяла створити один зручний інструмент для спілкування. Не зумівши цього зробити, Google узагалі перевернула все з ніг на голову: замість одного сервісу користувач отримав відразу чотири: Google+, Hangouts, Allo і Duo. У світі, де кількість нових завантажень програм на окремого користувача знижується, це не найкращий із варіантів.
Втім, причиною неуспіху нових додатків може стати інший фактор – брак новизни і стимулу для масового переходу користувачів на нові сервіси. Чудовим прикладом може послужити компанія Facebook – лідер серед соціальних програм з величезними аудиторіями.
Свого часу Facebook почала активно конкурувати за аудиторію з Instagram і Snapchat. Для боротьби з першим компанія запустила власний фотосервіс Facebook Camera, а з другим – відразу два додатки: спочатку Facebook Poke, а через два роки – ще й Slingshot. Жоден із додатків, незважаючи на могутність Facebook, компанія так і не зуміла вивести на гідний рівень активної аудиторії. У результаті Facebook удалося придбати Instagram (і допомогти їй утричі збільшити аудиторію), а від ідеї з підлітковим Snapchat – на час відмовитися.
Не зовсім чесно Марк Цукерберг набрав аудиторію і для власного Facebook Messenger – сьогодні ним користується близько 900 млн осіб. Щоб досягти такого показника, компанія просто прибрала можливість листуватися з основного мобільного додатка. В результаті у користувача не залишалося іншого вибору, крім як завантажити Messenger для використання на смартфоні.
Власної популярної соціальної мережі у компанії Google, щоб штучно набрати аудиторію, немає. Як і сильних унікальних функцій у двох нових сервісах. Той же Snapchat першим запропонував зникаючі повідомлення. Telegram набрав 100 млн активних користувачів завдяки обіцянкам зробити спілкування максимально безпечним. Більше того, інтеграція з ботами, як в Allo, у Telegram давно є. WhatsApp і Viber узагалі були чи не першими гравцями на цьому ринку. А Skype так само популярний серед 300 млн користувачів за рахунок своєї довгої історії: сервісу понад десять років. У сервісу iMessages – база з 1 млрд власників техніки Apple.
Google – не єдина компанія, яка вже багато років намагається потрапити на чужий для себе ринок. Наприклад, Apple ще за Стіва Джобса спробувала створити власну соціальну мережу для любителів музики – сервіс Ping. Через два роки роботи його закрили. З виходом музичного стримінгу Apple Music проект було перероблено і частково відроджено під назвою Connect. Але, судячи з чуток, що вже через місяць Apple Music отримає велике оновлення зі зміною цього сервісу, привернути увагу публіки таки не вдалося.
Основна проблема таких проектів – набір критичної маси користувачів, зацікавлених у використанні сервісу. Що може стати стимулом для завантаження і використанні Allo чи Duo – наразі залишається таємницею.
Ілля Кабачинський
За матеріалами: Forbes.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Свідоцтво про реєстрацію авто: як відрізнити оригінал від підробки
ТОП-7 вживаних кросоверів, які краще не купувати, щоб не стати постійним клієнтом на СТО
Новий сімейний електрокросовер Hyundai вийде на світовий ринок (фото)
YouTube підвищуватиме якість відео на телевізорах за допомогою ШІ
Найпопулярніші автомобілі в різних регіонах України
Apple та Microsoft сягнули вартості $4 трлн
