Постріл мимо: у нового месенджера Google мало шансів на успіх — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Постріл мимо: у нового месенджера Google мало шансів на успіх

Технології&Авто
723
На конференції для розробників Google I/O керівництво інтернет-гіганта презентувало чимало новинок у різних сферах життя. Після перегляду прямої трансляції стає зрозуміло: Google намагається бути всюди. Це й натільні аксесуари, як-от смарт-годинник, і домашній хаб для «розумної» техніки, і машинне вивчення користувача. До того ж компанія не відстає від віртуальної реальності – нового сучасного тренду.
Але є поле, куди Google безуспішно намагається вийти вже який рік, незважаючи на всі свої ресурси. Спілкування. Лише за останні п’ять років компанія анонсувала кілька потужних сервісів, але жоден так і не зумів набрати критичної маси користувачів, щоб бути у всіх на слуху. Попри це, в Google не мають наміру здаватися. І показали ще два нові сервіси для спілкування – месенджер Allo і сервіс для відеодзвінків Duo.
Не «Алло», а Aloe
Саме Aloe – правильний варіант вимови назви нового месенджера компанії Google, презентованого на конференції для розробників. Продукт справді отримав величезну кількість сучасних і корисних функцій. Наприклад, користувачі можуть не просто спілкуватися між собою, а й задіяти ботів для пошуку додаткової інформації. Якщо ви обговорюєте, куди піти повечеряти, можна поставити запитання боту прямо в листуванні, і він видасть найбільш релевантні варіанти в загальну стрічку. Немає необхідності відкривати сторонні додатки.
Також Allo вивчає свого користувача, щоб допомагати йому у спілкуванні в майбутньому за рахунок приготованих швидких відповідей. Залежно від контексту додаток зможе дати кілька фраз на вибір у витриманому вами форматі спілкування. Більше того, Allo може вивчати не тільки текст, а й картинки: якщо вам надіслали фотографії кошеня, месенджер відразу проаналізує світлини і видасть відповідь «Милий» чи схожі. Звичайно ж, є чимало функцій захисту інформації та інших корисних для користувачів дрібниць.
Выстрел мимо: у нового мессенджера Google нет шансов на успех
Додаток Duo – це своєрідний аналог Face Time від Apple, хоча багато хто вже позиціонує його як заміну Skype для відеодзвінків. Основний бонус – можливість роботи за низької швидкості інтернету. Ще одна незвичайна функція – Knock Knock: коли вам телефонують, ви можете побачити, що робить людина по той бік екрану до моменту, поки вона побачить вас.
Чому ні
2011-го компанія анонсувала вихід соціальної мережі Google+, і, згідно з відкритими джерелами даних, нині ресурсом користуються понад 350 млн осіб. Попри вражаючі цифри, проект не набув широкої популярності: найімовірніше, ви не знайдете людину серед своїх друзів, яка б активно використовувала цю соцмережу. Така ж ситуація повторилася з іншим проектом – Handouts, запущеним 2013-го. Сервіс для обміну повідомленнями та відеодзвінками частково замінив сервіс Google Talk і відібрав функції в того ж Google+. І, знову ж таки, за три роки компанія так і не зуміла вибудувати велике ком’юніті користувачів навколо свого сервісу: згідно з непідтвердженими даними, сервіс використовують від 45 до 100 млн користувачів. Для порівняння: за останні три роки WhatsApp отримав 500 млн нових активних користувачів, і тепер їхня загальна кількість перевищує 1 млрд.
Сервіси Allo і Duo мають змінити ситуацію на ринку, сподіваються в Google. Утім, на Заході таку думку не поділяють. У 2013-му, коли з’явився Hangouts, компанія обіцяла створити один зручний інструмент для спілкування. Не зумівши цього зробити, Google узагалі перевернула все з ніг на голову: замість одного сервісу користувач отримав відразу чотири: Google+, Hangouts, Allo і Duo. У світі, де кількість нових завантажень програм на окремого користувача знижується, це не найкращий із варіантів.
Втім, причиною неуспіху нових додатків може стати інший фактор – брак новизни і стимулу для масового переходу користувачів на нові сервіси. Чудовим прикладом може послужити компанія Facebook – лідер серед соціальних програм з величезними аудиторіями.
Свого часу Facebook почала активно конкурувати за аудиторію з Instagram і Snapchat. Для боротьби з першим компанія запустила власний фотосервіс Facebook Camera, а з другим – відразу два додатки: спочатку Facebook Poke, а через два роки – ще й Slingshot. Жоден із додатків, незважаючи на могутність Facebook, компанія так і не зуміла вивести на гідний рівень активної аудиторії. У результаті Facebook удалося придбати Instagram (і допомогти їй утричі збільшити аудиторію), а від ідеї з підлітковим Snapchat – на час відмовитися.
Не зовсім чесно Марк Цукерберг набрав аудиторію і для власного Facebook Messenger – сьогодні ним користується близько 900 млн осіб. Щоб досягти такого показника, компанія просто прибрала можливість листуватися з основного мобільного додатка. В результаті у користувача не залишалося іншого вибору, крім як завантажити Messenger для використання на смартфоні.
Власної популярної соціальної мережі у компанії Google, щоб штучно набрати аудиторію, немає. Як і сильних унікальних функцій у двох нових сервісах. Той же Snapchat першим запропонував зникаючі повідомлення. Telegram набрав 100 млн активних користувачів завдяки обіцянкам зробити спілкування максимально безпечним. Більше того, інтеграція з ботами, як в Allo, у Telegram давно є. WhatsApp і Viber узагалі були чи не першими гравцями на цьому ринку. А Skype так само популярний серед 300 млн користувачів за рахунок своєї довгої історії: сервісу понад десять років. У сервісу iMessages – база з 1 млрд власників техніки Apple.
Google – не єдина компанія, яка вже багато років намагається потрапити на чужий для себе ринок. Наприклад, Apple ще за Стіва Джобса спробувала створити власну соціальну мережу для любителів музики – сервіс Ping. Через два роки роботи його закрили. З виходом музичного стримінгу Apple Music проект було перероблено і частково відроджено під назвою Connect. Але, судячи з чуток, що вже через місяць Apple Music отримає велике оновлення зі зміною цього сервісу, привернути увагу публіки таки не вдалося.
Основна проблема таких проектів – набір критичної маси користувачів, зацікавлених у використанні сервісу. Що може стати стимулом для завантаження і використанні Allo чи Duo – наразі залишається таємницею.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас