1095
Вкладники можуть отримати дієвий механізм захисту своїх прав
— Кредит&Депозит
Верховний суд визнав вкладника споживачем фінансових послуг за договором депозиту, а банк – їх виконавцем, що змусить банки платити споживачам пеню в розмірі 3% від вартості послуги за кожен день прострочення виплат.
Про це в колонці на “Економічній правді” пише партнер ЮФ “Агентство з питань боргів та банкрутства” Андрій Авторгов.
Як зазначає автор, 11 травня 2016, розглядаючи справу №6-37цс16, Верховний суд прийшов до такого висновку.
Його правова позиція зводиться до того, що вкладник за договором депозиту є споживачем фінансових послуг, а банк – їх виконавцем.
“Банк несе відповідальність за неналежне надання таких послуг відповідно до частини п’ятої частини десятої статті закону” Про захист прав споживачів “і повинен платити пеню в розмірі 3% від вартості послуги за кожен день прострочення”, – зазначає автор.
За законодавством висновок щодо застосування норм права, викладені в постанові Верховного суду, повинні враховувати інші суди загальної юрисдикції.
Таким чином, судова практика повинна змінитися на користь вкладника, зазначає він.
Як відомо, згідно з законом “Про захист прав споживачів”, якщо підприємство не може виконати або прострочує свої зобов’язання за договором, за кожний день такого прострочення споживачеві сплачується пеня.
Її розмір становить 3% від вартості роботи або послуги.
Однак, це положення в договір про банківський вклад не застосовувалося.
Вітчизняні суди переважно давали щодо цього питання негативні висновки. Вони обгрунтовували свою позицію тим, що депозитний договір не є ні роботою, ні послугою, ні продажем продукції.
За матеріалами: Економічна Правда
Поділитися новиною