Tesla Model 3: ви вже спізнилися — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Tesla Model 3: ви вже спізнилися

Технології&Авто
3251
Увечері 31 березня в Каліфорнії Ілон Маск, як і передбачалося раніше, представив новий автомобіль компанії Tesla Motors – Model 3. Глядачі в залі тепло зустріли «бюджетний» варіант популярного електрокара. Його майбутній успіх еквівалентний кількості попередніх замовлень: всього за добу понад 115 000 людей залишили депозит у розмірі $1000. А за 30 хвилин презентації їхнє число зросло до 134 000. Компанія отримала $134 млн, навіть не показавши живої машини: на сцені красувався один із фінальних прототипів.
Українцям зробити попереднє замовлення на автомобіль буде не так просто. По-перше, у формі замовлення на сайті компанії немає України. По-друге, навіть якщо зробити замовлення на сусідню країну, займатися митними питаннями потрібно самостійно, оскільки Tesla поки не ввозить свої авто до України. По-третє, якщо у США і Європі на придбання електрокарів дають додаткові пільги, то українці будуть змушені ще й доплатити, що підніме ціну понад $40 000. Втім, у найближчі кілька Tesla Motors планує збільшити число своїх магазинів до більш ніж 440, а отже, є шанс появи магазину й у нашій країні, де автомобілі Ілона Маска користуються попитом. Це прибере значну частину перешкод для ввезення машин у країну.
Нова Tesla Model 3 трохи менша за Model S. Точних параметрів компанія не розкриває, але багато західних журналістів вже вказали: автомобіль має приголомшливий вигляд, а передня частина взагалі обходить Model S і X. До того ж, велике панорамне скло, що надає машині неповторного стилю Tesla.
Технічні характеристики також не розкриваються до кінця. Наразі відомо, що на одному заряді автомобіль зможе проїхати приблизно 300–350 км, машина буде підтримувати зарядки Supercharger: їх кількість планують збільшити до 7200 одиниць вже до кінця наступного року.
Максимальну швидкість тримають у таємниці. Про швидкість розгону конкретних цифр також немає. «Від нуля до сотні за менш ніж 6 секунд», – лише зазначив Ілон Маск. Мабуть, фінальні характеристики поки до кінця не відомі. Водночас машина отримає весь стандартний набір можливостей Tesla: величезний сенсорний дисплей для керування й автопілот, який компанія зараз активно розвиває. Нагадаємо, Маск обіцяв вже упродовж декількох наступних років зробити можливим перетин континенту (мабуть, Американського) автомобілем без втручання водія. Поки ж машина може самостійно виїжджати з гаража і триматися на дорозі.
Під час презентації Ілон Маск зазначив, що 30-хвилинне шоу – лише перша частина великої презентації Tesla Model 3. Причина банальна: виробництво автомобіля почнеться тільки у другій половині 2017 року, а перші покупці отримають машину взагалі наприкінці року. Тоді ж компанія і проведе другу презентацію, на якій покаже й розповість про все докладніше.
Якщо брати до уваги той факт, що в Tesla вже зараз оформлено як мінімум 134 000 замовлень (форма попередньо активна й зараз, а отже, число замовлень продовжує зростати), то в масовому варіанті автомобіль ми взагалі побачимо не раніше 2018-го. Інвестори таку схему не оцінили: після презентації вартість акцій Tesla Motors опустилася більш ніж на $6 за штуку. Це за умови, що вже сьогодні Маск практично виконав третину плану з продажу Tesla Model 3, не показавши готового автомобіля: компанія розраховує реалізувати до півмільйона цих машинок.
Більшість експертів вказують на те, що затягування з випуском нових моделей грає проти Tesla: сьогодні дедалі більше компаній інвестують у виробництво електрокарів. Як дорогих, на кшталт BMW i8, так і доступніших за своєю ціною – той самий Nissan Leaf. А до кінця 2016-го компанія General Motors планує випустити на ринок ще один «доступний» автомобіль – Chevrolet Volt. Його попередня вартість складе $30 000, а після всіх знижок і пільг у США і Європі його ціна сягатиме $20–23 тисяч, що на порядок нижче за вартість Tesla Model 3. За багатьма характеристиками варіант від General Motors не поступається розробці команди Ілона Маска. Головна відмінність у дизайні, але для багатьох вирішальним чинником стане саме ціна, побоюються інвестори Tesla Motors. А з урахуванням того, що Маск дає фору конкурентам більш ніж на рік, компанія може втратити велику кількість потенційних клієнтів.
Втім, зрозуміти таку затримку можна. На цей момент у Tesla Motors бракує виробничих потужностей для випуску такої великої кількості батарей. Саме вони зараз є головним дефіцитом. Компанія щосили будує свою гігафабрику, яка зможе розв’язати цю проблему, але готова до роботи вона буде тільки у 2018-му. До цього часу всі ресурси спрямовані на продаж дорогих Tesla Model S і Model X. За словами Маска, саме зі вторгованих від продажу цих автомобілів грошей компанія та фінансує розробку Model 3 та інші свої проекти. Тому чекати новинку раніше 2018-го в масовому продажі не варто, особливо з огляду на вже зроблені попередні замовлення.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас