204
Gett купує одну з найбільших компаній таксомоторів Великобританії
— Фондовий ринок
Gett купує бізнес британської Mountview House Group – таксомоторні компанії Radio Taxis (один з найбільших і найстаріших гравців в країні) і Хeta, а також сервіс для корпоративних клієнтів One Transport.
Угода перетворить Gett в лідера на ринку замовлення легендарних чорних кебів в Британії, повідомила Mountview House Group.
“Перше придбання!”, – Порадів в своєму Facebook співзасновник Inventure Partners (інвестор Gett) Сергій Азатян.
Клієнтам Gett в Лондоні будуть доступні 11,5 тис. кебів – половина ліцензованих таксі в британській столиці. Втім, раніше з Gett вже співпрацювали водії 10 тис. кебів. Після придбання Radio Taxis Gett залишиться далеко позаду Uber, з яким співпрацюють 25 тис. таксистів і автовласників в Лондоні, зазначає видання Business Insider UK.
Засновник Gett Шахар Вайсер пояснив угоду бажанням посилити позиції Gett в сегменті B2B – компанія називає себе лідером в ньому з 4 тис. корпоративних акаунтів. Купівля Radio Taxis дозволить збільшити B2B-виручку до $ 100 млн, випливає зі слів Ш.Вайсера в Facebook.
Точна сума операції не розкривається – за словами представника Gett, вона складе “кілька мільйонів фунтів”.
“Radio Taxis – компанія з довгою і славною історією. Ми раді, що такий великий бізнес стане частиною сім’ї Gett”, – заявив керуючий директор Gett в Західній Європі Ремо Гербер.
Рада директорів Mountview House Group одноголосно підтримує угоду, яка зробить компанію частиною Gett, сказав глава компанії і голова ради Джеффрі Різель. Кілька років тому “цифрові руйнівники”, такі як Gett, Uber і Hailo, поставили під сумнів майбутнє традиційних таксі. Ринок наземного транспорту зазнає безпрецедентні зміни, нові гравці інвестують величезні кошти в гонку цін, що підриває стійкість бізнес-моделі в довгостроковій перспективі, писав Дж.Різел в звіті Mountview House Group за підсумками 2015 року.
Оборот Radio Taxis стагнує – в 2014 році він склав 24,3 млн проти 24,5 млн фунтів стерлінгів роком раніше. Кількість водіїв скорочується – на 8,5% в 2013 році і на 5,2% в 2014 році. Операційний збиток в 2014 році виріс до 803 тис. з 639 тис. Фунтів.
У 2014 році Radio Taxis запустила власнуий онлайн-додаток, проте це не дозволило їй повноцінно конкурувати з Uber – близько 15% водіїв компанії як і раніше відмовлялися приймати оплату банківськими картами при будь-якій поїздці. Вони не розуміли важливість оплати картами для Radio Taxis і бізнесу таксі в цілому, нарікав Дж.Різел.
“Ось і ще одне підтвердження простого правила останніх років – трансформується або помри. Компанія, заснована в 1953 році, поглинена молодим стартапом, якому не більше п’яти років від роду”, – прокоментував угоду Gett і Radio Taxis гендиректор “Вимпелкому” Михайло Слободін.
Gett працює в 4 країнах і 30 містах, з найбільш помітною присутністю в Москві, Санкт-Петербурзі, Тель-Авіві, Лондоні і Нью-Йорку. Виручка Gett в 2015 році зросла в 4 рази, до $ 500 млн, зазначається в релізі Mountview House Group.
Шведський банк Vostok New Ventures (VNV), що володіє 6% Gett, оцінював його вартість на кінець 2015 року в $ 575 млн. Сумарний обсяг ринків присутності Gett – $ 30 млрд, компанія може зайняти 15-30%, вважає VNV. Перевага Gett над Uber – робота в прибутковому і перспективному сегменті B2B, а також тільки з ліцензованими водіями, що знижує ризик конфліктів із владою, впевнений VNV.
З моменту заснування в 2010 році Gett залучив понад $ 210 млн інвестицій: крім VNV і Inventure Partners в компанію вклалися Access Industries Леонарда Блаватника і фонд Baring Vostok.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною