Галас навколо розмитнення авто: Хто отримає прибуток від нового закону


Галас навколо розмитнення авто: Хто отримає прибуток від нового закону

В Україні може вирости попит на вживані автомобілі з іноземною реєстрацією. Причина – в парламент передають законопроект, який дозволить їздити з транзитними номерами інших країн не п’ять днів, як зараз, а цілий рік.

Його ініціатор – голова Закарпатської обладміністрації Геннадій Москаль. Експерти вважають, що держава в такому випадку втратить податки, а ось споживачі можуть і виграти.

Документ народився після конфлікту жителів прикордонних районів з митниками. Ті прийняли нові правила, за якими водіям авто з іноземними номерами довелося б раз в п’ять днів перетинати кордон, щоб не порушувати закон. Раніше у них була лазівка – вони пред’являли довідку з СТО, що машина була в ремонті тривалий час, тому вони не могли переїхати кордон.

Однак митники цю довідку скасували. Водії на два дні перекрили дороги біля кордону. Щоб вирішити конфлікт, губернатор і юристи розробили зміни до Митного кодексу щодо тимчасового ввезення автомобілів українцями, за яким власники авто можуть залишатися в Україні цілий рік.

За словами економічного експерта Олександра Охріменка, якщо зміни ухвалять, то в Україну хлинуть нерозмитнені автомобілі. Причому якщо зараз ці авто користуються попитом тільки у жителів прикордонних сіл і міст (оскільки їм простіше виїжджати за кордон, тим більше багато хто з них там роблять покупки), то зі зміною правил це зацікавить всіх жителів країни.

Адже купити хороший, хоч і старий автомобіль в Польщі або Словаччині можна буквально за 1,5-3 тис. євро. А якщо зайнятися його оформленням, то ціна на нього може вирости до 6-10 тис. євро.

«Кількість таких автомобілів збільшиться в рази, – говорить Охріменко. – Хоча пільга діятиме тільки рік, але такі авто у нас будуть їздити по кілька років. Збитки для бюджету забезпечені, адже платити податки за розмитнення автомобілів багато хто не буде. А для продавців нових автомобілів це означає серйозний спад продажів. Набагато дешевше перегнати з Європи автомобіль, не платити податок і їздити на ньому, лише раз на рік перетинаючи кордон, ніж купувати новий автомобіль тут”.

Продавці нових автомобілів вже б’ють на сполох. «Ми самі себе обманюємо. Виходить, що фактично узаконюємо незаконну схему. Адже всім зрозуміло, що транзит протягом року та ще резиденту України – це самообман. Причому ця схема з нерозмитненими автомобілями вигідна всім: митникам, оцінювачам авто. Ось у мене є ліцензія на оцінку автомобілів, я можу одну і ту ж машину оцінити в $100 і в $20 тисяч. Тільки державі це невигідно», – вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів Олег Назаренко.

За словами Назаренка, потрібно знизити податки на оформлення авто, наприклад, зробити 1 долар за кубічний сантиметр двигуна.

Юрист Ростислав Кравець говорить, що нічого страшного в нових змінах немає. Однак згоден, що митний збір потрібно знижувати.

«Звичайно, продажі в Україні впадуть, простіше буде їхати до Польщі і гнати звідти автомобіль, а потім перетинати кордон для галочки в документах. Але ті акцизи, які зараз діють, себе не виправдовують. А пов’язано це з тим, що деякі олігархи кришують бізнес нерозмитнених автомобілів і на цьому заробляють», – сказав Кравець.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Бензин та авто
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua