Китайські партнери погодилися на переформатування проекту "Повітряний експрес" між Києвом і "Борисполем" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китайські партнери погодилися на переформатування проекту "Повітряний експрес" між Києвом і "Борисполем"

Казна та Політика
1588
Міністерство інфраструктури України отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту залізничного сполучення між Києвом і міжнародним аеропортом “Бориспіль” – “Повітряний експрес”.
Як повідомила прес-служба міністерства, пропозиції щодо переформатування проекту були представлені китайської делегації на чолі з надзвичайним і повноважним послом КНР в Україні Чжан Сюняєв.
Як пояснив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, необхідність переформатування проекту виникла внаслідок кардинальної зміни геополітичної та економічної ситуації в Україні.
“Зараз питання максимальної ефективності використання наявних ресурсів стоїть як ніколи жорстко. Коли з’явився проект (” Повітряний експрес “- ред.), Аеропорт “Бориспіль” розвивався активно, потенціалу Києва та області було досить, щоб обґрунтувати необхідність такого проекту. Проте сьогодні він буде недоцільним в первісному вигляді. Для України буде краще або повернути кошти, виділені на будівництво, або поміняти акценти “, – сказав міністр.
У свою чергу, і. о. голови правління “Укрзалізниці” Олександр Завгородній повідомив, що з урахуванням соціальної значимості і необхідності розвивати транспортне сполучення між аеропортом “Бориспіль” і столицею пропонується реалізувати полегшену версію “Повітряного експреса” зі значно спрощеною схемою будівництва.
“Так, скоротивши терміни і вартість будівництва, ми зможемо вивільнити частину кредиту на електрифікацію залізничних ділянок на сході України, які підведуть транспортні потоки до аеропорту”, – зазначив він.
За словами голови правління China Machinery Engineering Corporation (CMEC) Сунь Бай, корпорація готова підтримати запропоновані “Укрзалізницею” зміни, проте остаточне рішення буде приймати уряд його країни. Для продовження роботи необхідно китайським фахівцям подібно вивчити новий проект, обговорити його з українськими залізничниками. Експерти обох країн повинні повністю розробити нову технічну документацію, внести зміни в бюджет і плани будівництва. Потім має відбутися захист нового проекту в китайському уряді.
Посол Ч.Сюнь, в свою чергу, підтримав запропонований план дій.
Національний проект “Повітряний експрес” – залізничне пасажирське сполучення Київ – міжнародний аеропорт “Бориспіль”, будівництво інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону “- спрямований на забезпечення розвитку транспортної інфраструктури, посилення конкурентних позицій українських авіаперевізників, зростання інвестиційної та туристичної привабливості країни.
Для його реалізації в 2011 році під держгарантії був укладений кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $ 372,3 млн.
Генеральним підрядником для виконання робіт з будівництва “під ключ” була визначена Китайська національна машинобудівна корпорація.
Тим часом в грудні 2014 року і. о. заступник гендиректора аеропорту “Бориспіль” з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів в затребуваності початкового проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом “Бориспіль”, а в квітні того ж року О.Пивоварським назвав цей проект “економічно необгрунтованим”.
У червні 2015 року стало відомо про готовність України і Китаю обговорити можливість перенаправлення кредитних коштів, передбачених для “Повітряного експреса”, на інші проекти. За словами глави Мінінфраструктури, доцільність проекту “Повітряний експрес” не підтверджена, тому міністерство готове запропонувати альтернативні проекти, на які можна спрямувати кошти донорів КНР.
ДП “Міжнародний аеропорт” Бориспіль “з червня 2015 року належить до сфери управління Мінінфраструктури України.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас