Заради підвищення тарифів "Укрзалізниця" завищила витрати, - ЗМІ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Заради підвищення тарифів "Укрзалізниця" завищила витрати, - ЗМІ

Казна та Політика
538
«Укрзалізниця» намагається ввести в оману Кабінет міністрів, завищуючи планові витрати на 2016 рік на 5-6 млрд грн.
Про це повідомляє «Дзеркало тижня».
«Фінплан показує, що держкомпанія в ряді випадків необгрунтовано завищує заплановані на 2016 рік видатки. Держмонополіст намагається завищити собівартість вантажних перевезень і виправдати підвищення тарифів », – пише видання.
За оцінками учасників ринку перевезень і незалежних експертів, фінаплан «Укрзалізниці», наприклад, не враховує фактичне зниження цін на металопродукцію та енергоносії. Держпідприємство запланувало витратити в поточному році 70 млрд 260 млн грн, хоча його реальні витрати значно нижче.
«У собівартість (послуг УЗ) можна запхати все, що завгодно … Спочатку ми повинні розібратися, яким чином йдуть закупівлі, а потім тільки піднімати питання, чи може бути підвищення тарифів», – цитує «Дзеркало тижня» президента Української зернової асоціації Володимира Клименка.
Зокрема, УЗ запланувала збільшення витрат на закупівлю сировини і основних матеріалів на 35%, на закупівлю електроенергії – на 25%, палива – на 11%. При цьому ціни на арматуру і швелери в січні 2016 року у 16-20% нижчі за середні торішніх цін, а вартість дизельного палива знизилася більш ніж на 30%.
На закупівлі металопродукції «Укрзалізниця» може скоротити витрати на 1,5-1,8 млрд грн, а витрати на дизель завищені більш ніж на 2 млрд грн. Аналогічна ситуація і з електроенергією – немає ніяких підстав очікувати в поточному році індексації тарифів на електроенергію на 35%.
За словами незалежного експерта з питань енергетики Валентина Землянського, таке планування своїх витрат є неадекватним для державного підприємства. Неоднозначним називає наміри «Укрзалізниці» і керівник аналітичного відділу Concorde Capital Олександр Паращій.
«Залишки коштів на рахунках УЗ протягом другого півріччя 2015 року перевищують 3 млрд грн. При цьому вантажоперевезення забезпечують рентабельність діяльності «Укрзалізниці» на рівні 23,5%, в той час як значна частина підприємств того ж гірничо-металургійного комплексу завершила рік з нульовою рентабельністю або в збиток», – підкреслює «Дзеркало тижня».
Амортизаційні відрахування УЗ виросли після переоцінки основних засобів на 11 млрд гривень і становлять близько 18 млрд грн на рік. «Цього джерела цілком достатньо для фінансування запропонованої програми капітальних інвестицій без індексації тарифу в 2016 році», – вважає глава Федерації металургів України Сергій Біленький.
За словами Володимира Клименка, в даний час готується спільний лист до прем’єра з боку МінАПК і Української зернової асоціації. Профільне міністерство спільно з аграріями просить відкласти питання перегляду тарифів на залізничні перевезення як мінімум до 1 липня.
Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури має намір підвищити з 1 березня тарифи на залізничні вантажоперевезення на 15%. Керівники найбільших металургійних і гірничо-збагачувальних комбінатів заявили, що зростання залізничних тарифів призведе до зупинки підприємств ГМК, падіння валютної виручки України і поставить під загрозу існування тисяч робочих місць в галузі.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас