Україна і Росія закрили один для одного небо — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна і Росія закрили один для одного небо

Казна та Політика
758
Росія заборонила українським авіакомпаніям використовувати її повітряний простір з 25 жовтня.
“Федеральне агентство повітряного транспорту повідомило українські авіакомпанії, які роблять або планують здійснювати рейси в Росії, про запровадження заборони на виконання польотів в/з Росії з 25 жовтня. Він буде діяти до тих пір, поки рішення української влади щодо російських авіакомпаній не буде скасоване”, – йдеться в повідомленні Россавіації.
Заборонені дії сусідньої країни стали відповіддю на санкції, введені Україною щодо російських авіакомпаній. Вони також повинні припинити польоти в Україну з 25 жовтня.
Як повідомляв INSIDER, через польоти в окупований Крим, в список санкцій потрапили два найбільших авіаперевізника – державний “Аерофлот” і “Трансаеро”. Всього в списку 27 авіакомпаній РФ. Їм заборонили літати в аеропорти України. Державна авіаційна служба вже повідомила “Аерофлот”, “Трансаеро” і ще три компанії про те, що їм не буде видано дозвіл на польоти в період зимової навігації.
Під санкції Україна не потрапила російська авіакомпанія “Ютейр”, тому що не літала до Криму. Компанія належить російському мільярдерові, президенту і співвласникові “Сургутнефтегаза” Володимиру Богданову.
Директор авіакомпанії Андрій Мартиросов повідомив російським ЗМІ, що компанія розглядає можливість збільшення рейсів в Україну.
За даними РБК-Україна, з України в Росію сьогодні літають трьох українські компанії. МАУ Ігоря Коломойського на вересень запланувала 156 рейсів до Москви, Санкт-Петербург і Калінінград. Його ж компанія “Дніпроавіа” запланувала 60 рейсів до Москви. “Мотор-Січ” В’ячеслава Богуслаєва – 30 рейсів до Москви.
У свою чергу, сполучення між нашими країнами здійснюють чотири російські компанії. “Аерофлот” планує у вересні виконати 270 рейсів до Києва і Одеси, “Трансаеро” – 123 рейси на Київ і Одесу, “Ютейр” – 94 рейсу до Києва та Львова і S7 – 64 рейсу до Києва і Одеси.
Повідомлення на заборону польотів до Росії отримали МАУ, “Дніпроавіа”, “Мотор Січ”, YANAIR (планувала почати польоти в РФ з 25 жовтня) і “WizzAir Україна” (припинила польоти), повідомили Вести, з посиланням на радника керівника Росавіації Сергія Ізвольського .
Дзеркальні санкції РФ до українських авіакомпаній порушують умови двосторонньої угоди про повітряне сполучення, вважає партнер юридичної фірми “Анте” Андрій Гук.
“Українські авіакомпанії не порушували законодавства РФ, не виконували польоти в закриті зони. Россавіація повинна була направити запит до Державіаслужби і почати консультації, пояснити свої вимоги і тільки тоді обмежувати права українських авіакомпаній, – говорить він. – Таким чином, введення РФ санкцій до українських авіакомпаніям без встановлених порушень з їхнього боку і без попередніх консультацій є порушенням статті 6 Угоди між урядом України та урядом РФ про повітряне сполучення і співробітництво в галузі повітряного транспорту від 1994 року. Це може бути підставою для оскарження дій РФ в органах ІКАО “.
Відповідні заходи Росії найсильніше вдарять по найбільшому українському авіаперевізнику – авіакомпанії МАУ, яка належить Арону Майбергу та Ігорю Коломойському.
Прес-служба авіакомпанії вже повідомила, що через заборону Росії буде змушена підняти вартість квитків для пасажирів, а негативний економічний ефект для компанії складе $ 10 млн.
“Цифри, які озвучувалися раніше і варіювалися від $35 до $42 млн – це цифри недоотриманого МАУ прибутку від рейсів в РФ, без урахування наших витрат. Якщо розділити ці збитки в $ 10 млн на 5 млн пасажирів, що перевозяться МАУ за рік, умовне “завантаження” на одного пасажира для компенсації цих витрат складе як мінімум $ 2. Тобто закриття повітряного сполучення між країнами неминуче призведе до подорожчання авіаквитків “, – сказала корпоративний прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
За її словами, МАУ не порушувала російського законодавства, на відміну від російських компаній, які потрапили до списку санкцій, літаючи в Крим.
“Я не маю інформації, за що українські компанії потрапили під санкції. Якщо не за що, то напевно Державіаслужба і уряд зроблять відповідні заходи”, – повідомив INSIDER співвласник МАУ Арон Майберг.
На думку директора компанії Friendly Avia Support Олександра Ланецького, відповіддю з боку української влади має стати повна заборона прольоту всіх російських авіакомпаній. Після чого, за його словами, українці будуть літати в Росію через міста третіх країн, такі як: Мінськ, Рига, Стамбул. Або добиратися в міста Росії поїздами “Укрзалізниці”.
“Є сенс домовлятися з білорусами і латишами про збільшення частот на лінії Київ-Мінськ і Київ-Рига. Попит на перевезення в РФ відразу не зникне, і якщо щодня вантажилися 10 прямих рейсів, то цілком можна цей потік перенаправити і частково покрити збитки” , – написав у своєму Facebook Сергій Кадученко, колишній директор МАУ з розвитку нових ринків.
Приміром, в 2008 році, після нападу Росії на Грузію, країни припинили між собою повітряне сполучення і літаки з Москви в Тбілісі і назад летіли через Мінськ.
МАУ повідомила, що поверне пасажирам вартість квитків в Росію чи назад на період після 24 жовтня. Крім того, компанія, за запитом пасажира, обіцяє пересадити його на альтернативний маршрут в або з Росії через інші країни.
“Зараз питання опрацьовуються, принаймні прийняття рішень пасажирів будуть повідомляти”, – говорить Майберг.
Юрій Вінничук
За матеріалами:
Інсайдер
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас