Бізнес не справляється з електронною системою адміністрування ПДВ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес не справляється з електронною системою адміністрування ПДВ

Казна та Політика
1187
В середині літа в українському законодавстві відбулися зміни, пов’язані з порядком формування податкового кредиту та податкових зобов’язань з придбання товарів/послуг та необоротних активів для їх використання в неоподатковуваних операціях або в операціях, не пов’язаних з госпдіяльністю платника. З 1 липня для платників ПДВ запрацювали нові додаткові правила, а саме: реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обмежується сумою, розрахованою за певною формулою. Проте через трохи більше ніж місяць, багато підприємств зіткнулися з серйозними проблемами після впровадження системи електронного адміністрування ПДВ. Саме з якими – дізнавався Finance.UA
Що потрібно ДФС
Основною проблемою введення електронного адміністрування ПДВ є вимивання коштів, яке в умовах економічної кризи призводить до закриття підприємств, втечі інвесторів з України, а також виведення активів і підприємств в сусідні країни. Більшою мірою впровадження системи електронного адміністрування негативно вдарило по роботі та розвитку малого та середнього бізнесу, зазначають підприємці.
Прийняття Верховною Радою законопроекту від 16.07.2015 року із запізненням на місяць створило ситуацію, за якої платники податків були змушені працювати в системою електронного адміністрування ПДВ в умовах некоректної формули розрахунку реєстраційної суми. Це спричинило за собою труднощі в реєстрації продавцем – постачальником податкових накладних за червень і липень 2015 року, необхідність внесення покупцем додаткових коштів на електронний рахунок в сумі отриманих від податкових накладних за червень 2015 року, зареєстрованих постачальником із запізненням і без обмеження реєстраційною сумою, застосування штрафних санкцій за заниження податкових зобов’язань за червень 2015 в разі подання уточнюючих розрахунків на суму податкових зобов’язань за податковими накладними, зареєстрованими із запізненням тощо.
Податкові зобов’язання та податковий кредит, зареєстрований із запізненням за податковими накладними за червень-липень 2015 року, виникають в різний період. Зокрема, податкові зобов’язання – в періоді здійснення відповідної операції, а податковий кредит – тільки в періоді реєстрації податкової накладної. У свою чергу, Державна фіскальна служба рішуче налаштована на те, щоб восени очистити систему електронного адміністрування від фіктивних податкових кредитів.
“Що нам дуже важливо? Нам важливо дійсно до кінця року, але реально ми цього очікуємо у жовтні та листопаді цього року, вичистити повністю весь незрозумілий податковий кредит, якій існував в системі. І найбільшим досягненням буде є те, що ми зможемо зменшити кількість перевірок бізнесу, нам не потрібні будуть позапланові перевірки, зустрічні перевірки, тому що в абсолютній більшості вони були саме з приводу операцій з контрагентами. Я вважаю, що для великого бізнесу це поліпшення “, – заявив голова ДФС Роман Насіров.
Крім прямого вимивання коштів для підприємств став проблемою відмова органів ДФС в поверненні платникам податків раніше сплачених сум податку з бюджету та з електронного рахунку, а це в свою чергу, є грубим порушенням чинних норм законодавства.
Неправильна формула
Поки що бізнес продовжує звинувачувати представників ДФС в тому, що представники держструктури допустили помилки у розробці методологічно невірного алгоритму розрахунку реєстраційної суми. І це спричинило за собою другу основну проблему підприємців та системи електронного адміністрування ПДВ.
“Те, що зараз відбувається це ще не відображення всієї ситуації з ПДВ рахунками, оскільки в липні підприємства рятувалися овердрафтом і проте вже в липні надходили сигнали вже про те, що для багатьох підприємств ПДВ перетворюється фактично на податок з обороту особливо для тих, хто контактує з монополістами “, – вважає народний депутат Олександр Кірш.
Технічно скарги від платників податків надходять із різних регіонів і, дійсно, система не справляється в ситуаціях, коли підприємства повинні виписувати велику кількість податкових накладних, а іноді надходять невмотивовані відмови від системи в реєстрації податкової накладної, вважає Кірш.
“Повторюються скарги, коли податкова накладна реєструється не в тому періоді, коли виникають податкові зобов’язання, тоді система подвоює податкові зобов’язання, тобто по витягах та 6 строчка з’являється і 8 не йде, що призводить до того, що одні й ті ж зобов’язання враховуються двічі в розрахунку формули і підприємству двічі необхідно внести одну і ту ж саму суму “, – додав нардеп.
Втрати бізнесу
Український союз промисловців і підприємців провів опитування серед 78 компаній – платників ПДВ і з’ясував, що в 78,3% платників були помилки у формулі, які привели в середньому до додаткової сплати податку на електронні рахунки в сумі 334,6 тис. грн (18070 тис грн. 54 підприємствах). В результаті цих помилок 51 платник (73,9% платників) отримав від постачальників податковий кредит за червень-липень 2015 року на суму 22 375 тис. грн (в середньому 438,7 тис. грн на одного платника). Це, в свою чергу, призвело до того, що 49 платників (71%) не змогли зареєструвати свої податкові накладні на суму 24 385 тис. грн. (В середньому на суму 343,5 тис. грн).
Наслідками цього стали значні втрати платників податків у вигляді недоотриманої виручки від реалізації, відкладення, в часі виконання, контрактів або їх укладення, невиплата або затримка у виплаті заробітної плати, зростання заборгованості перед контрагентами.
Так, 37 платників оцінили падіння обсягів реалізації за липень 2015 на суму в розмірі 32 247,5 тис. грн (в середньому на 1 платника -. на 871, 6 тис грн.), 17 – відзначили невиплату заробітної плати на загальну суму 1 092,5 тис. грн, в 35 платників виникла заборгованість перед контрагентами на загальну суму 29 787,5 тис. грн, 51,7% платників заявили про застосування до них штрафних санкцій від покупців, 24 платника недоотримали виручку від реалізації в липні 2015 на загальну суму 24 535 тис. грн.
Аналіз проблематики введення СЕА ПДВ з 1 липня 2015 свідчить про наявні випадки «ручного» управління, а також шахрайства з сертифікатами ключів електронного цифрового підпису. А це припускає існування податкових ям і після введення СЕА ПДВ в повноцінний режим роботи.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас