Держава навмисно стимулює олігархічну монополію в портах, - експерти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держава навмисно стимулює олігархічну монополію в портах, - експерти

Казна та Політика
395
Держава підтримує олігархічну монополію в морських портах України.
Про це заявив голова комітету економістів України Андрій Новак.
“Коли ситуація монопольна або близька до монопольної – повинен втручатися Антимонопольний комітет України. Він поки не виконує своєї функції, а скоріше – є інструментом в руках олігархів для контролю над цінами і тарифами, в тому числі в таких послугах, як вантажоперевезення морськими шляхами”, – сказав він.
Експерт упевнений, що після анексії Криму, важливість державних портів зросла в рази, а їх монополізація критично впливає на державну безпеку України і розвиток економіки. Зокрема, на думку, експерта монополізований порт фактично закритий для інших вантажопотоків.
У цьому впевнений і заступник директора Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України Олексій Котлубай. За його словами, монополісти самі не пустять нового вантажовласника в порти, оскільки “ділити” вершки “ніхто не збирається”. За словами експерта, така ситуація сьогодні склалася в глибоководному порту ДП “МТП“ПІвденний”, в якому більше 80% вантажоперевалки монополізовані однією компанією – СКМ. За словами експерта, керівництво вантажовласника-монополіста безпосередньо впливає на керівництво порту.
“Жоден вантажопотік в порт “Південний”, без узгодження з ними, не надходить. У них практично повний контроль над портом. Їм невигідно, щоб хтось інший туди заходив. Вони на цьому заробляють. Заробляють саме на тому, що туди не йдуть інші вантажовласники. Останні 3 роки там вже простежується така лінія – вони цей порт зарезервували за собою і нікого туди не пускали. І, я так розумію, і пускати не будуть “, – підкреслив Котлубай.
На думку експертів, для того, щоб закріпити ситуацію на десятиліття, порт “Південний” готують передати в концесію приватному власнику. В галузі морських перевезень найбільш потенційним концесіонером ДП “МТП “Південний“вважають його нинішнього найбільшого вантажовласника.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас