Танкерні компанії все активніше залучають фінансування на ринках капіталу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Танкерні компанії все активніше залучають фінансування на ринках капіталу

Світ
191
Бельгійська судноплавна компанія Euronav торік витратила $1 млрд на купівлю 15 супертанкерів, що дозволило їй вийти на перше місце серед найбільших світових операторів танкерних перевезень, акції яких обертаються на біржі, і випередити Frontline Ltd.
Обсяг потужностей танкерного флоту Euronav з придбанням танкерів збільшився до 52 млн барелів.
Експерти відзначають важливість істотної зміни сфери фінансування судноплавного сектора: танкерні компанії все частіше залучають кошти на ринках капіталу, замість того, щоб звертатися до банківського кредитування, як раніше.
“Якби ми не мали доступу до ринків капіталу в останні 15 місяців, ми не змогли б розвивати бізнес”, – заявив головний виконавчий директор Euronav Педді Роджерс.
За його словами, методи залучення фінансування “абсолютно трансформувалися”.
“Фактично ми змогли подвоїти кількість танкерів і збільшити капіталізацію компанії з 150 млн євро до $1,8 млрд (1,93 млрд євро)”, – зазначив він.
У січні цього року Euronav залучила $229 млн у ході IPO.
Згідно з даними Marine Money, в 2008 році близько 84% залучався судноплавними компаніями фінансування припало на банківські кредити, тоді як в 2014 році цей показник опустився до 63%.
“Ми звертаємося до різних джерел капіталу, використовуючи різні інструменти, – говорить CEO компанії Seaspan, що займається лізингом танкерів, Геррі Вонг. – Без такої диверсифікації фінансування нам було б складно отримувати нові активи”.
Сукупний обсяг випуску акцій і облігацій судноплавними компаніями в 2014 році досяг $20,9 млрд, забезпечивши 30% фінансування, залученого сектором, свідчать дані аналітичної компанії Dealogic. За оцінками Dealogic, ця частка буде зростати.
Для порівняння: у 2008 році обсяг залучення коштів за рахунок випуску акцій і облігацій в секторі склав лише $9,1 млрд.
Найбільший у світі судновий брокер Clarkson прогнозує, що обсяг інвестицій в нові танкери протягом наступного десятиліття перевищить вдвічі рівень попередніх 20 років, що склав $1,8 трлн.
Експерти, однак, попереджають, що активізація залучення судноплавними компаніями коштів на ринках капіталу відбувається на тлі хронічного надлишку потужностей в секторі, який відзначають з 2007 року.
Глава Karatzas Marine Advisors Бесіл Каратзас зазначає, що швидке збільшення танкерних флотів великими компаніями може поставити під загрозу майбутнє невеликих представників сектора.
Індекс Baltic Dry, що відслідковує ціни на морські перевезення насипних і навалочних вантажів по всьому світу, в лютому цього року впав до мінімального рівня за 30 років. Значення індикатора на 95% нижче пікового рівня, зафіксованого в 2008 році, на тлі надлишку танкерів при ослабленні попиту на сировину на світовому ринку і, зокрема, в Китаї.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас