Cмартфон 2014: діагональ продовжує зростати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Cмартфон 2014: діагональ продовжує зростати

Технології&Авто
4998
Цього року вендори зосередилися на виробництві великорозмірних апаратів і моделей з високою роздільною здатністю екранів і фотокамер. Спочатку був представлений перший дійсно потужний і при цьому компактний смартфон Xperia Z1 Compact on Sony. Потім компанія Samsung презентувала свій Galaxy S5, HTC – алюмінієвий One M8, Nokia заявила про себе Lumia 930. У вересні Apple здивував громадськість, вперше випустивши різнорозмірні флагмани iPhone 6 і iPhone 6 Plus, а й Huawei постарався повторити їхні характеристики в Honor 6. Завершився рік випуском другого російського смартфона YotaPhone 2, який був визнаний найгіршим смартфоном року. Про те, яким тенденціям слідували вендори цього року і як буде розвиватися ринок в наступному, з’ясовувало Delo.UA.
З року в рік виробники намагаються робити апарати максимально функціональними, щоб вони відповідали смакам різної аудиторії, а за технічними характеристиками – подобалися всім. Але все по порядку, і почнемо ми з головного тренду 2014 року.
Діагональ зросла і продовжує зростати
Основною тенденцією цього року є збільшення діагоналі дисплея. Все частіше покупець віддає перевагу смартфону з великим екраном, тому особливу популярність завоювали моделі з 4,5-4,7 дюймами. Це на цілий дюйм більше минулорічних значень (у першій чверті 2013 р. усереднений показник по екранах смартфонів становив 3,7 дюйма). Деякі користувачі проявили інтерес до 5+. До того ж законодавець мод у цьому напрямку – компанія Apple – не встояла і випустила аж два флагмани з діагоналлю 4,7 дюйма і 5,5 дюйма.
“Зростання розміру діагоналі пояснюється тим, що людина, яка користувалася гаджетом з великим дисплеєм, не повернеться до меншого”, – говорить керівник напряму смартфонів Lenovo в Україні Антон Обжелян.
Директор департаменту дистрибуції Impression Євген Толчінін вважає, що український споживач поки не дозрів до таких великих розмірів. “Діагональ в Україні зупиниться на 5 дюймах. Навіть при тому, що Apple заявила про 5,5”, я бачу, що український споживач зараз не готовий користуватися настільки великим смартфоном. За моїми відчуттями 4,7” – це ідеальний розмір. Коли ви берете такий смартфон в руки, ви комфортно можете дістати однією рукою по всьому екрану. З 5.5” це буде складніше”, – говорить Толчінін. Підтверджує це і те, що через три місяці продажів iPhone 6 і iPhone 6 Plus на ринку з’явилися чутки про намір Apple повернуться до 4-дюймовим моделям. Можлива причина – не всім користувачам сподобався збільшений дисплей. Не дарма Стіва Джобса називали генієм, саме він першим сказав, що 4” – це найзручніший розмір екрану.
Експерти аналітичної компанії DisplaySearch також відзначили стрімке розширення ринку апаратів з дисплеями високої чіткості. У квітні-червні 2014 р. виробники відвантажили в цілому 352,03 млн екранів для смартфонів, з яких 75,61 млн тисяч штук або 21,5% мали роздільну здатність вище Full HD (1920 × 1080 пікселів). Нинішній результат в 2,2 рази більший, ніж рік тому.
Ще одна тенденція – чим більший розмір смартфона, тим вища його роздільна здатність. Середній розмір дисплеїв для смартфонів з роздільною здатністю вище HD (1280 × 720) у розглянутий період становив 5,1 дюйма. У той же час екрани з меншою роздільною здатністю мали і меншу діагональ – 4,4 дюйма.
“Однак разом зі збільшеною діагоналлю і роздільною здатністю користувач хоче отримати більш широкий функціонал, але на це вендори ставку поки не роблять. Також користувач зацікавлений у тому, щоб смартфон був оснащений потужним процесором, ємною батареєю і відмінною камерою з можливістю робити знімки “Селфі” при будь-якому освітленні. У цьому напрямку буде розвиток”, – вважає керівник відділу продажів HTC в Україні, Центральній і Східній Європі Андрій Шукевич.
Камера
Враховуючи, що в грудні кількість користувачів Instagram перевищила 300 млн – за цим показником компанія обігнала Twitter – власники смартфонів дуже ретельно стали ставитися до роздільної здатності камери. Щодня в Instagram публікується понад 70 млн фотографій і відеороликів. Популярність Селфі змушує вендорів покращувати фронтальні камери і додавати додаткові функції. Такі, як підсвічування обличчя в умовах недостатнього освітлення, автофокус, панорамна зйомка і SlowMo з частотою кадрів 120 і 240 за секунду.
“У 2015 році нівелюються відмінності фронтальної і основної камер. Обидві камери повинні робити однаково гарні знімки – це основна ідея”, – зазначив Андрій Шукевич з НТС.
Трендом цього року стала здатність основної камери 8 МП і фронтальної – 5 МП. Є й винятки в сегменті lux – HTC Desire EYE, у якого обидві камери по 13 МП.
Процесори
Помітні зміни відбулися і серед процесорів. У другому кварталі 2014 р. проривним рішенням на світовому ринку став процесор Intel Atom серії Z35XX, з використанням 64-бітних обчислень під Android. Який в смарфтонах поєднав швидкодію і “довгограючу” батарею. Нові процесори побудовані на базі 22-нанометрової технології виробництва, мають вбудовану систему Intel Integrated Sensor Solution для роботи з різними сенсорами без витрат енергії батареї. Це рішення вже представлено на ринку компанією HTC і Lenovo. Наступного року цю хвилю підхоплять й інші виробники.
“Цього року найбільш популярними SOC-виробами для смартфонів нашої компанії стали 4-потокові 2-ядерні процесори Intel Atom серії Z25XX”, – поділився своїми спостереженнями Дмитро Калита, директор Intel в Україні, Білорусі та Молдові. Ці рішення дозволяють побудувати смартфони з швидким процесорним “серцем”, хорошою камерою, відео HD-якості і довгим часом роботи від батареї з операційною системою Android.
Цього року ринок визнав вдалими ще кілька моделей: ASUS ZenFone різних розмірів і призначень, ASUS PadFone X mini, Etisalat E-20 (продукт для ринку Єгипту) і, звичайно, металевий Lenovo K900.
Якщо говорити про програмне забезпечення, то тут смаки споживачів розділилися, бо платформи Android, iOS і Windows абсолютно відрізняються між собою. На даний момент Android займає лідируючу позицію, на що вказує кількість випущених смартфонів на основі саме цієї платформи. В новому році Android збереже за собою лідерство.
Важливим трендом залишається і захист персональних даних. Ще більшу популярність в цьому році знайшов сканер розпізнавання відбитків пальця. Huawei Mate7, Android-смартфон Nexus 6, Samsung Galaxy Note Edge вже отримали таку функцію.
Cмартфон 2014: діагональ продовжує зростати
Активно набирають популярності смартфони з двома і більше SIM-картами, а також моделі з різними колірними рішеннями.
“У два рази зросли продажі смартфонів, які підтримують LTE”, – говорить Дмитро Калита, директор Intel в Україні, Білорусі та Молдові. Наприклад, модем Intel XMM 7260 працює в 5 діапазонах різних країн і континентів і підтримує високі швидкості LTE-Advanced. До кінця року LTE будуть підтримувати також апарати і середнього цінового сегмента.
Дизайн
Сьогодні вендори намагаються зробити свої пристрої такими, що максимально відрізняються від інших. Вони прагнуть створити унікальний дизайн, що дозволяє чітко визначити лідерів ринку. Як і раніше однією з найбільш “смачних” характеристик для покупця залишається товщина пристроїв, хоча це і перестало бути основним атрибутом для продажів. Відмінності стосуються і інтерфейсу. Тепер спільна для багатьох пристроїв ОС Android виглядає по-різному завдяки фірмовим оболонкам кожного виробника.
Крім технічних вимог, споживачі все більше уваги приділяють зовнішньому вигляду гаджетів. Щоразу при запуску нової лінійки особлива увага приділяється софту. Смартфони навіть середнього цінового сегмента сьогодні також відрізняє індивідуальний продуманий дизайн.
Серед пристроїв преміум-класу з яскравим дизайном варто згадати новинку – Lenovo VIBE X2, яка скоро з’явиться у продажу на українському ринку. Це перший в світі багатошаровий смартфон, корпус якого виконаний в яскравій градієнтній колірній палітрі. Покупці можуть вибрати телефон в корпусі білого, червоного, золотистого або темно-сірого кольорів.
Батарея
Важливою характеристикою для поліпшення стає збільшення автономного часу роботи пристрою. Оптимізацією даного показника зайнялися вже давно, але перші результати з’явилися тільки на початку 2014 року і представлені вони були виключно на дорогих пристроях. Тепер же виробникам потрібно надати всім користувачам комфортний час автономної роботи зі смартфонами. На які хитрощі підуть компанії і які реальні технологічні “фішки” з’являться на ринку, буде зрозуміло вже незабаром.
Багато компаній звернули свій погляд на незаслужено обділених увагою покупців, що ведуть здоровий спосіб життя. Вендори постаралися якщо не відкусити шматок пирога у компаній, що спеціалізуються на подібних гаджетах, то хоча б попрацювати спільно. Адже фітнес-браслети поки не стали повноцінними самостійними пристроями.
Сапфірове скло програло Gorilla Glass
“Серед основних трендів варто виділити пристрої преміум-класу, оснащені дисплеями з захисним сапфіровим склом. Даний вид скла більш стійкий до різних видів ушкоджень, таких як подряпини і тріщини. Він має хорошу провідність тепла і інфрачервоних променів”, – говорить керівник департаменту Huawei Device Ukraine Денис Мельников.
Деякі виробники смартфонів вже використовують його. Свої моделі представили Kyocera, Vivo і Huawei. Apple приєдналася до тренду ще минулого року для забезпечення надійного захисту об’єктива відеокамери iPhone 5. Поки широке розповсюдження цього матеріалу стримується недостатніми обсягами виробництва і пов’язаною з цим високою ціною.
Сапфірове скло однозначно більш крихке, і за цим параметром воно не в змозі конкурувати з Gorilla Glass. Але в плані стійкості до подряпин сапфір цілком може позмагатися з Gorilla Glass.
Основні переваги скла Gorilla Glass полягають у простоті виробництва, меншій ціні і меншій вазі. У смартфонах Samsung Galaxy Alpha і Galaxy Note 4 вже використовується ще не анонсоване скло Gorilla Glass 4.
Серед популярних матеріалів для виробництва пристроїв можна виділити метал, керамічні матеріали і загартоване скло. Міцність – одна з найважливіших якостей гаджета в очах споживача. При цьому виробники змагаються розробками в сфері дизайну, роблячи свої пристрої більш елегантними і привабливими для споживача.
Прогноз на 2015 рік. Що нам очікувати в наступному році
Головним трендом 2015 року стане смартфон з екраном 5 дюймів і більше, у зв’язці з ємною батареєю і потужним процесором. Відрізнятиметься яскравим неповторним дизайном і кращим співвідношенням ціни і якості. Це те, чого хочуть споживачі сьогодні.
Також важливим лейтмотивом буде якісна інтеграція смартфонів в образ життя споживача. У підсумку підхід до вибору смартфона може змінитися з вибору технічних характеристик на придбання набору можливостей ПЗ, яке підходить в гаджеті окремо взятій людині.
Ще одна цікава тенденція, яка проявиться в 2015 році – це комплексне рішення для клієнта, який не обмежиться тільки смартфоном. Якщо в 2014 році це явище можна було віднести до сфери експериментів, то зараз стає зрозуміло, що нас чекає масове виробництво супутніх гаджетів від ключових вендорів. І мова не тільки про “розумні” годинники, а й про фітнес-трекери та інтернет-речі.
Виробники прагнуть створити повноцінну екосистему, де кожен продукт буде функціональним і абсолютно природним доповненням іншого. Де весь комплекс буде органічним доповненням життєвого простору людини – ось головна мета розвитку технологій в кінцевому підсумку.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас