"Традиційного" подорожчання продуктів перед Новим роком в Україні цього разу не буде — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Традиційного" подорожчання продуктів перед Новим роком в Україні цього разу не буде

Особисті фінанси
3154
Для любителів вишуканого та смачного новорічного застілля є дві новини: хороша та погана. Почнемо з хорошої: суттєвого подорожчання продуктів перед новим роком цього разу не буде. Погана ж новина полягає в тому, що не зважаючи на це, для більшості українців смаколики та делікатеси будуть недоступними.
Компанії та торговельні мережі будуть старатися різними способами стимулювати продажі продуктів перед Новим роком, особливо тих, які знаходяться у більш високій ціновій категорії, розповіла глава аналітичного департаменту Консалтингової групи “ААА” Марія Колесник.
“Суттєвого подорожчання перед Новим роком очікувати не слід. Деякі компанії навіть намагаються робити промоушн-акції, маркетингові кроки для того, щоб заохотити покупців і стимулювати попит, бо дійсно – ціни доволі значні. По деяких позиціях вони зросли на 20-40%, в залежності від групи товарів. Звичайно, на тлі того, що заробітна платня майже не змінилась, а у деяких скоротилася, це не сприяє активізації купівельної спроможності”, – пояснила експерт. А традиційні новорічні делікатеси багатьом будуть не по кишені.
“Справа в тому, що на червону рибу та на ікру ціни зросли протягом року більше, ніж удвічі. Тому там по деяких позиціях вони недосяжні пересічному громадянинові. І вони будуть розраховані на дуже вузький прошарок населення, який фактично не рахує, скільки грошей він витратить на продукти, і відповідно ніяких додаткових знижок на ці товари не буде. Але якщо ми беремо за приклад червону рибу, то там є найвищий і найнижчий ціновий сегменти, і є різні торгівельні мережі. Умовно кажучи, є мережі, які пропонують найдешевшу продукцію і широкий вибір, типу “Ашан”, і є магазини типу “Good Wine”, де буде продаватись та сама червона риба, але як мінімум відсотків на 30 дорожче, і позиціонувати себе буде дорожче. Тобто, на різні групи населення розрахована торгівля”, – порівняла вона.
Водночас, мережі, які займаються власними поставками, будуть намагатися за рахунок цього прямого імпорту знизити продукцію в ціні хоча б на відсотків 10-20, порівнюючи із середньою на ринку, при цьому всіляко підкреслюючи це для споживачів.
“Звичайно, можна привезти червону ікру з Камчатки, а можна з Канади та США. І як це не дивно, американська та канадійська будуть суттєво дешевшими”, – додає Колесник. Беручи до уваги ще й той фактор, що 52% українців підтримують бойкот російських товарів, схоже, що ікра з Камчатки цього року не знайде свого покупця в Україні.
Finance_011
Елітний закорднонний алкоголь також потрапить до категорії акційних товарів. “Було і підвищення акцизів на алкоголь, і протягом року ціни виросли, але вже зараз торгівельні мережі проводять акції, пропонують новорічні знижки. Думаю, що ці акції проводяться мережами не на власний розсуд, а спільно із постачальниками, і поширюються вони на дуже велику кількість алкогольних товарів саме імпортного виробництва”, – зазначила Колесник.
“Особливо це поширюється на недешеву категорію – це імпортне шампанське, міцні напої на кшталт віскі. І ці акції – не просто розміщені на полицях цінники, це спроби привернути увагу покупців, аби підняти їх продажі. Після подорожчання, після девальвації, попит на цю продукцію суттєво скоротився”, – розповіла експерт.
За оцінками компанії GfK Ukraine, за десять місяців оборот роздрібної торгівлі впав на 6,8%, тому не дивно, що зростання цін компанії намгаються стримати або принаймні пом’якшити для покупців цю гірку пілюлю. Інакше цифра падіння продажів стане більшою.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас