Українські заправки заполонило неякісне паливо — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські заправки заполонило неякісне паливо

Енергетика
3055
В січні-вересні 2014 року частка неякісного бензину зросла до 20%, або 600 тис. т. Це приблизно на 7% більше показників минулого року. Такі дані має генеральний директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн. Цього року стали підробляти і дизельне паливо (ДТ), чого раніше не було. Частка бодяжного ДП становить 6%, або 270 тис. т.
Воліють змішувати
Одне з джерел підпільного палива – невеликі нафтопереробні заводи. Точного кількість таких НПЗ немає, останній підрахунок був близько п’яти років тому. Тоді дозвіл на роботу отримало близько восьми десятків компаній. Але, за словами аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренка, реально працювало приблизно 30. Цього року, за його даними, кількість працюючих міні-НПЗ зменшилося приблизно удвічі. «Зараз набагато популярніше змішувати паливо з різними компонентами і присадками», – пояснює Куюн зменшення кількості міні-НПЗ. Основні покупці присадок знаходяться в Одеській, Миколаївській, Херсонській, Київській, Запорізькій та Полтавській областях, додав він.
Як зазначають експерти, реалізується бодяга на автозаправках-одиночках або тих, що входять до складу периферійних мереж. «До таких заправкок контролюючі органи 10 років не заїжджали, тому вони і не бояться перевірок», – зауважує заступник директора науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев. Куюн до цього списку додав мережу автозаправок «БРСМ-Нафта», яка продає більше палива, ніж купує. За його даними, за січень-вересень 2014 поставки бензину на нафтобази «БРСМ-Нафта» склали 84 тис. т, а продаж – 141 тис. т, поставки ДТ – 131 тис. т, продаж – 163 тис. т. Куюн зазначив, що компанія постійно купує різні присадки, у тому числі і для підвищення октанового числа. У «БРСМ-Нафті» на запит «Капіталу» не відповіли до моменту виходу номера в друк.
Контролювати нікому
Частка бодяги росте на тлі підвищення цін і зміщення попиту на недороге паливо. Дизель почали розбавляти з квітня, після дворазового підвищення акцизного збору з €46 98 до €98 128 за тонну.
Опитані експерти не бачать підстав для скорочення частки неякісного палива. «Необхідний жорсткий контроль. Раніше цим займалася Держспоживінспекція. Проте держава не виділяє коштів на перевірки», – сказав заступник директора державного Українського науково-дослідного інституту нафтопереробної промисловості «МАСМА» Богдан Кочірко. За даними UPECO, за січень-липень Держспоживінспекцією було перевірено 302 АЗС, порушення виявили на 149 (49%). У 28% випадків контролери стикалися з неякісними нафтопродуктами. На провинилися були нараховані штрафи.
З 1 серпня, після внесення поправок до держбюджету, фінансування перевірок палива припинено. «Гроші не виділяють, а функції контролю за якістю палива передали Державній екологічній інспекції», – пояснили виданню в Держспоживінспекції. Однак в Держекоінспекції спростували цю інформацію. «Нам нічого не передавали, ніякі документи підписані не були», – заявили в прес-службі відомства.
В Міністерстві енергетики та вугільної промисловості «Капітал» запевнили, що функції з контролю якості палива з 1 січня 2015 р. повернутися до Держспоживінспекції. Однак в опублікованому секторальному плані державного ринкового нагляду Держспоживінспекції на 2015 рік нафтопродукти відсутні.
Українські заправки заполонило неякісне паливо
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас