Китайці продають без інвестицій — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китайці продають без інвестицій

Світ
427
Китайці планують використовувати російські логістичні потужності в Приморському краї, де ГК «Сума» хоче зводити порт Зарубино вартістю $ 1 млрд. Порт становить інтерес для Китаю, який нарощує оберти експорту та імпорту зерна. Правда, питання фінансування будівництва порту і завантаження його потужностей, на збільшенні яких наполягають китайці, залишається відкритим.
Влада китайської провінції Цзілінь пропонує створити логістичний центр на своїй території для розвитку проекту будівництва порту Зарубино в Приморському краї. Про це заявив губернатор провінції Баинь Чаолу в ході зустрічі з главою “Минвостокразвития” Олександром Галушкою.
Зерновий порт Зарубино представляє великий інтерес для китайських експортерів і імпортерів зерна. Раніше Хейлунцзянська і Цзіліньська зернові компанії вже заявили, що планують перевалювати в рік до 22-25 млн тонн зернових та інших сільськогосподарських вантажів через Зарубінський зерновий термінал. У першому півріччі цього року експорт зерна в Китай виріс в два рази в порівнянні з тим же періодом минулого року.
Однак реалізація даного проекту залишається під великим питанням, відзначають експерти. Головною проблемою проекту порту Зарубино залишається питання його фінансування.
Загальна вартість проекту, який розробляється спільно з FESCO, що входить в «Суму», становить 40 млрд руб. З них 7 млрд руб. будуть виділені з федерального бюджету. Необхідні кошти вже закладені в ФЦП з розвитку Далекого Сходу і Байкальського регіону до 2025 року. 33 млрд руб., що залишилися, повинні бути надані приватними інвесторами, пошуком яких керівництво компанії активно займається.
Першим варіантом розвитку Зарубино могли б стати саме китайські інвестиції: у травні компанія уклала попередню угоду з китайським бізнесом. Угода, правда, не припускає прямого фінансування, йдеться про зацікавленість КНР в розширенні торгівлі в регіоні.
Інша проблема, пов’язана з китайськими інвесторами, криється в їх бажанні збільшити проектну потужність порту. За планами «Суми», сумарна потужність порту складе 80 млн тонн на рік, проте тепер її хочуть збільшити до 100 млн тонн, так як китайські партнери, на яких розраховано будівництво терміналів, заявили, що готові перевалювати великі обсяги.
Збільшення потужності спричинить і серйозне зростання вкладень в проект – за попередніми оцінками, з $ 1 млрд до $ 3 млрд приватних і державних інвестицій.
Великі російські компанії, які могли б бути зацікавлені в портових потужностях Зарубино, теж не поспішають інвестувати в проект. Так, наприклад, «Сума» веде переговори з «Русалом» про будівництво в порту глиноземного терміналу на 2 млн тонн. Зараз компанія ввозить глинозем через порт Ваніно, і вкладати живі гроші в будівництво нових терміналів для компанії скрутно. У «Русала» високе боргове навантаження і ситуація перевиробництва на тлі падіння цін на алюміній, тому фінансування нового перевалочного терміналу зараз зовсім не на часі.
На даний момент ще не визначено, чи буде алюмінієвий гігант співінвестувати в будівництво або обмежиться заявою про перевалку певного обсягу вантажів через порт. Отримати оперативний коментар компанії не вдалося.
Експерти сумніваються, що «Русал» все ж ухвалить позитивне рішення щодо проекту порту. Так, Надія Малишева з Portnews сумнівається, що підходи до Зарубино зможуть забезпечити перевезення заявлених вантажів, і вважає, що говорити про участь в проекті «Русала» передчасно. Володимир Савчук з ІПЕМ додає, що організація перевезення глинозему зерновозами складна: технологія навантаження і вивантаження різна, а вагони доведеться промивати, що збільшить час оборотності парку.
Ще одна важлива проблема Зарубино полягає в тому, що при розробці порту не було в належному ступені враховано вплив модернізації «Східного полігону» на вантажопотоки.
Аудитори в особі Deloitte, Deutsche Bahn, Sberbank CIB, Ernst & Young, ВТБ і ряду інших найбільших компаній поки не підтвердили оптимістичні прогнози «Суми» по росту вантажообігу в напрямку порту Зарубино в результаті реалізації проекту БАМ-2.
Навіть якщо порт побудують із заявленими потужностями, в його напрямку може не піти необхідний потік вантажів. Перекидання фінансування РЖД з розшивки вузьких місць «Східного полігону» на розвиток під’їздів до Зарубино практично виключена, так як фінансування БАМ-2 вже розписане по проектам і затверджене.
Отримати коментар «Суми» не вдалося.
Геннадій Лісоволк
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас