Автовиробництво в Україні в липні скоротилося в 9 разів за рахунок обвалу легкового сегмента


Автовиробництво в Україні в липні скоротилося в 9 разів за рахунок обвалу легкового сегмента

Виробництво автотранспортних засобів в Україні в липні 2014 року, за попередніми даними, склало 555 од., що в 2,2 рази менше аналогічного показника червня поточного року і більш ніж у дев’ять разів менше, ніж у липні 2013 року.

Згідно з повідомленням на сайті асоціації “Укравтопром”, в тому числі виробництво легкових автомобілів скоротилося на 66% до червня-2013 і на 93% – до липня-2013, до 343 од., автобусів – відповідно на 48% і на 75%, до 59 од.

У липні до червня виросло тільки виробництво вантажних і комерційних автомобілів – на 47%, до 153 од., але в порівнянні з липнем минулого року впало на 32%.

З урахуванням цих показників за підсумками січня-липня 2014 р. виробництво автотранспорту склало 24,38 тис. од., що, незважаючи на триваючу негативну помісячну динаміку, все ще на 4,5% вище аналогічного результату минулого року.

У тому числі випуск легкових автомобілів за сім місяців зріс на 7% – до 22,904 тис. од., комерційних авто – на 10%, до 978 од.

Виробництво автобусів за підсумками січня-липня продемонструвало негативну динаміку, скоротившись більш ніж удвічі – до 498 од.

Як повідомлялося, за підсумками першого півріччя 2014 р. приріст автовиробництва в Україні становив 30,5% до аналогічного періоду 2013 року. При цьому червневий випуск автомобілів і автобусів скоротився в три рази до травня і в 3,7 рази до червня-2013.

Як відзначає асоціація, падіння автовиробництва в липні в порівнянні з тим же місяцем 2013 багато в чому обумовлене показниками роботи лідера галузі – Запорізького автомобілебудівного заводу, який в липні виробив тільки 7 легкових автомобілів, один комерційний, і жодного автобуса проти 1,684 тис. легкових, 82 комерційних і 35 автобусів у липні-2013.

За підсумками січня-липня ЗАЗ поки зберігає невеликий приріст виробництва – на 5,7%, до 10,95 тис. од., в тому числі легкових авто – на 6,8%, до 10,629 тис., комерційних – на 4,7 %, до 290 од., але демонструє падіння випуску автобусів більш ніж в чотири рази – до 31 од.

Раніше почесний президент корпорації “УкрАВТО” Таріел Васадзе зазначав, що завод в сформованих умовах може зупинитися вже у вересні.

У липні також не виробив жодного легкового автомобіля завод корпорації “Богдан” в Черкасах, але випустив 21 комерційний автомобіль (в липні-2013 – 37 од.). У Луцьку завод випустив в липні сім автобусів і тролейбусів проти 55 од. в липні-2013.

З урахуванням цих показників за підсумками січня-липня поточного року підприємства “Богдан Моторс” випустили 2,09 тис. од. автотранспорту, що вдвічі менше аналогічного періоду минулого року, в тому числі випуск легкових авто скоротився на 47,4% – майже до 2 тис. од.

Зберігає другий показник за підсумками сім місяців за обсягами виробництва Кременчуцький автоскладальний завод, що входить до групи компаній “АІС”. Підприємство методом великовузлового складання випустило 7,514 тис. легкових автомобілів – в 3,2 рази більше, ніж за аналогічний період 2013 року. Водночас помісячний їх випуск продовжує скорочуватися: у липні він знизився в 4,4 рази до липня-2013 – до 165 од., що, однак, на 18% перевищило показник червня-2014.

За даними асоціації, третю позицію за підсумками семи місяців утримує завод “Єврокар”, що випустив 2,762 тис. автомобілів Skoda, що на 47,5% нижче аналогічного показника 2013 року. При цьому в липні завод виробив 171 авто цієї марки – на 11,8% більше, ніж у червні поточного року, але в 6,7 рази менше червня-2013.

У комерційному сегменті за підсумками семи місяців приріст забезпечено за рахунок показників роботи ПАТ “АвтоКрАЗ”, який наростив виробництво в липні на 28,4% до червня поточного року і на 29,7% – до липня минулого, до 131 автомобіля, а за підсумками семи місяців приріст виробництва перевищив 44%. Як повідомлялося, “АвтоКрАЗ” в даний час, крім закордонних контрактів, поставляє автомобілі Нацгвардії України.

Між тим, згідно зі статистикою “Укравтопрому”, лідер автобусного ринку країни – корпорація “Еталон” – в липні не випустила жодного автобуса на своїх заводах в Борисполі та Чернігові, а за підсумками січня-липня їх виробництво скоротилося майже в 10 разів на БАЗі – до 36 од., але виросло в 5,9 рази на ЧАЗе – до 136 од.

Як повідомлялося, Нацгвардія замовила у корпорації “Еталон” 59 комфортабельних автобусів з поставкою до кінця року.

У липні також не виробляв автобуси завод “Часівоярський автобуси” (Донецька обл.), який опинився в зоні військового конфлікту, але раніше демонстрував позитивну динаміку. За підсумками семи місяців автобусів “Рута” вироблено 86 од., що вдвічі нижче показника січня-липня-2013.

У той же час тільки “Черкаський автобус” зберіг високу позитивну динаміку випуску автобусів, збільшивши виробництво за січень-липень на 50% – до 195 од. Однак з урахуванням падіння виробництва комерційних авто до 1 од. (проти 50 од. за сім місяців 2013 року) в цілому автовиробництво на заводі зросло на 9% – до 197 од.

У липні завод випустив 52 автобуса – на 30% більше, ніж у червні поточного року, і в чотири рази більше, ніж у липні минулого року. Завод також входить в число постачальників автобусів і малотоннажних вантажних авто для Нацгвардії (по 60 од.).

“Укравтопром” як і раніше не включає в статистику Львівський автобусний завод, який не надає дані про виробничу діяльність.

Як констатує інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting на своєму сайті, вже можна говорити про те, що сектор виробників легкових автомобілів фактично зупиняється. Сегмент вантажівок і автобусів поки тримається за рахунок армійських контрактів, але допомагає це далеко не всім підприємствам.

“Українському автопрому терміново потрібні реформи і замовлення, інакше цю кризу галузь точно не переживе”, – вважають аналітики групи.

Українські автовиробники в 2013 році скоротили випуск автотранспортних засобів (автомобілів і автобусів) на 34% порівняно з 2012 роком – до 50,449 тис. од., в тому числі випуск легкових автомобілів на 34,3% – до 45,758 тис. од., вантажних і комерційних – на 29,6%, до 2,212 тис. од., автобусів – на 29,4%, до 2,479 тис. од.

У 2014 році автовиробники спочатку запланували збільшити випуск автотранспорту не менше ніж удвічі, проте ситуація на авторинку з ускладненням політичної та економічної ситуацій в Україні (в тому числі девальвацією гривні, ситуацією в АРК і на сході країни, а також скасуванням утилізаційного збору і зниженням спецмита на імпорт деяких легкових авто) значно змінили ці плани.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Бензин та авто
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua