Санкції в дії: на будь-яку російську авіакомпанію, що літає до Криму, може чекати доля "Доброльоту" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Санкції в дії: на будь-яку російську авіакомпанію, що літає до Криму, може чекати доля "Доброльоту"

Світ
2309
Після того, як єдина бюджетна авіакомпанія Росії – “Доброліт” (на 100% “дочка” компанії “Аерофлот”) – призупинила роботу через санкції Євросоюзу, експерти констатують: реальність впливу західних обмежувальних заходів на російську економіку очевидна. Незважаючи на те, що російська влада зневажливо відгукувалася про санкції, під загрозою через них опинилися всі компанії, що здійснюють перельоти до Криму, приєднання якого до Росії на Заході критикують. Добірку коментарів щодо ситуації публікує портал “Заголовки”.
“Доброліт” – амбітний проект “Аерофлоту”, один з небагатьох вітчизняних лоукостерів (авіакомпаній, які пропонують вкрай низьку плату за переліт в обмін на відмову від більшості традиційних пасажирських послуг). Напередодні, 3 серпня, дискаунтер офіційно повідомив, що припиняє всі польоти “в умовах безпрецедентного тиску з боку європейських контрагентів”. Через санкції, введені проти “Доброльоту” 30 липня, був анульований договір лізингу повітряних суден Boeing 737-800, що зробило виконання рейсів фактично неможливим. За інформацією джерел, санкції також позбавили лоукостера можливості повноцінно страхувати свої ризики.
Аналітик інвестиційної фінансової компанії “Метрополь” Андрій Рожков вважає, що цей прецедент – “дуже поганий сигнал для всієї цивільної авіації”. На думку експерта, слова якого наводять “Ведомости”, на місці “Доброльоту” може опинитися кожна авіакомпанія, яка здійснює польоти до Криму. Серед таких – сам “Аерофлот”, “Трансаеро”, S7, “Уральські авіалінії” і Red Wings. Головний редактор “Авіатранспортного огляду” Олексій Синицький нагадав, що російські авіакомпанії на 90% залежать від міжнародних лізингових структур.
На думку незалежного авіаційного експерта Андрія Крамаренка, зупинка “Добролльоту” не принесе серйозних збитків “Аерофлоту”, оскільки проект найближчі два роки не міг приносити прибуток. Однак припинення роботи лоукостера – сигнал того, що “російській економіці вкрай складно обійтися без партнерів з Європи”, вважає експерт, якого цитує “Комерсант” (відзначимо, раніше російські чиновники запевняли, що санкції простимулюють розвиток російської економіки і негативно позначаться на самих західних країнах).
Джерела видання на ринку вважають, що “Доброліт” був обраний як об’єкт для санкцій “дуже продумано”: авіакомпанія тільки почала працювати, вона літає всередині Росії і зупинка не викличе міжнародного скандалу і, швидше за все, не зашкодить європейській економіці. Навпаки, європейські лоукостери позбулися потенційного конкурента: “Доброліт” планував з 2016 року почати польоти до країн Старого Світу.
У “Доброльоті” запевнили, що всіх пасажирів, які купили квитки на рейси Москва – Сімферополь (до 15 вересня включно) і Москва – Волгоград (до 20 серпня включно), перевезуть підконтрольні “Аерофлоту” “Оренбурзькі авіалінії”. Дата, час і термінал відправлення рейсів не зміняться. Пасажири, які купили квитки на інші рейси (в Самару, Пермь, Уфу, Єкатеринбург, Сургут і Казань), зможуть повністю повернути свої гроші. Для них відкриють гарячу лінію: +7 (499) 215-23-00.
Проблеми через санкції: постачання, техобслуговування, страховка та бронювання квитків
30 липня “Доброліт” потрапив до списку санкцій ЄС разом з Російським національним комерційним банком (РНКБ) і концерном “Алмаз-Антей”. Своє рішення влада ЄС пояснювала тим, що після приєднання Криму “Доброліт” здійснював польоти виключно за маршрутом Москва – Сімферополь, “полегшуючи таким чином інтеграцію Криму у РФ”.
“Доброліт” розпочав продаж квитків у ніч на 27 травня 2014 року. З 11 червня компанія розпочала польоти до Криму (хоча спочатку планувалося, що авіакомпанія почне літати в Петербург). У перший день продажів, 26 травня, квиток з вильотом до Сімферополя 21 червня коштував 979,5 рубля за політ в один бік. З 1 серпня авіакомпанія почала літати у Волгоград, за іншими напрямками польоти ще не стартували.
Компанія мала у своєму розпорядженні два літаки Boeing 737-800 і один SSJ 100, який рейсів не виконував. “Боїнги” мали стати основою парку лоукостера – до кінця цього року “Доброліт” планував отримати ще шість таких літаків (і ще вісім у 2015 році). Однак договори на поставку повітряних суден, укладені з ірландською AWAS, були анульовані. За даними джерел “Коммерсанта”, здійснювати технічне обслуговування відмовилася Lufthansa Technik (у самій німецькій компанії інформацію також підтвердили).
Санкції позбавили “Доброліт” і змоги повноцінно страхувати свої ризики: через санкції перестрахувальний брокер повідомив російському страховику “АльфаСтрахування”, що всі договори перестрахування щодо ризиків “Доброльоту” втрачають чинність. На думку учасників ринку, могли виникнути і проблеми з бронюванням квитків “Доброльоту” (авіакомпанія працює через американську систему Navitaire).
Через три місяці (протягом цього терміну санкції ЄС підлягають обов’язковій ревізії) рішення за санкціями щодо “Доброльоту” може бути переглянуто. Поки ж “Доброліт” може орендувати Sukhoi Superjet або Ту-204, що залишилися на ринку після “Владивостоцьких авіаліній”: але з цими машинами доведеться розпрощатися з концепцією лоукостера, вважає незалежний авіаексперт Андрій Крамаренко (цитата з РБК Daily).
Нагадаємо, рада директорів “Аерофлоту” прийняла рішення щодо створення дочірнього лоукостера ще 25 липня 2013 року. Тоді ж пролунала обіцянка, що квитки будуть на 20-40% дешевші, ніж аналогічні пропозиції інших перевізників, і, можливо, навіть дешевші залізничного транспорту. Плани на “Доброліт” були грандіозні. Восени минулого року в “Аерофлоті” сподівалися, що капіталізація нової низькобюджетної авіакомпанії “Доброліт” через 3-4 роки сягне 1,2-1,4 млрд доларів (тоді як капіталізація самого “Аерофлоту” тоді становила 1,9 млрд доларів).
Країни Європейського союзу, США та інші держави вводять санкції відносно громадян і компаній Російської Федерації з березня 2014 року, після приєднання Криму до Росії. Їхнє введення продовжилося у зв’язку з ескалацією українського конфлікту. Різке розширення списку санкцій ЄС і США відбулося наприкінці квітня, а потім – після катастрофи малайзійського авіалайнера Boeing. Наприкінці липня щодо РФ були прийняті секторальні санкції. Обмежувальні заходи можуть негативно позначитися на російській економіці, яка ще до санкцій опинилася на межі стагнації.
За матеріалами:
NEWSru.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас