Україна може домагатися арешту суден, що входили в кримські порти - юрист — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна може домагатися арешту суден, що входили в кримські порти - юрист

Казна та Політика
670
Україна може ефективно домагатися заборони заходу суден в порти Криму за допомогою використання інструментів, передбачених Міжнародним кодексом з охорони суден і портових засобів, зокрема, вимагати арешту суден, що входили в кримські порти, у кожному порту світу, вважає партнер ЮФ “Василь Кисіль і Партнери” Олег Альошин.
“Україна має досить широкий спектр правових інструментів для захисту своїх інтересів, аж до арешту суден, що порушують режим окупованої території, в будь-якому українському порту і будь-якому порту в світі у відповідності з міжнародним морським правом. Також Україна може ефективно домогтися заборони заходу суден в порти Криму за допомогою використання інструментів, передбачених Міжнародним кодексом з охорони суден і портових засобів. Є всі підстави вважати, що формально Міжнародна морська організація (IMO), будучи спеціалізованим агентством ООН, не визнаватиме свідоцтва про відповідність вказаному кодексу, видані судну або кримському порту в обхід української влади”, – сказав він.
О.Альошин нагадав, що 15 липня поточного року набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури № 255 про закриття для міжнародного судноплавства морських портів в Євпаторії, Керчі, Феодосії, Ялті і Севастополі. Відповідна інформація була надана Україною секретаріату IМО, її членам і представникам іноземних компаній, акредитованих при IМО.
Крім того, 27 квітня набрав чинності закон “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”. Цим законом Кримінальний кодекс України доповнено статтею, яка описує такий склад злочину, як порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, що передбачає кримінальну відповідальність за порушення режиму в’їзду на окуповану територію – до 5 років з конфіскацією транспортного засобу.
“На практиці, іноземні судна, за невеликими винятками, перестали заходити в кримські порти ще наприкінці березня – після прийняття резолюції Генеральної асамблеї ООН, в якій та закликала держави, міжнародні організації, в тому числі IMO, що є структурою ООН, та інші інститути не визнавати будь-яку зміну статусу Криму і Севастополя та утриматися від будь-яких дій, які можуть інтерпретуватися як визнання зміни цього статусу”, – сказав він.
Водночас, О.Альошин зазначив, що “незважаючи на заборону української влади, окремі іноземні судна в кримські порти все ж заходять”.
“До арештів і штрафів поки не дійшло, але певними неприємностями для них це все ж обертається. Наприклад, турецький танкер Huseyn Javid, що зайшов у Феодосію, не зміг зайти в Одесу і став на рейді Іллічівського порту, звідки також був змушений піти завдяки зусиллям активістів громадських організацій. Повідомляється також, що у зв’язку з нещодавнім заходом турецького круїзного лайнера Adrianа в порт Севастополя органи прокуратури Туреччини почали розслідування. Наскільки мені відомо, після офіційного звернення до Міністерства закордонних справ України, посольство України в Туреччині та Генконсульство України в Стамбулі, лайнер Adrianа скасував заходи в Севастополь”, – сказав юрист.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас