Чому українському автопрому не варто боятися асоціації з ЄС — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому українському автопрому не варто боятися асоціації з ЄС

Технології&Авто
2996
Українські автовиробники вимагали державної підтримки в разі підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Представники вітчизняних підприємств зі складання авто в один голос твердили, що угода з ЄС у нинішньому вигляді не дозволяє українському автопрому відразу ж вийти на європейський ринок. Delo.UA вирішило з’ясувати, що буде з цінами на авто і з українським автопромом після підписання документа 27 червня.
Механізм роботи
Після ратифікації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, яка має завершитися до кінця 2014 року, на ввезення автомобілів, які були вироблені в Європі, на митну територію України буде діяти квота – не більше 45 тис. авто на рік. Дана норма міститься в додатку II і главі 2 “Засоби захисту торгівлі” Угоди.
При цьому, як зазначає юрист “єПраво” Альона Панчик, “європейськими” вважатимуться і автомобілі неєвропейських марок, які виробляються на заводах країн ЄС.
Згідно з положеннями Угоди про асоціацію, квота діятиме 15 років. У цей період мито на ввезення автомобілів з ЄС в Україну становитиме в 2015 році 10% від сумарної митної вартості автомобіля (аналогічне мито діє зараз), з поступовим зниженням на 1% щорічно. “Але, у випадку якщо імпорт авто в Україну становитиме більше 45 тис. на рік, Україна має право з наступного року ввести додаткове спецмито в розмірі 1%. Якщо ситуація повториться і на другий рік, спецмито може підвищитися до 2%”, – пояснює Альона Панчик.
Це має обнадіяти українських автовиробників, адже, за даними генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, Україна щорічно імпортує більше 45 тис. іномарок. “У 2013 році в Україну було ввезено 69 тис. автомобілів, в поточному році цей обсяг теж буде досягнуто”, – упевнений він.
Але, як зазначає юрист, хоча механізм захисту національної економіки передбачений, реалізувати його не просто. “Ця процедура вимагає того, щоб Україна сповістила Європейський Союз про свої наміри ввести спеціальні заходи захисту національного автовиробника, після чого компетентними органами України має бути проведено розслідування, яке має довести, що саме імпорт машин з Європейського Союзу завдає істотної шкоди українській економіці, – роз’яснює юрист. – При цьому в Угоді про асоціацію вказано: “збільшення імпорту товару з Європейського Союзу не повинно розглядатися як результат скасування або скорочення мита, якщо імпорт з інших джерел також аналогічно збільшився порівняно з попередніми періодами”.
Таким чином, враховуючи, що обсяг ввезення в Україну автомобілів з Європи явно перевищує встановлений квотою, то найближчі роки після підписання Угоди про асоціацію ціни на автомобілі залишаться на тому ж рівні, оскільки зниження цін прямо пропорційно залежить від поступового зниження мита. “Впродовж перших двох-трьох років українські покупці нічого не відчують”, – вважає старший аналітик ІГ “АртКапітал” Олексій Андрійченко.
За прогнозами глави ВААІД, ефект від підписання Угоди про асоціацію Україна може відчути тільки через 10 років. “Раніше цього часу чекати падіння цін на авто не варто. Їх вартість залежить від відпускної ціни заводу-виробника, акцизного збору, мита, відрахування в пенсійний фонд, збору при першій реєстрації і ПДВ. Відповідно, крім ввізного мита жодна зі складових ціноутворення на авто Угодою не міняється”, – пояснює Олег Назаренко.
В інший бік
Здавалося б, що підписання асоціації відкриває шлях на європейський ринок, але поки це тільки перспектива. “Для того, щоб українські транспортні засоби експортувалися до Європи, потрібно, щоб вони відповідали вимогам Євро-5”, – пояснює Олег Назаренко.
Водночас, Олексій Андрійченко припускає, що українські автовиробники можуть отримати великі дивіденди і без експорту своєї продукції в ЄС. “Світові виробники можуть спершу організувати виробництво автокомпонентів в Україні, а далі перейти до складання своїх моделей для європейського ринку у партнерстві з українськими автовиробниками. Такою можливістю можуть скористатися, наприклад, китайські компанії, які поки не виробляють свої автомобілі в Європі”, – вважає аналітик.
Зокрема, такою можливістю можуть скористатися в корпорації “Богдан”, яка вже зараз випускає авто в партнерстві з китайською компанією JAC.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас