Google намагається створити флот безпілотних таксі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Google намагається створити флот безпілотних таксі

Технології&Авто
1195
Майже місяць тому компанія Google представила публіці своє бачення безпілотних автомобілів. Незважаючи на галас навколо ноу-хау, амбітний проект зустрічає на своєму шляху чимало проблем.
Google дала зрозуміти, що готова перенести свої напрацювання щодо системи автомобільного автопілота з автомобілів стороннього виробництва на власні транспортні засоби. Журналісти Reuters спробували узагальнити всю інформацію про спроби Google знайти підтримку серед зрілих виробників автомобілів, і ось що вони з’ясували.
Виявляється, зустріч Google з представниками автобізнесу в Детройті мала місце ще в 2012 р., але спільної мови знайти не вдалося. Google наполягала, що має усі необхідні технології для початку розробки автомобілів з автопілотом, пропонуючи іменитим виробникам підлаштовуватися під її вимоги.
Навчені досвідом автовиробники стверджували, що випуск серійних автомобілів вимагає великих компетенцій і величезних інвестицій, а ставити свою марку на створений за участю Google транспортний засіб, що є потенційним джерелом небезпеки для людей та їхнього майна, вони не збираються.
Цікавий також підхід Google до відповідальності за дорожньо-транспортні пригоди. На думку інтернет-гіганта, за відсутності водія вся відповідальність повинна покладатися на виробника автомобіля, а зібраних автоматичними системами даних буде достатньо для визначення справжнього винуватця аварії. Виробників автомобілів така ідея не обрадувала: вони віддають перевагу, щоб винуватця встановлювала судова система.
За оцінками сторонніх експертів, для запуску в серію нової моделі автомобіля потрібно не менше півтора мільярдів доларів США. У випадку ж з новим гравцем типу Google витрати можуть збільшитися на порядок.
Google намагається створити флот безпілотних таксі
Приклад Tesla Motors не надто показовий: по-перше, компанія отримувала великі субсидії від американського уряду, по-друге, вона співпрацювала з General Motors і Toyota. Зрозуміло, у разі необхідності Google могла б купити когось із дрібних виробників автомобілів, але навіть цим потенційні витрати не обмежаться.
Занепокоєння експертів викликає і той факт, що автомобілі Google занадто залежать від наявності детальної карти місцевості, до якої вони прямують. Якщо не буде карти, то і можливість поїздки буде поставлена ​​під питання. Усім нам знайома ситуація, коли навігатор автомобіля дає не надто розумні підказки і відверто збивається з маршруту.
Google намагається створити флот безпілотних таксі
В Google у відповідь на всі сумніви говорять, що розробка розвивається і як тільки вона сягне зрілості – успіх неминучий. У компанії вірять у співпрацю з автовиробниками.
Більшість великих автоконцернів веде розробку власних систем автопілота та взаємодії з “розумною” дорожньою інфраструктурою, але технології впроваджуються поетапно у вигляді адаптивного круїз-контролю і систем утримання автомобіля в своїй смузі руху.
Ветерани ринку схильні вважати, що Google переоцінює свої сили в цій галузі та без альянсу з іншими учасниками їй буде складно просувати автоматично керовані транспортні засоби.
За задумом Google, флот подібних таксі дозволить багатьом людям відмовитися від особистих автомобілів.
Тим часом Google закінчила створення перших зразків самокерованих машин і планує випустити їх до кінця року, про що йдеться в заяві самого Сергія Бріна. Нагадаємо, що в автомобілі не передбачається ніяких засобів управління, крім кнопки “Старт/Стоп” і екрану, на якому показано маршрут з усіма подробицями.
Навігація на дорозі буде здійснюватися за допомогою лазерних і радарних сенсорів, а за прокладання маршруту відповідатимуть Google-карти. Розрахункова швидкість руху перших автомобілів – близько 40 кілометрів на годину.
Дизайн авто описується як “міський автомобіль з доброзичливим лицем”, який, за задумом його творців, має допомогти людям без страху прийняти нову технологію і саму ідею самокерованої машини. У Google вважають, що такі автомобілі допоможуть знизити кількість аварій. Крім того, передня частина машини зроблена з матеріалу, що легко мнеться, що може врятувати життя пішоходів.
Керівник автомобільного підрозділу Google Кріс Урмсон на прес-конференції розповів, що новий тип автомобіля покращить життя людей, підвищивши їхню мобільність.
В цілому гіганти високотехнологічної галузі всерйоз взялися за автопром. Поки що цілі простіші, і Apple з програмною оболонкою для авто під назвою CarPlay, а також Google з аналогічним софтом, що має назву Android Auto, зацікавлені в одному – привернути на свій бік автобренди.
Google намагається створити флот безпілотних таксі
Google представила автомобільну платформу Android Auto зовсім недавно – на червневій конференції Google I/O 2014. За її допомогою інтернет-гігант вирішив пов’язати численні смартфони на базі власної мобільної ОС з електронікою транспортних засобів, як це раніше зробила Apple.
Поява перших автомобілів, сумісних з Android Auto (Audi, Kia, Mazda, Subaru, Ford, Volkswagen), очікується, за оптимістичними прогнозами, наприкінці 2014 р., але, швидше за все, авто з софтом від Google ми побачимо в 2015 р.
Завдяки Android Auto водій зможе телефонувати, відправляти і приймати повідомлення, слухати музику, дізнаватися дорогу за допомогою навігації та інше. У Android Auto вся необхідна користувачеві інформація з’являється на екрані у вигляді невеликих карток.
Нещодавно перелік автовиробників, які підтвердили підтримку CarPlay в своїх майбутніх моделях автомобілів, поповнився 9-ма новими автобрендів, включаючи Abarth, Alfa Romeo, Audi, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Mazda і Ram. Загальна кількість партнерів, які підтвердили намір впровадити софт від Apple в свої автомобілі, сягнула 29.
CarPlay забезпечує користувачів iPhone можливістю інтуїтивно телефонувати, користуватися картами, слухати музику і обмінюватися повідомленнями прямо через вбудований інтерфейс автомобіля, не відволікаючись від дороги.
З переліку видно, що один і той же бренд міг оголосити підтримку обом техгігантам. Функціонал софта практично ідентичний, тому поки що не зовсім ясно, як буде відбуватися вибір “екосистеми” для автомобілів.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас