Збити ціни на продукти харчування в Україні можна за допомогою якісної логістики, - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Збити ціни на продукти харчування в Україні можна за допомогою якісної логістики, - експерт

Аграрний ринок
404
Учасники аграрного ринку несуть відчутні збитки через недосконалу систему транспортування від поля до елеватора. Про це під час перс-конференції розповіла президент Асоціації аграрних перевізників України Яніна Кучерова.
“Основні проблеми починаються ще на етапі планування транспортування і продовжуються протягом усього періоду збору урожаю. Основною проблемою є “задвоєння” автотранспорту – коли одне і те ж авто обіцяють кільком агрокомпаніям. І в результаті виникає недостача автотранспорту”, – вважає вона.
Проблему перевезення з полів аграрії вирішують різними методами: чи то закупівлею транспорту, чи наймом, але така польова логістика досить складна, на неї впливає багато не прогнозованих факторів – погодні умови, обсяги врожаю, поломка техніки.
“У зв’язку з тим, що немає єдиної системи контролю за транспортом, врахування і добросовісності послуг, є проблемо, що пропонуються одні й ті самі машини різним підприємствам. В результаті чого зриваються контракти, транспорт не виходить на збір урожаю. І дрібні та середні компанії не мають змоги вирішити ці питання, тому що в них немає ані фінансових механізмів, ані технічних”, – погоджується з такою думкою директор Державної продовольчо-зернової корпорації України Валерій Стецюк.
Порахувати збитки, які приносить аграріям невдала логістика досить важко. “Вони складаються з непрямих витрат, які відбуваються постійно і у транспортних компаній, і в аграрних. А що це означає? Це означає, що транспорту або недостатньо, відповідно, компанії змушені закуповувати цей транспорт, на що йдуть кошти, або транспорту недостатньо і він неефективно використовується, що теж є економічно недоцільним. В результаті таких от різних перевитрат або неправильного використання ресурсів і транспортна, і сільськогосподарча галузі страждають. Точної достовірної інформації про втрати безпосередньо на полях немає, але у процентному співвідношенні – це достатньо відчутно”, – підсумував він.
Не в останню чергу це впливає і на кінцеву ціну продуктів, які потім потрапляють до столу українців. “Будь-який агрохолдинг призначає ціну на свою продукцію, яка першопочатково буде нижчою, і вже потім змінюється. Тобто, якщо транспорт забезпечили за певною ціною – це вже їх нижня планка. Якщо не забезпечили – ціну доведеться піднімати”, – підсумувала Кучерова.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас