Укрсоцбанк вимагає від страхової компанії Utico повернути гроші — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укрсоцбанк вимагає від страхової компанії Utico повернути гроші

Кредит&Депозит
950
Один з лідерів ринку «автоцивілки» «Українська транспортна страхова компанія» (Utico) заборгувала Укрсоцбанку (ТМ UniCredit Bank) 16,2 млн грн. Цю інформацію оприлюднив начальник відділу по роботі із заборгованістю корпоративного бізнесу Укрсоцбанку Андрій Гусєв. За його словами, страховик в 2006 р. взяв у банку кредит і досі не погасив його, незважаючи на рішення третейського суду на користь банку. Його слова про суму боргу підтверджує і фінансовий звіт компанії за минулий рік.
Страх банкрутства
В Укрсоцбанку офіційно суму боргу не озвучили, посилаючись на банківську таємницю, але підтвердили наявність заборгованості у страховика і судові розгляди з цього приводу. «Нині тривають затяжні судові спори між банком і Utico. Однак, у зв’язку зі штучним затягуванням цих судових процесів і оскарженням судових актів, у судовому спорі ще не поставлена ​​крапка», – повідомили в прес-службі Укрсоцбанку.
Інтереси банку в цій суперечці представляє юридична компанія «Алексєєв, Боярчуков і Партнери», керуючий партнер якої Сергій Боярчуков повідомив «Капіталу», що наявність заборгованості страховика перед банком підтверджена рішенням третейського суду. «Компанія оскаржує різні застереження в цьому рішенні і плодить багато судових процесів замість того, щоб погасити борг», – говорить Сергій Боярчуков. На його думку, судовий процес Utico затягує свідомо, оскільки сума боргу велика і його погашення може вплинути на фінансовий стан компанії і, не виключено, призвести до банкрутства страховика.
У страховій компанії такими заявами обурені. «Факти, які свідчать про нібито непогашення страховою компанією кредиту, є не більш ніж інсинуацією, – заявили в прес-службі Utico, – Можемо підкреслити, що страхова компанія повернула банку гроші за кредитом – на суму, більшу, ніж спочатку отримала в рамках цього кредиту. Судовий же спір стосується виключно порядку нарахування відсотків і прихованих комісій, а також питань підсудності, які виникли через те, що для задоволення своїх вимог банком використовувався не господарський суд, а третейський суд при Асоціації українських банків». У компанії також спростували припущення про ймовірність банкрутства страховика після виплати заборгованості банку: «Підкреслимо, що залучення кредитних коштів не виходить за рамки загальноприйнятої практики, не є чимось екстраординарним і жодним чином не може трактуватися як ознака фінансової нестабільності компанії. Сьогодні показник достатності активів страхової компанії навіть перевищує нормативні вимоги», – повідомили в прес-службі Utico.
Питання ризику
Фінансова стабільність страхової компанії Utico хвилює всіх учасників ринку «автоцивілки». Страховик входить до топ-12 найбільших гравців цього сегменту, зібравши в 2013 р. близько 50 млн грн премій за ОСАГО. «Минулого року ця компанія майже втричі збільшила обсяг зборів порівняно з 2012 роком. Таке бурхливе зростання зробило її одним з ключових гравців на ринку. Але і ризики інших учасників збільшилися, оскільки відповідальність продавців ОСАГО солідарна, і якщо компанія збанкрутує, то за неї доведеться платити всім іншим», – говорить голова правління страхової компанії, що побажав зберегти анонімність. «Банки завжди неохоче надавали кредити страховикам, тому що останні беруть позики, як правило, для поповнення оборотних коштів, а це викликає сумніви в їх платоспроможності. Не можу подібного стверджувати в цьому випадку, але такі ситуації повинні служити приводом для додаткових перевірок регулятором фінансового стану страховика», – вважає голова правління страхової компанії «Княжа» Дмитро Грицута.
За словами члена комітету з ризиків Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) Людмили Білошицької, за даними Utico за перший квартал 2014 р., активи у цієї компанії – високоліквідні і їх достатньо навіть для погашення боргу Укрсоцбанку. «Але можливість страховика користуватися своїми активами викликає сумнів, оскільки відзначається велика кількість скарг потерпілих на якість врегулювання цією компанією страхових подій», – констатує Білошицька.
На її думку, така ситуація говорить про необхідність змінювати підходи до оцінки фінансової стійкості учасників МТСБУ. «У комітеті навіть є напрацювання нової, більш досконалої методики оцінки ризиків страховиків. Але затвердити її, навіть якщо розробимо швидко, можна буде тільки на загальних зборах МТСБУ. А вони відбудуться не раніше жовтня», – говорить Людмила Білошицька. До того часу, на її думку, МТСБУ ніяк не зможе запобігти ймовірному банкрутству будь-кого зі своїх учасників. «Хіба що бюро може звернутися до регулятора із проханням перевірити ті компанії, на які надходить багато скарг від потерпілих», – говорить Білошицька.
Пілот від регулятора
За словами виконуючого обов’язки голови Нацкомфінпослуг Максима Полякова, поки що від МТСБУ до комісії таких звернень не надходило. «Але якщо бюро звернеться, то ми обов’язково будемо проводити позапланову перевірку», – пообіцяв Поляков. За його словами, сьогодні Нацкомфінпослуг спільно з Генпрокуратурою та СБУ перевіряє велику кількість страхових компаній, особливо тих, яких підозрюють в «схемотворчості». Але поки що результатів перевірок немає. «Що стосується ринкових страховиків, то ми в червні запускаємо пілотний проект з пруденційного нагляду за тими компаніями, які зазнають труднощів і просять нашої підтримки», – розповів «Капіталу» Максим Поляков. За його словами, в рамках проекту регулятор разом з проблемною компанією буде створювати план виходу з кризової ситуації і допомагати їй у виконанні такого плану. Вже до вересня, за словами Полякова, будуть готові результати «пілота».
Тетяна Павлюченко
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас