Чому закордонні бренди відкладають вихід на український ринок? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому закордонні бренди відкладають вихід на український ринок?

2027
Мережа магазинів одягу H&M, одна з найбільших у Європі, заморозила свої плани щодо виходу на український ринок. Відкриття мережі очікували цієї осені, натомість маємо іще одну відстрочку. І ця компанія далеко не перша у своєму рішенні. І, вочевидь, не остання.
Загалом ритейлерів одягу, які відмовилися від своїх планів виходити на український ринок найближчим часом, вісім. Серед відомих “відмовників” – це вже згадана H&M, французька мережа з продажу спортивного одягу Decathlon (належить власникам Auchan), французька мережа модних магазинів Kiabi і британський рітейлер з продажу натуральної косметики Body Shop. Іще чотири бренди готувались до розширення в Україну на умовах анонімності, тому їх назви залишились невідомими.
Прес-служба H&M заявила, що український ринок на даний момент залишається всього лише одним з багатьох інших, вихід на які цікавий компанії, але він не планується офіційно ні в цьому, ні навіть у наступному році.
“Рада директорів вирішила не інвестувати в Україну. У зв’язку з кризою в Європі ми змушені шукати інші ринки для інвестування”, – зазначив менеджер з розвитку міжнародних проектів Decathlon Франк Джордан. У Body Shop переговори відклали до стабілізації ситуації в країні.
Не з’явиться в Україні і мережа Starbucks. Про появу в Україні цієї мережі кав’ярень почали говорити ще в 2009 році. Заступник президента Starbucks по операціях в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід і Азія) Россанн Вільямс заявив, що компанія вивчає перспективи виходу на український ринок і придивляється до хороших місць у центрах великих українських міст – одна з головних традиційних вимог Starbucks до приміщення, аби вхідні двері виходили на схід чи на південь.
Однак, згодом у 2011 році мережа допустила серйозний промах – створила сторінку в Facebook «Starbucks Ukraine» російською мовою, за що була миттєво розкритикована. В мережі з’явилась серія колажів, де сирені з логотипу кав’ярні прималювали кокшник, традиційний російський жіночий головний убір. Після чого компанія вибачилась і сторінку видалила. Нова хвиля чуток про вихід Starbucks на український ринок з’явилась у 2013 році, і навіть відмітилась спробою відкриття “фальшивої” кав’ярні на Бессарабській площі, звичайного кавового ларька, який серед інших напоїв продавав каву всесвітньо відомого бренду. Однак, далі чуток помисли компанії знову не зрушились – а 2014 рік для виходу на український ринок сприятливим точно не став.
У січні наш неспокійний ринок залишила німецька мережа будівельних супермаркетів DIY Praktiker. Хоча рішення про продаж мережі було прийнято іще в кінці травня минулого року. За підсумками першого кварталу 2013 р. продажі Praktiker в Україні склали € 5,3 млн, що на 2,4% менше показника за аналогічний період 2012 р. Тому компанія вирішила відмовитись від неприбуткового бізнесу – під скорочення потрапила також і мережа в Туречині.
Окремий відтік ритейлерів відбувся і в Криму. З окупованих Росією територій вирішили тікати іспанський ритейлер одягу Inditex (керує Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home и Uterque), німецька Metro Group та українські МТІ (мультибрендові магазини Intertop, Plato), магазини мережі Moyo. За іншими даними іноземні компанії лише призупинили роботу до тих пір, поки не будуть зрозумілими усі юридичні основи для продовження роботи або хоча б зробити перереєстрацію юридичних осіб в Криму.
Коментар експерта
Не усі компанії відкрито називають причину “заморожування” своїх планів. Але зрозуміло, що це пов’язано із загальною економічною ситуацією та логічно очікуваним зниженням споживчого попиту цього року. Але чи можна якось зарадити в такій ситуації?
“В такому становищі, як наше, якось вплинути на відтік ритейлерів в принципі неможливо. А тим, хто заморозив свої бізнес-плани щодо українського ринку просто доведеться почекати кілька років. Але така велика кількість тих, хто відклав розширення, означає, що ситуація зумовлена саме економічними чинниками”, – вважає Ганна Чередниченко, аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень.
Відтік одних компаній та брендів звільнить місце для інших, але й можливості розвитку бізнесу в Україні теж змінились. “Скажімо, рік чи два тому перспективи виглядали зовсім інакше. Так, було очевидно, що в країні криза, що країна має досить велику заборгованість, були очікування девальвації, але не чекали такої гострої кризи, як у політиці, так і в економіці. Таких різких змін цього року ніхто не передбачав” – пояснює Чередниченко. Привабити ритейлерів-втікачів можна хіба покращенням інвестиційного клімату.
“У ритейлу, в порівнянні з іншими сферами, не такі складні умови для ведення бізнесу. Наприклад, у будівництві усе дуже зарегульовано, постійно скаржаться на високий рівень корупції. Але це не означає, що не треба поліпшувати інвестиційний клімат у торгівлі. Зрозуміло, що в цьому плані більш розвинені країни привабливіші для роботи. Та відкладення виходу на українські ринки усе ж радше пов’язане не з інвестиційним кліматом, а зі змінами у споживчих настроях, можливостях українців”, – підсумувала експерт. За перший квартал нинішнього року продажі в непродовольчих мережах впали на 20-30% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Усе ж знайшлося декілька сміливців, які вирішили розіграти ситуацію на свою користь: найбільший польський рітейлер LPP (Reserved) вирішив запустити в Україні нову мережу магазинів жіночого молодіжного одягу Sinsay, а іспанська компанія Inditex – вивести на ринок бренд Zara Home. У разі сприятливих умов, ці двоє на кілька років випередять конкурентів, забравши кращі торгові площі та заробивши популярність у покупців.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас