Чудеса на колії: українці не побачать скандальних експресів Hyundai ще рік - як мінімум — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чудеса на колії: українці не побачать скандальних експресів Hyundai ще рік - як мінімум

Казна та Політика
2152
12 лютого “Укрзалізниця” в терміновому порядку зняла з рейсів експреси Hyundai. Як пояснили у відомстві, причиною стали тріщини кузова і несучої конструкції в деяких вагонах.
Минуло вже два місяці, а про ремонт швидкісних поїздів в “Укрзалізниці” вважають за краще мовчати. Як відповіли Delo.UA в прес-службі “Укрзалізниці”, станом на 15 квітня поточного року виконано роботи з модернізації двох вагонів електропоїзда HRCS2 №010. “На підставі проведених випробувань двох вагонів буде прийнято рішення про проведення модернізації інших електропоїздів”, – повідомили в прес-службі.
У відомстві також додали, що для з’ясування причин несправності електропоїздів були проведені ходові випробування. Паралельно з проведенням випробувань інженерний центр компанії Hyundai Rotem розробив початковий проект ремонту і модернізації електропоїзда з урахуванням отриманих під час випробувань даних.
Коли в рейс
В “Укрзалізниці” стверджують, що зняті з рейсів поїзда знову з’являться на залізницях України через 2,5-3 місяці. “Відповідно до затвердженого плану-графіка, після завершення модернізації проводитиметься комісійний огляд рухомого складу, після цього електропоїзд буде зданий в експлуатацію. Планується поетапне введення електропоїздів в експлуатацію протягом 2,5-3 місяців”, – зазначають в УЗ.
Впевнені у швидкому “одужанні” потягів Hyundai і в уряді, хоча у своїх прогнозах там більш песимістичні. Як повідомив сьогодні, 9 квітня міністр інфраструктури Максим Бурбак, експреси Hyundai повернуться на маршрути через 3-4 місяці після проведення техобслуговування та усунення неполадок.
Тим часом експерти стверджують, що швидкісні експреси стануть на рейки не раніше, ніж через рік. “Щоб поїзди вийшли в рейс, необхідно мінімум 1-1,5 року. У сформованій ситуації електропоїзди краще було повернути за так званим “нульовим варіантом”: “Укрзалізниці” повертають гроші, а вона – поїзди”, – відзначає експерт, що побажав залишитися неназваним.
Ще одне джерело Delo.UA на ринку також передбачає, що експреси Hyundai не курсуватимуть іще мінімум рік. “Проблема не тільки з ходовою частиною складу, а і з невідповідністю інших елементів конструкції українським ГОСТам. Так, не одного разу корейські потяги зупинялися через проблеми зі струмоприймачем”, – нагадав він.
“Масла у вогонь” підливає і той факт, що вже другий місяць тривають переговори з корейською компанією з продовження гарантійного обслуговування швидкісних поїздів, ініційовані залізничним монополістом. “На сьогодні, ведуться переговори з компанією Hyundai Corporation про продовження гарантійного терміну на електропоїзди за період їх вимушеного простою, та надання додаткових гарантій на відремонтовані вузли”, – повідомили в прес-службі УЗ.
Нагадаємо, “Укрзалізниця” придбала десять поїздів виробництва Hyundai Rotem загальною вартістю понад $300 млн, в рамках підготовки до чемпіонату Європи з футболу в 2012 році. Всі вони перебувають у віданні держпідприємства “Українська залізнична швидкісна компанія” – дочірньої структури УЗ, головою якого, 17 квітня був призначений Леонід Лобойко (він очолював УЗ з 19 червня 2012 року, проте в липні 2013 року Лобойко був звільнений з цієї посади за власним бажанням, у зв’язку з виходом на пенсію – ред.). Масово виходити з ладу потяги Hyundai Rotem стали ще взимку в 2012 році. Тоді це пояснювали впливом низьких температур, але повністю з маршрутів їх не знімали.
На думку голови Центру політичного і економічного аналізу Олександра Кави, ідея закупівлі швидкісних експресів була хоч і хорошою, але невдалою в плані вибору рухомого складу. “У два рази дешевше було б закупити потяги локомотивної тяги з вагонами вітчизняного Крюківського вагонзаводу. У підсумку, необхідно було б придбати 90 вагонів і 10 двосистемних швидкісних електровозів – це дозволило б залучити виробничі потужності всередині країни”, – повідомив Delo.UA експерт.
До того ж, додає Кава, для “Укрзалізниці” варіант з вагонами КВБЗ був би зручнішим, тому як поїзда локомотивної тяги дозволяють бути більш гнучкими у питанні формування потягів. “Наприклад, у HRCS2 три вагони першого класу, які користувалися дуже низьким попитом. Однак УЗ не могла ці вагони відчепити від потягу з технічних причин – вагони обладнані струмоприймачами на даху, яких немає на вагонах другого класу”, – повідомляє експерт.
Зрештою, експреси стали для України не тільки не вигідними з економічної точки зору, а й провальними в експлуатації.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас