3624
Банк "Російський стандарт" скоротить 10% персоналу і закриває офіси у Росії - криза наступає
— Фондовий ринок
Один із флагманів ринку роздрібного кредитування – банк “Російський стандарт” Рустама Таріко – скорочує персонал на 10% і закриває близько 6% офісів. Оптимізація витрат відбувається на тлі погіршення якості кредитного портфеля.
Про оптимізацію витрат на мережу і персонал, що розпочалася в банку, РБК розповіли декілька банкірів, близьких до “Російського стандарту”: персонал буде скорочено на 10%, частина офісів закриється. За словами одного зі співрозмовників, “Російський стандарт” позбудеться 20 відділень (всього у нього їх 320), у тому числі п’ятьох в Москві.
Прес-служба “Російського стандарту” підтвердила скорочення витрат на персонал в 2014р., але цифри не назвала. Віце-президент банку Артем Лебедєв у коментарі РБК підкреслив, що оптимізація “відбудеться в основному за рахунок консолідації функцій співробітників підрозділів і органічного зменшення чисельності”.
За словами одного зі співрозмовників РБК, насамперед закриють офіси, які були орендовані минулого року в “дорогих місцях”. “Російський стандарт” торік відкрив майже 100 офісів.
“Банк веде моніторинг ефективності мережі, – коментує Лебедєв. – У разі невиконання затверджених планів продажів офіс може бути оптимізовано за площею або кількістю співробітників, у тому числі закритий або переведений в інший район міста”.
Скорочення проходять на тлі погіршення ситуації на ринку роздрібного кредитування. Місяць тому “Російський стандарт” призупинив надання кредитів готівкою, зараз клієнту “з вулиці” можна позичити в банку через кредитну карту. Готівкові позики тепер доступні тільки перевіреним клієнтам, що мають позитивну кредитну історію в банку.
За рік (березень 2014р . до березня 2013р.) Частка простроченої заборгованості в “Російському стандарті” збільшилася майже в два рази – з 8,7 до 15,8% від загального кредитного портфеля. При загальному рівні прострочення у банківській системі в 3,6% такий показник для банку з великою часткою роздробу некритичний (у ХКФ-банку прострочення становить 16,3%, в “Ренесанс кредит” – 11,4%).
“Якби відсоткові доходи “відбивали” витрати за ризиками, цей рівень міг би бути прийнятним для банку. Але враховуючи, що у” Російського стандарту” скорочується капітал (від початку року – на 3%), показник за простроченою заборгованістю можна назвати високим”, – міркує заступник гендиректора “Інтерфакс-ЦЕА” Олексій Буздалін. У цій ситуації, на його думку, скорочення витрат – розумний крок, який підвищить рентабельність бізнесу.
За даними Frank Research Group, “Російський стандарт” на 1 лютого 2014р. посідав четверте місце серед найбільших гравців ринку кредитування приватних клієнтів з часткою на ньому в 2,6% (перед ним – Сбербанк, ВТБ24 і ХКФ).
Зараз багато роздрібних банків, стикаючись з тим, що якість портфелів погіршується, приймають рішення про зменшення штату. Зв’язковий банк у квітні скоротив штат головного офісу на 10%, ХКФ-банк – на 1%, “Східний експрес” торік звільнив 20% співробітників.
З березня минулого року Банк Росії зобов’язав кредитні організації формувати підвищені резерви навіть за мінімально простроченими кредитами, а при розрахунку нормативу достатності капіталу введений підвищувальний коефіцієнт – чим дорожчий кредит, тим він вищий. Цього року ЦБ буде розраховувати середню вартість кредитів і обмежувати їх вартість.
Банки по-різному вирішують, як виконувати нові вимоги. “Якщо ХКФ-банк прийняв рішення змінити модель бізнесу, знизивши ставки за кредитами, то, можливо, “Російський стандарт” порахував, що для нього такий варіант трансформації неприйнятний і краще провести скорочення офісів і персоналу”, – міркує керуючий партнер Frank Research Group Юрій Грибанов.
За словами Буздаліна, банки приймають рішення – зберігати темпи бізнесу, скорочуючи витрати, або сповільнюватися, відмовляючись від ризикованого кредитування. “Обидва варіанти передбачають скорочення персоналу і офісів”, – резюмує експерт.
За матеріалами: РБК
Поділитися новиною