Компроміс на трильйон — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Компроміс на трильйон

Світ
761
Нового «шатдауна» в США тепер не трапиться, принаймні до 30 вересня 2014 року. Представники сенату і палати представників прийшли до консенсусу з приводу законопроекту, що визначає фінансування урядових витрат на цей фінансовий рік.
Переговорники сенату і палати представників США після кількох тижнів обговорення дійшли домовленості з приводу комплексного законопроекту, що визначає фінансування урядових витрат до закінчення фінансового року, тобто до 30 вересня 2014 року. Законопроект передбачає невелике підвищення рівнів фінансування військових витрат, а також внутрішніх програм.
Законопроект в цілому слідує угоді між Демократичною і Республіканською партіями США, укладеній раніше за посередництва демократа Патті Мюррей і представника республіканців Пола Райна.
У документі міститься 1582 сторінки. Відповідно до цього «талмуду», федеральні агентства у фінансовому 2014 р. отримають $1,012 трлн: $520,5 млрд буде направлено на оборонні витрати, $491,7 млрд – на необоронні.
Крім того, на закордонні операції, включаючи війну в Афганістані та допомогу зростаючій кількості біженців з Сирії, – $91,8 млрд. Законопроект також передбачає виділення $6,55 млрд на подолання наслідків стихійних лих всередині країни або інші невідкладні витрати.
Домовленість законодавців щодо даного законопроекту спрямована на запобігання повторення бюджетної кризи, яка сталася восени 2013 року, коли уряду частково довелося припинити свою роботу через те, що демократи і республіканці не могли домовитися щодо бюджету. Голосування по ньому намічено на середу.
Восени минулого року в США вибухнула бюджетна криза. Тоді з наближенням дедлайну щодо прийняття бюджету республіканські конгресмени нагнітали тиск на президента Обаму, погрожуючи відмовою збільшення межі держборгу, якщо проведення медичної реформи, натхненником і адвокатом якої є президент Сполучених Штатів, як мінімум не буде відкладено на рік. Встановлення нового ліміту дозволило б США і надалі проводити запозичення з метою погашення дефіциту бюджету, в іншому випадку країні довелося б оголосити технічний дефолт. З наближенням дедлайну для затвердження бюджету, який наступав 30 вересня, протистояння в конгресі все більш загострювалося. Зрештою жодна зі сторін не пішла на поступки, в результаті з 1 жовтня органи федеральної влади були змушені працювати в скороченому режимі. З 2,1 млн державних службовців у неоплачувану відпустку було відправлено близько 800 тис.
Сенат 17 жовтня схвалив компромісний документ, що передбачає тимчасове відновлення фінансування держустанов і підвищення ліміту держборгу, дія якого власне і закінчується в середу.
«Ми раді, що нам вдалося досягти справедливої угоди між двома партіями з фінансування урядових витрат на 2014 рік. Незважаючи на те, що у нас були великі розбіжності, а терміни були короткі, ми змогли скласти законопроект, який відповідає основним принципам угоди Мюррей – Райана», – йдеться в спільній заяві переговорників. Цей законопроект дозволить уряду і надалі працювати і усуне невизначеності і ризики економічної нестабільності від нової бюджетної кризи, підкреслюють представники сенату і палати представників. «Ми розраховуємо, що документ отримає серйозну підтримку. Це сильний документ, за який виступають обидві фракції і обидві палати конгресу», – сказала ЗМІ голова сенатського комітету з асигнувань Барбара Мікульські.
Водночас переговорники визнають, що документ носить компромісний характер. «Як і у випадку будь-якого компромісу, не всім все сподобається в законопроекті», – зазначається у спільній заяві. У законопроекті передбачені витрати на десятки мільярдів менші, ніж вимагав Барак Обама і демократи. Президент США спочатку планував бюджет на 2014 рік на рівні в $1203 млрд.
Республіканцям після тривалих боїв навколо урядових витрат, вдалося відкотити рівень урядових витрат до рівня останніх років президентства Джорджа Буша-молодшого.
«Законопроект таки більшою мірою перемога (або винагорода за довготерпіння) республіканців. Проте перемога – суто репутаційна, оскільки в процентному відношенні скорочення фондування програм, ініційованих президентом Обамою, незначні», – вважає директор аналітичного департаменту ІК «Норд Капітал» Володимир Рожанківський.
Законопроект не передбачає виділення додаткових коштів на реалізацію запропонованих президентом Бараком Обамою реформ системи охорони здоров’я (ObamaCare). Водночас фінансування основних програм, через які проводиться реалізація ObamaСare, – Medicaid і Medicare – буде продовжено. Проте в деяких областях витрати на здійснення реформ будуть урізані, зокрема, на $1 млрд скоротяться відрахування до Фонду суспільної охорони здоров’я і профілактики (PPHF).
«У США близько 50 млн осіб (включаючи дітей незаможних сімей), які мають право отримувати медичну допомогу від держави зважаючи на низькі доходи, відсутність комерційних пенсій та/або наявність інвалідності. Бюджет найбільш популярної в Штатах федеральної програми MediсAid на 2014 фінансовий рік прописаний в розмірі набагато нижче за $200 млрд, тобто на кожного бенефіціара на рік припаде менше $4000, або близько $330 на місяць. Очевидно, що це дуже низький рівень медичного забезпечення, тож реформа Барака Обами «Affordable Healthcare Act» навряд чи зможе навіть частково відшкодувати втрати від звуження обсягів класичних федеральних медичних програм», – зазначає Рожанківський.
Ілья Ільїн
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас