"Листи щастя" від ДАІ принесуть додаткові проблеми водіям — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Листи щастя" від ДАІ принесуть додаткові проблеми водіям

Казна та Політика
4646
Депутати Верховної Ради від фракції Партії регіонів Володимир Пилипенко і Валерій Писаренко пропонують ввести автоматичну відео- та фотофіксацію порушень правил дорожнього руху. Відповідний законопроекті № 3855 був зареєстрований у парламенті 9 січня. Зміни пропонується внести до кодексу про адмінпорушення, кодексу адміністративного судочинства, законів “Про міліцію” та “Про дорожній рух”.
Головною метою законопроекту, як стверджують у пояснювальній записці депутати, є зменшення смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, яка сягає в Україні 4 тис. осіб щороку. Законопроектом пропонується ввести адмінвідповідальність за правопорушення ПДР, зафіксовані в автоматичному режимі, і притягати до відповідальності особу, яка керувала цим транспортним засобом, за допомогою розсилки “листів щастя”.
Крім фотофіксації порушення швидкісного режиму депутати пропонують надати право визнавати доказом і фотофіксацію таких порушень, як проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху, порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, виїзд на смугу зустрічного руху та порушення правил руху через залізничні переїзди.
Депутати від Партії регіонів відзначають, що введення автоматичної відео- та фотофіксації суттєво зменшить кількість ДТП, виключить корупцію під час оформлення адмінматеріалів, а також збільшить надходження до держбюджету.
Водіям – додаткові проблеми
Як пояснив Delo.UA адвокат, радник адвокатської групи “Солодко і партнери” Валерій Поваров, сама суть законопроекту носить позитивний характер, тому що може виключити корупційну складову спілкування водіїв та інспекторів ДАІ. На додачу законопроект виключає можливість пред’явлення співробітникам ДАІ всіляких посвідчень або талонів. “З точки зору обивателя, після прийняття закону всі на дорозі стануть рівні незалежно від марки машини і посади її власника”, – зазначає Поваров.
Однак адвокат вказує і на “чорні діри” законопроекту. “Відповідно до законопроекту, до відповідальності притягується власник автомобіля, а не особа, яка вчинила правопорушення. У порівняльній таблиці одразу видно відмінності “Стаття 122. Перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху…”, і в новій редакції “Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху…”. Фактично, в законі відсутній суб’єкт правопорушення. Будь-який юрист скаже, що власник і водій транспортного засобу – при визначенні суб’єкта правопорушення – можуть бути різними”, – коментує Поваров.
Зрештою, каже юрист, це призводить до того, що власник транспортного засобу повинен буде доводити, що він не причетний до даного правопорушення, витрачати час і гроші на ці дії, і ніхто за це відповідальності не несе.
“Законодавці самі скасували необхідність довіреності на право керування транспортними засобами і тимчасові технічні талони”, – нагадує адвокат.
Резюмуючи, Валерій Поваров зазначає, що введення фото- і відеофіксації порушень ПДР в автоматичному режимі до приведення нашого законодавства до певного логічного завершення юридично не обгрунтоване і створить для автовласників додаткові проблеми.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас