Де будуватимуть китайський порт у Криму — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Де будуватимуть китайський порт у Криму

Казна та Політика
3966
Прем’єр-міністр АРК Анатолій Могильов запропонував екологам, які виступили категорично проти будівництва за гроші китайських інвесторів глибоководного порту на Західному узбережжі, вибрати найбільш безпечне місце.
Три точки
На його думку, на півострові є вибір: біля селища Фрунзе (в 6 км від Миколаївки і 12 км від Сак), або озера Донузлав Сакського району, або в районі Керчі, де є підходяща затока.
“Всі ці місця будуть запропоновані інвестору і будуть опрацьовуватися. Будь-який проект пройде обов’язкову екологічну експертизу, і лише після цього приймемо остаточне рішення. Якщо проект спричинить порушення балансу природних явищ, то, природно, не отримає схвалення”.
Могильов підкреслив, що будівництво порту стане поштовхом для економіки Криму, але при його реалізації на чільне місце буде поставлена екологічна складова.
Екологи проти
Екологи вважають будівництво порту найсильнішим ударом по навколишньому середовищу.
“Будівництво великого китайського порту “Крим” на озері Донузлав або ж у Сакському районі – це однозначно удар по золотих пісках, по нашому курорту в цілому. Ні в якому разі не можна чіпати Західний Крим! Це знищить унікальну курортну житницю”, – прокоментував голова Республіканської асоціації Екологія і Мир професор Віктор Тарасенко.
Де будуватимуть китайський порт у Криму
“А що стосується Керчі, то це традиційно транспортно-промисловий регіон, і там, в принципі, можна вибрати безпечне місце. Хоча, звичайно, і тут потрібно все ретельно розглянути, провести експертизу. Адже Керченська затока і півострів – це сейсмонебезпечний район, що потрібно обов’язково враховувати, і якщо знадобиться – посилювати умови будівництва”, – вважає Тарасенко.
Заступник директора філії Інституту країн СНД Олег Родівілов нагадав, що раніше українська влада заявляла про намір створити між Саками і Євпаторією рекреаційний регіон, порівнянний за масштабами з олімпійським Сочі. “Думаю, що цю ідею можна перекреслити. Як курорт постраждає і Євпаторія, про пляжі якої ми будемо тільки згадувати. Я вже не кажу про повітря – при перемеленні 140 мільйонів тонн, навіть якщо з кожного контейнера буде падати по порошинці, уявляєте, що буде з атмосферою?!”.
Економічна вигода
За словами гендиректора Київгідроінвест Олексія Мазюка (його організація буде допомагати китайцям), проект нового порту для прийому великих суховантажів передбачає поглиблення акваторії до 25 м.
“Це унікальна споруда, за допомогою якої будуть перерозподілятися вантажні потоки з Сходу до Європи. Проект буде реалізований в режимі державно-приватного партнерства, яке чітко регламентує наше законодавство – Україна отримає половину всього побудованого”, – запевняє Мазюх.
Заплановано будівництво декількох терміналів і зерносховищ місткістю 20 млн тонн. Орієнтовна ціна будівництва першої черги проекту становить $3 млрд. Перша черга буде реалізована приблизно через п’ять років.
“Виходячи з того, що розрахункова потужність порту – від 140 млн тонн на рік, тільки портові й інші збори будуть приносити Україні не менше півтора мільярди доларів на рік”, – пояснив Мазюк.
Політолог Андрій Нікіфоров зізнається, що йому не зовсім зрозумілі резони китайської сторони: “Для того, щоб потік вантажів дотягнути до кримського порту з Китаю, потрібно не тільки зробити морський шлях, а й протягнути через «вушко голки» Босфору і Дарданелл, а потім, зробивши коло, довезти до Європи. Тому організація такої потужної перевалочної бази була б розумнішою на Середземномор’ї. Крім того, угода має й інші мотиви, які зовсім не зобов’язані збігатися з задекларованими цілями. Проекти такого масштабу носять не тільки економічний характер”.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас