Політ за 10 євро: На чому економлять лоукостери — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Політ за 10 євро: На чому економлять лоукостери

Особисті фінанси
2926
На сьогоднішній день у світі працюють більше ста лоукост-авіакомпаній, причому більшість з них з’явилися в останні 5 років. За даними The International Air Transport Association (IATA), на їх частку припадає 26% світового пасажиропотоку – 700 млн людей на рік, притому що традиційних авіакомпаній на планеті в 12 разів більше.
Відтоді, як компанія South-west Airlines (США) запропонувала клієнтам перший в історії дешевий політ в обмін на відмову від звичного сервісу, минуло півстоліття. В основі концепції дешевих польотів лежать тарифи, зіставні з залізничними, причому споживач отримує економію часу.
У мінімальний тариф бюджетної лінії, на відміну від звичайної, не входять безкоштовний обід і напої, можливість вибору пасажиром місця в салоні, стикувань з іншими рейсами, а також повернення грошей за квиток у разі скасування рейсу. Велика щільність пасажирів – а значить, вузькі проходи між рядами крісел – теж знижує комфорт лоукостерів, але не їх популярність. Якщо в середньостатистичний звичайний лайнер поміщаються 128 осіб, то в лоукост-варіант – 148.
“Люди готові перетерпіти пару годин в кріслі, у якого не відкидається спинка, і не випити свій келих вина, зате витратити більше на сам відпочинок, проживання, розваги”, – говорить Усамма Салах, експерт Національної асоціації бізнес-авіації США.
Літають лоукост-рейси на короткі та середні відстані до 2 тис. км, адже в тісному салоні клієнту довше витримати нелегко.
Щоб скоротити витрату пального, літаки максимально звільнені від зайвого вантажу – немає великої кількості багажу, оскільки за його провезення істотно виростає тариф, і розважальної інфраструктури для пасажирів, наприклад телеекранів. Також бюджетні авіалінії оптимізують використання свого флоту – наприклад, скорочуючи час простою машин.
Зараз в Європі можна знайти місцеві рейси, квитки на які коштують всього 10 євро. Однак щоб злітати далеко і дешево, про квиток потрібно подбати заздалегідь: за місяць до рейсу він може коштувати 10 євро, а в день вильоту – вже всі 100 євро. Такий принцип ціноутворення y лоукостерів – вартість зростає в міру продажу місць у салоні.
Бюджетні перевезення вже серйозно загрожують класичним, кажуть експерти. Проте в Україні великим компаніям поки боятися нічого, кажуть учасники ринку, адже лоукости у нас розвиваються повільно.
Провідні європейські лоукостери не йдуть в Україну, оскільки тут немає великого пасажиропотоку, каже голова ради директорів міжнародного аеропорту Київ Денис Кострожевський.
“У нас обслуговується близько 8 млн пасажирів (на рік), тоді як в зубожілому європейському аеропорту – десятки мільйонів”, – скаржиться Кострожевскій. За його словами, багатьом українцям не вистачає грошей навіть на бюджетні квитки, а крім того Україна так і не підписала Договір про відкрите небо.
За матеріалами:
Корреспондент.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас