Україна переходить на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5 — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна переходить на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5

Енергетика
1368
Кабінет міністрів України на засіданні в четвер прийняв рішення про перехід на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5, повідомив міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький.
“Так, прийнято рішення… згідно з національним планом дій з переходу на Євро-3, Євро-4, Євро-5”, – сказав міністр у коментарі журналістам після урядового засідання.
“Відповідаючи на питання про те, чи не вплине таке рішення уряду, зокрема, на роботу Шебелинського газопереробного заводу, міністр сказав: “Він, по-перше, не зупинятиметься, а по-друге – ми докладаємо зусиль, щоб налагодити там випуск Євро-3 і Євро-4”.
Нагадаємо, з 1 липня 2013 року минув термін дії національних стандартів ДСТУ 3868-99 “Паливо дизельне. Технічні умови” та ДСТУ 4063-2001 “Бензини автомобільні. Технічні умови”, які визначали технічні умови для автомобільних бензинів і дизпалива, що відповідали нормам Євро-2 і Євро-3.
Міненерговугілля підготувало проект “Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива”, але він ще не схвалений Кабміном. Згідно первинної редакції цього документа, дія стандартів якості бензину і дизельного палива, що відповідають вимогам Євро-3, пропонувалося продовжити до 31 грудня 2015 року, Євро-4 – до 31 грудня 2017 року. Однак в проект техрегламенту неодноразово вносилися правки і остаточні його формулювання залишаються невідомими.
Україна неодноразово відкладала повний перехід на стандарти якості палива Євро-4 і Євро-5. Зокрема, дію старих стандартів, відповідних вимогам Євро-2 і Євро-3, було продовжено в липні 2011 року, в січні 2012 року, в липні 2012 року.
Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості України виступило з пропозицією продовжити дію стандартів якості нафтопродуктів, що відповідають вимогам Євро-3, тільки в частині дизельного палива. Необхідність продовження старого стандарту на дизельне паливо (ДТ) Міненерговугілля мотивує тим, що близько 10-20% українського споживання ДТ забезпечується за рахунок поставок через трубопровідну систему російського “Транснафтопродукт”, яка заповнена паливом стандарту Євро-3. “Постачанням зазначеного палива задовольняються потреби сільгоспвиробників, а також “Укрзалізниці”, – йдеться в листі.
У відомстві підкреслюють, що дія старих стандартів якості нафтопродуктів вже неодноразово продовжувалася, але істотний прогрес у модернізації Шебелинського ГПЗ, Надвірнянського та Дрогобицького НПЗ не був досягнутий. “Необхідно провести аналіз стану реалізації інвестпроектів реконструкції та модернізації виробничих потужностей на вітчизняних НПЗ”, – резюмують в Міненерговугілля.
Шебелинський ГПЗ, що належить державному ПАТ “Укргазвидобування”, після закінчення дії стандартів Євро-2 і Євро-3 знизив переробку сировини до мінімального рівня. На даний момент ГПЗ продовжує випускати тільки мазут, бітум, уайт-спірит, поліпропілен та зріджений газ.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас