Компенсація відсотків за автокредитами ефективніше доплат на придбання вітчизняних машин - банкір — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Компенсація відсотків за автокредитами ефективніше доплат на придбання вітчизняних машин - банкір

Кредит&Депозит
435
Ідея доплачувати українцям за придбання вітчизняних автомобілів, що опрацьовується нині українським урядом, нереальна, враховуючи зростаючий дефіцит державного бюджету, набагато більш ефективно спрацює компенсація відсоткових ставок по автокредитах, вважає заступник правління ПАТАВАНТ-БАНК” (Київ) Андрій Швець.
“За даними Мінфіну, на 1 липня дефіцит держбюджету склав 22,5 млрд грн, коштів не вистачає на основні витратні статті, не кажучи вже про інші інвестиції. Автомобільне лобі намагається активізувати внутрішній ринок споживання вітчизняних автомобілів. Але пропозиція доплачувати громадянам за купівлю машин – дороге задоволення для держави, набагато ефективніше закласти кошти на компенсацію відсоткової ставки за кредитами”, – наведені слова А.Швеця в прес-релізі банку в п’ятницю.
При цьому він зазначив, що ресурсні можливості зростають у рази. Крім того, відпадає необхідність створювати черговий бюрократичний механізм, який буде вирішувати як, кому, коли і скільки доплачувати – все зроблять самі банки.
“Можна доплатити за покупку одного вітчизняного автомобіля 1,5-2 тис. доларів, а можна ці ж гроші пустити на компенсацію і знизити процентну ставку для багатьох покупців. Ефективність витрати держкоштів в такому випадку буде в кілька разів вище. Процентну ставку за рахунок компенсації можна знизити до 7-10% річних за кредитами в національній валюті. У покупця буде вибір – купувати іномарку під середньоринкові відсотки – 20-22% або ж вітчизняний автомобіль із набагато більш вигідною ставкою”, – підкреслює А.Швець.
На його думку, необхідно розробити комплексну програму з пожвавлення вітчизняного автомобілебудування за сприяння комерційних банків, яка активізує не тільки автомобільний сектор економіки, а й банківський ринок – фінустанови будуть зацікавлені спільно з автовиробниками розробити серію нових кредитних продуктів.
“Сьогодні напрямок автокредитування переживає певний застій. Обсяги продажів автомобілів практично не ростуть, а у більшості банків немає джерел дешевих ресурсів для того, щоб демпінгувати в цьому напрямку. Саме тому поява низькопроцентних банківських програм з автокредитування за рахунок компенсації відсотків розігріла б ринок банківських продуктів”, – вважає А.Швець.
За його оцінкою, багато банків наростили б обсяги автокредитування, враховуючи також те, що з кінця 2012 року в Україні виник відкладений попит на автомобілі з причини підвищення в той час процентних ставок.
Як повідомлялося, віце-прем’єр Юрій Бойко повідомив про намір уряду України найближчим часом розглянути законопроект про грошові доплати при купівлі українськими громадянами вітчизняних автомобілів.
У рамках підтримки вітчизняного виробника Україна з 14 квітня ввела спеціальні мита на імпорт в країну нових легкових автомобілів об’ємом бензинового двигуна 1000-1500 куб. см у розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно від країни походження та експорту.
Це викликало невдоволення ЄС, Південної Кореї, Японії. Туреччина з 12 липня вже ввела відповідні санкції проти України, а Росія заявила про намір обмежити імпорт українського шоколаду, флоат-скла і вугілля.
Крім того, Верховна Рада 4 липня прийняла закони про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та введення екологічного податку за їх утилізацію. Від сплати податку звільняються вітчизняні автовиробники, які повинні взяти на себе зобов’язання з утилізації автомобілів і інвестувати кошти у створення утилізаційних центрів.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас