Як правильно подорожувати по Євросоюзу на авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як правильно подорожувати по Євросоюзу на авто

Особисті фінанси
8851
Багато автолюбителів в літню пору замість традиційної поїздки в Крим воліють організувати автоподорож до Європи. Поїздка на машині дозволяє поєднати відпочинок на морі з відвідуванням не тільки декількох історичних місць, а й кількох міст і країн. Наприклад, за одну поїздку можна побувати і в Болгарії, і в Греції. А якщо налаштуватися на Західну Європу, то можна організувати для себе індивідуальний тур, що включає такі міста, як Прага, Відень, Рим, Венеція, Мілан, Турин, Генуя, Монте-Карло, Марсель, Барселона, Мадрид. А на зворотному шляху заїхати в Ліон, Париж, Франкфурт, Лейпциг, Берлін, Познань і Варшаву.
Щоб поїздка приносила лише задоволення і не приносила неприємностей, потрібно правильно до неї підготуватися. «Сегодня» з’ясувала основні правила автоподорожей по Європі.
ПІДГОТУЙТЕ ПАПЕРИ. Перше завдання – виїхати з країни. Щоб вас без проблем пропустили на кордоні, потрібно переконатися в тому, що ви не забули вдома жоден з документів, які можуть вимагати контролюючі органи. Потрібні: українські права та свідоцтво реєстрації на авто (техпаспорт), страховий поліс «Зелена карта» (можна купити на кордоні) і, зрозуміло, дійсна віза в закордонному паспорті (у кожного з членів «екіпажу»).
ДИТИНА. Часто виникають проблеми, якщо в авто їде маленька дитина – її повинні супроводжувати обоє батьків або один, але з нотаріально завіреним документом від другого батька про те, що він не заперечує проти поїздки.
ДОВІРЕНІСТЬ. Якщо ви відправляєтеся за кордон на чужому авто, потрібна нотаріальна довіреність від власника. А якщо в техпаспорті є відмітка, що машина знаходиться в заставі (кредиті), водієві потрібно взяти в банку лист, що підтверджує, що фінустанова не заперечує проти вивезення авто за кордон.
ПЕРЕВІРКА АВТО. Машину в обов’язковому порядку треба укомплектувати аптечкою, вогнегасником, знаком аварійної зупинки, тросом, запаскою і наклейкою «UA». Необхідно переконатися в тому, що держномери чисті та інформацію на них добре видно.
Також є вимоги і до техстану авто – не повинно бути серйозних пошкоджень кузова (тріснутого скла або дзеркала бокового виду, вм’ятин, відсутність елементів кузова). У Європі дорожня поліція звертає увагу на тонування – штраф за «чорне» переднє скло становить від 50 євро. Крім того, в деяких країнах ЄС вимагають наявності світловідбиваючого жилета – його потрібно надягати, наприклад, при заміні пробитого колеса в темний час доби.
Швидкість: від 50 до 130 км/год
На більшості автобанів Європи швидкість руху обмежена 130 км/ч. При цьому ліва смуга призначена лише для обгону (передбачені штрафи для тих, хто займає крайню ліву смугу в тому випадку, якщо права вільна).
Звертайте увагу на знаки – на деяких дорогах не можна рухатися занадто повільно. Швидкість контролюють в основному за допомогою автоматизованих систем, тоді як патрулі з радарами стоять в основному на в’їзді в населені пункти (відразу за знаком про його початок). Швидкість у містах і селищах обмежена 50 км/год, при цьому штрафують вже при швидкості 52 км/год.
Євро-ПДР: тримайтеся правіше і не блимає фарами
Основні пункти правил дорожнього руху в Європі аналогічні нашим. Але є й відмінності.
Насамперед врахуйте, що в більшості країн ЄС правила не розділяють поняття «обгін» і «випередження». Тобто в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати інші транспортні засоби. Також за межами населених пунктів не можна обганяти справа.
При виїзді на автобан по смузі розгону потрібно розігнатися до 60-80 км/годину або ще швидше – щоб не створювати небезпеку для авто, які рухаються по головній дорозі. На багаторядних дорогах слід рухатися в крайньому правому ряду, а перебудовуватися в інші ряди можна лише для обгону. У нас така вимога також прописана в ПДД, але її мало хто дотримується. Не можна блимати дальнім світлом попутному транспорту, просячи поступитися смугою для обгону – замість цього включайте лівий поворотник і не сумнівайтеся, що пропустять.
Також у ЄС при різкому гальмуванні авто прийнято включати аварійку і «по ланцюжку» передавати ззаду сигнал про те, що потік зупиняється або різко гальмує.
На автобанах можна зупинятись лише на спеціальних місцях для паркування – виняток існує лише при аварійній зупинці.
Особливо уважним водієві на європейських дорогах потрібно бути по відношенню до пішоходів. Якщо у нас в ПДД записано вимогу зупинитися або зменшити швидкість після того, як він ступив на зебру, то в Європі це потрібно зробити відразу після того, як він підійшов до переходу.
Ще одна істотна відмінність європейських ПДР від наших – правило правої допсекції світлофора. Якщо основний сигнал світлофора зелений, а права допсекція не горить, повертати направо дозволено. Аналогічно потрібно чинити і в тому випадку, якщо основний сигнал світлофора червоний, але включена права допсекція. Перед поворотом потрібно пригальмувати, щоб пропустити інші авто і пішоходів.
Чотири нестандартні ситуації для українців в ЄС
Незважаючи на те що серйозних відмінностей між правилами дорожнього руху в Україні та ЄС немає, українські водії іноді «потрапляють на гроші» по дурості. Ми опишемо найчастіші випадки.
1. Паркування для інвалідів
У нас люди з обмеженими можливостями за кермом практично не їздять. А в ЄС це – звичайна справа. За їхніми правами стежать дуже суворо. Тому якщо біля супермаркету ви зайняли місце такої людини, не дивуйтеся, якщо поліція забере авто на евакуаторі.
2. Покарання неминуче
Поліція в ЄС дуже часто використовує прихований режим патрулювання: ловлять не біля узбіччя, а в потоці на машинах, які зовні виглядають як цивільні.
3. Об’їжджати автобани немає сенсу
Є цілі сайти, присвячені порадам про те, як проїхати не по платних дорогах, а по альтернативних. Мовляв, безкоштовно, а якість така ж. Але треба знати, що економія складає всього близько 10 євро, але за рахунок об’їздів, постійних кругових рухів на перетині доріг і нескінченних населених пунктів з обмеженнями швидкості така економія обійдеться переплатою.
4. Поліція на місце ДТП не приїжджає
Якщо ваше авто зіткнулося з іншим і постраждало лише «залізо», чекати поліцію марно: у ЄС прийнято заповнювати Європротокол (додаток до страховки).
Евген Остапчук
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас