Пасажирські перевезення за 5,5 років принесли "Укрзалізниці" 35 млрд. грн збитків


Пасажирські перевезення за 5,5 років принесли "Укрзалізниці" 35 млрд. грн збитків

За останні 5,5 років, в умовах жорстко регульованих тарифів на перевезення і відсутності державних дотацій, збитки Укрзалізниці від пасажирських перевезень склали 34,681 млрд грн.

Про це повідомляє прес-центр відомства.

«Ця сума рівнозначна закупівлі 140 сучасних швидкісних потягів. Укрзалізниця могла б з їх допомогою повною мірою забезпечити попит на основні напрями», – зазначають в Укрзалізниці.

Збитки від пасажирського сектора традиційно покриває сам перевізник – за рахунок прибуткових вантажних перевезень. При державній дотації за перевезення за соціальними цінами ці кошти могли б бути спрямовані на довгострокові капітальні вкладення – в першу чергу, в пасажирські перевезення.

«У світлі цих збитків гостро стоїть питання і про невиконання Закону України «Про залізничний транспорт» в частині оновлення парку пасажирських вагонів. Якби парк оновлювався мінімум на 200-300 вагонів щорічно, громадяни України реально б відчули нову якість пасажирських перевезень», – кажуть у відомстві.

За 5 місяців поточного року Укрзалізниця отримала майже 3 млрд грн. збитків від далекого і приміського сполучення. Крім того, заборгованість обладміністрацій за пільгові перевезення за 2013-й рік вже становить 179,9 млн. грн.

Нагадаємо, за повідомленнями ЗМІ, ВАТ РЖД отримало в цьому році від російської держави 20 млрд руб. (5 млрд грн.) на компенсацію збитків від пасажирських перевезень. На початку року Федеральна пасажирська компанія (ФПК) вже отримала 13 млрд руб. (3,25 млрд грн.) на субсидування перевезень за регульованим тарифом. Крім того, було вирішено прискорити індексацію тарифів на плацкартні та загальні вагони, що дало ФПК ще 5,1 млрд руб. (1,28 млрд грн.).

Російські залізничники також отримали від свого уряду солідні кошти на розвиток високошвидкісного руху, зокрема, 16-18 млрд руб. (4-4,25 млрд грн.) на проектування високошвидкісної магістралі Москва-Казань. Вартість об’єкту – 928 млрд руб. (232 млрд грн.). Всього, згідно з Генеральним планом розвитку мережі російських залізниць, обсяг інвестицій на будівництво високошвидкісної магістралі до 2020 р. передбачається на рівні 1,84 трлн руб. (460 млрд грн.). А до 2030 р. РЖД пропонує побудувати більше 4000 км високошвидкісних ліній і 7000 км швидкісних шляхів.

В Україні швидкісний рух розвивається за кошти залізничного відомства: участь держави в цьому проекті поки незначна.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua