Експерти: Якщо не розділити виконавця і замовника дорожніх робіт корупція в Укравтодорі буде тривати вічно — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерти: Якщо не розділити виконавця і замовника дорожніх робіт корупція в Укравтодорі буде тривати вічно

Казна та Політика
619
Укравтодор необхідно реформувати, так як це дозволить розділити функції замовника і виконавця.
Про це в ході експертного опитування Інституту Горшеніна заявив екс-мер Херсона, заступник голови парламентського комітету з питань регіональної політики, містобудування та ЖКГ Володимир Сальдо.
«Це дуже здорова пропозиція, якщо говорити про Укравтодор, яка забезпечить більш ретельне планування розвитку дорожньої мережі та об’єктів дорожнього господарства», – зазначив він. І додав, що крім поділу функцій обов’язково потрібно провести фінансове реформування.
При цьому Сальдо вважає, що пріоритетний результат реформування дорожньої галузі – створення в Україні дорожньої інфраструктури.
«Передача доріг місцевого значення на баланс органам місцевого самоврядування, місцевим органам влади, в першу чергу, дасть можливість планування виділення та залучення коштів, оскільки ефективність залучення коштів зростає, коли є господар. Чіткий розподіл відповідальності та взяття на баланс дорожнього господарства призведе до порядку, якого зараз у цій сфері недостатньо», – заявив Сальдо.
«Загалом, якщо подібні ініціативи будуть реалізовані правильно і системно, – це шлях до повномасштабного реформування всіх доріг України. Усіх – оскільки мова йде не тільки про магістральні дороги», – резюмував депутат.
Позитивні очікування від реформи дорожньо-будівельної галузі присутні і у перевізників. «Реформа давно назріла, тому що стан доріг не задовільний, я сподіваюся, що в її результаті надійність наших доріг підвищиться», – заявив Леонід Докіль, віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП).
«Реформа дозволить сконцентруватися кожному на своїй ділянці – за основні напрямки транспортних коридорів буде відповідати Автодор, а місцеві дороги будуть під більш жорстким контролем місцевої влади», – сказав експерт, підкресливши, що посилення ролі місцевої влади у контролі за станом місцевих доріг позитивно позначиться на українському дорожньому господарстві.
Підтримує ініціативу реформування Укравтодору і екс-міністр транспорту Євген Червоненко. «Розділити виконавця і замовника (дорожніх робіт, – ред.) потрібно однозначно, інакше корупція у нас буде тривати вічно. І це, звичайно, позначиться на якості доріг», – сказав він.
Нагадаємо, раніше віце-прем’єр України Олександр Вілкул у статті в «Дзеркалі тижня» оприлюднив основні положення Концепції розвитку дорожньої галузі України. Серед них – передача з фінансуванням 117 тис. км доріг місцевого значення від Укравтодору до сфери відповідальності обласних адміністрацій, закріплення відповідальних за кожною дорогою в регіоні, забезпечення публічності інформації; реорганізація АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» шляхом створення регіональних компаній, керованих місцевою владою; введення контролю за якістю виконання робіт через Укртрансінспекцію; по дорогах місцевого значення – закріплення відповідальності регіонів і створення довгострокових планів щодо поліпшення стану дорожніх мереж шляхом проведення капітальних та поточних ремонтів та ін.
За матеріалами:
lb.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас