Ви коштуєте недорого — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ви коштуєте недорого

Особисті фінанси
2271
Збільшення персональних даних в інтернеті призводить до того, що компанії, які торгують геофізичної інформацією, знижують її вартість: відомості про вік, стать і місце проживання однієї людини продаються за $ 0,0005, а на купівлю оптом діють знижки. Компанії шукають все більш детальні дані про споживачів – це стосується хвороб, термінів вагітності у жінок, іноді вони сортуються по рейтингу кредитоспроможності людей. Галузеві експерти та відомства наполягають на тому, щоб компанії відкрили доступ до таких баз даних звичайним людям, які могли б скористатися правом при бажанні змінити інформацію про себе або зовсім видалити її.
Активні дії корпорацій по збору персональних даних про своїх клієнтів призводять до зниження ринкової вартості цієї інформації, навіть незважаючи на побоювання, що вона є предметом відстеження правоохоронними органами, повідомляє The Financial Times.
Протягом декількох років збір даних про споживачів перетворився на багатомільярдний бізнес: він практично не регулюється законодавством, а компанії відстежують інформацію про споживачів та їх активності через веб-пошук, соціальні мережі, історію покупок, публікації у відкритому доступі та ін. У результаті портрет споживача може включати навіть рейтинг кредитоспроможності, історію хвороб, а також терміни вагітності, якщо це жінка.
За даними галузевих джерел, на які посилається видання, велика частина персональних даних про споживачів коштує менше $ 1 за людину.
«Ви коштуєте недорого», – констатує Дейв Морган, засновник компанії, яка одна з перших почала використовувати знайдені в інтернеті дані про споживачів, щоб зробити таргетинг при розміщенні онлайн-реклами більш ефективним.
Базові дані про клієнта – його вік, статева приналежність та місце проживання – продаються за $ 0,0005 за людину, або 50 центів за тисячу чоловік. Інформація про тих, хто вважається «впливовими» у соціальних мережах, продається за 75 центів за тисячу чоловік. Більш цінними є відомості про доходи та історії покупок – вона коштує $ 1 за тисячу споживачів.
Оскільки основні дані про людей знаходити стає все простіше, компанії, що торгують геофізичною інформацією, починають шукати все більш докладні дані.
Так, LeadsPlease.com продає імена та електронні пошти споживачів, які страждають такими захворюваннями, як рак, діабет або депресія, за $ 0,26 з особи. Інформація включає не тільки діагноз, але і ліки, які прописали хворому.
Для оптових покупців компанія пропонує знижки: якщо покупець хоче отримати дані на 50-100 тисяч осіб, вартість даних знижується майже вдвічі – до $ 0,14/чол.
А ALC Data продає списки споживачів із захворюваннями, які відсортовані за рейтингом кредитоспроможності. «У нинішній економічній ситуації визначення потенційних клієнтів з хорошою кредитною історією, поганою кредитною історією або її відсутністю можуть різко вплинути на результати», – наводить FT витримку їх маркетингових матеріалів компанії.
Протягом останніх 12 місяців покупцями ALC Data виступали страхова група Blue Cross Blue Shield, мобільний оператор Sprint Nextel, постачальник електрики TXU Energy.
Компанія також володіє даними про 80% випадків народжуваності в США: нещодавно вона випустила базу, в якій зібрала інформацію про вагітних жінок і тих, хто нещодавно став матерями, а також про їх тіток, бабусь, близьких друзів і сусідів.
Федеральна комісія з торгівлі США і члени конгресу в даний час досліджують галузь продажу персональних даних, щоб зрозуміти, як працюють такого роду компанії, якого роду інформацію вони мають і як вона використовується.
«Найчастіше споживачі не знають про існування таких компаній, а також про причини, за якими вони збирають і використовують персональну інформацію, – зазначали у відомстві в грудні 2013 року, коли тільки ініціювали перевірку. – Відсутність прозорості означає, що навіть якщо компанії – продавці геофізичної інформації і дають споживачам доступ до даних, люди не знають, як скористатися цим правом».
По-перше, запити споживачів на те, щоб побачити всю персональну інформацію про себе, часто залишаються незадоволеними, якщо вони виходять від однієї людини, а не групи осіб. З іншого боку, трудомісткий і тривалий процес – це зміна особистих даних, які є у компанії, з ініціативи користувача.
Юристи, що спеціалізуються на захисті приватного життя, протягом довгого часу закликають такі компанії, як Acxiom, Experian і Datalogix, відкрити людям доступ до інформації, яка була на них зібрана, а також можливість вносити до неї зміни і видаляти її.
В даний час сектор керується законами саморегулювання – це має на увазі, що компанії не мають права збирати і поширювати інформацію про дітей, особливості стану здоров’я і фінансового становища споживачів. У відповідності з внутрішніми правилами галузі, дані, які були отримані з медичних карт, можна продавати тільки за умови анонімності користувачів.
У той же час в LeadsPlease і ALC запевняють, що інформація про захворювання споживачів була зібрана не з цих джерел, а надана самими пацієнтами, можливо, викладена у відкритому доступі.
Анастасія Матвєєва
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас