482
Перевірка якості бензину на митниці може вдарити по аграріям - експерт
— Енергетика
Перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС, вважає президент “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Леонід Косянчук.
Організація висловлює занепокоєння у зв’язку із заявою міністра податків і зборів України Олександра Клименка про намір посилити контроль якості імпортних нафтопродуктів на митниці з метою збільшення надходжень акцизного збору.
“Ми впевнені, що дана заява стала результатом дезінформації органів державної влади та громадськості з метою просування бізнес-інтересів окремих осіб”, – зазначив Косянчук.
“Об’єднання” запропонувало прийняти ряд заходів для поліпшення ситуації на ринку нафтопродуктів в Україні. На думку організації, оскільки ставка акцизного збору в Україні уніфікована і не залежить від якості бензину, перевірки якості не призведуть до збільшення збору акцизів.
“Держмитслужба України в штатному режимі веде досить серйозний контроль якості, відбираючи проби з кожної партії товару. Це говорить про те, що причиною падіння надходжень акцизного збору з нафтопродуктів є контрабанда, а не псевдовідхилення з якості”, – зазначає Косянчук.
За його словами, понад 90% імпортного бензину в Україні припадає на Білорусь, Литву, Польщу і Румунію, а ці нафтопродукти відповідають європейським стандартам і паралельно поставляються в країни Європи і США. Експерт уточнює, що, крім самого виробника, що видає необхідні сертифікати на свою продукцію, її відвантаження в обов’язковому порядку також контролюють міжнародні сертифікаційні суспільства. “Перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС, і в цьому ми готові надати уряду всебічну допомогу”, – зазначив Косянчук.
Третім заходом в “Об’єднанні” вважають необхідність встановити жорсткий митний контроль постачання нафти і відвантаження нафтопродуктів на українських НПЗ. “На сьогодні такий контроль відсутній, що призвело до розквіту деяких давальницьких схем, податкова” прозорість “яких викликає великі сумніви”, – кажуть в організації.
“Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” відзначає, що поява додаткових перевірок контролю якості на кордоні говорить про те, що головною метою цієї “програми” є отримання офіційних санкцій на затримку нафтовантажів і, як наслідок, можливості усунення з ринку конкурентів.
Нагадаємо, що внаслідок проблем з митним оформленням палива восени 2012 року на сьогодні в Україні фактично згорнута діяльності одного з найбільших операторів, румунського концерну “Ромпетрол”: у першому кварталі 2013 року компанія не поставить в Україну через дочірню структуру “Ромпетрол-Україна” ні тонни нафтопродуктів, а інвестиційні проекти і зовсім були заморожені.
В організації вважають, що будь-які проблеми на митниці в розпал літнього автомобільного сезону і активних сільгоспробіт можуть призвести до зростання цін на нафтопродукти і до перебоїв у постачанні паливом. У свою чергу, удар по легальних постачальникам призведе також до збільшення частки контрабандного і фальсифікованого палива на ринку, що прямо суперечить інтересам держави та споживачів.
“На сьогодні ми не бачимо передумов для зростання цін на нафтопродукти, незважаючи на наближення сезону активного споживання. Однак у випадку виникнення будь-яких проблем з митним оформленням нафтопродуктів неминуче відбудеться дестабілізація як ресурсної, так і цінової ситуації”, – заявив президент Асоціації Леонід Косянчук.
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти