481
Перевірка якості бензину на митниці може вдарити по аграріям - експерт
— Енергетика
Перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС, вважає президент “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Леонід Косянчук.
Організація висловлює занепокоєння у зв’язку із заявою міністра податків і зборів України Олександра Клименка про намір посилити контроль якості імпортних нафтопродуктів на митниці з метою збільшення надходжень акцизного збору.
“Ми впевнені, що дана заява стала результатом дезінформації органів державної влади та громадськості з метою просування бізнес-інтересів окремих осіб”, – зазначив Косянчук.
“Об’єднання” запропонувало прийняти ряд заходів для поліпшення ситуації на ринку нафтопродуктів в Україні. На думку організації, оскільки ставка акцизного збору в Україні уніфікована і не залежить від якості бензину, перевірки якості не призведуть до збільшення збору акцизів.
“Держмитслужба України в штатному режимі веде досить серйозний контроль якості, відбираючи проби з кожної партії товару. Це говорить про те, що причиною падіння надходжень акцизного збору з нафтопродуктів є контрабанда, а не псевдовідхилення з якості”, – зазначає Косянчук.
За його словами, понад 90% імпортного бензину в Україні припадає на Білорусь, Литву, Польщу і Румунію, а ці нафтопродукти відповідають європейським стандартам і паралельно поставляються в країни Європи і США. Експерт уточнює, що, крім самого виробника, що видає необхідні сертифікати на свою продукцію, її відвантаження в обов’язковому порядку також контролюють міжнародні сертифікаційні суспільства. “Перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС, і в цьому ми готові надати уряду всебічну допомогу”, – зазначив Косянчук.
Третім заходом в “Об’єднанні” вважають необхідність встановити жорсткий митний контроль постачання нафти і відвантаження нафтопродуктів на українських НПЗ. “На сьогодні такий контроль відсутній, що призвело до розквіту деяких давальницьких схем, податкова” прозорість “яких викликає великі сумніви”, – кажуть в організації.
“Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” відзначає, що поява додаткових перевірок контролю якості на кордоні говорить про те, що головною метою цієї “програми” є отримання офіційних санкцій на затримку нафтовантажів і, як наслідок, можливості усунення з ринку конкурентів.
Нагадаємо, що внаслідок проблем з митним оформленням палива восени 2012 року на сьогодні в Україні фактично згорнута діяльності одного з найбільших операторів, румунського концерну “Ромпетрол”: у першому кварталі 2013 року компанія не поставить в Україну через дочірню структуру “Ромпетрол-Україна” ні тонни нафтопродуктів, а інвестиційні проекти і зовсім були заморожені.
В організації вважають, що будь-які проблеми на митниці в розпал літнього автомобільного сезону і активних сільгоспробіт можуть призвести до зростання цін на нафтопродукти і до перебоїв у постачанні паливом. У свою чергу, удар по легальних постачальникам призведе також до збільшення частки контрабандного і фальсифікованого палива на ринку, що прямо суперечить інтересам держави та споживачів.
“На сьогодні ми не бачимо передумов для зростання цін на нафтопродукти, незважаючи на наближення сезону активного споживання. Однак у випадку виникнення будь-яких проблем з митним оформленням нафтопродуктів неминуче відбудеться дестабілізація як ресурсної, так і цінової ситуації”, – заявив президент Асоціації Леонід Косянчук.
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною