Як нові технології можуть змінити водіння — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як нові технології можуть змінити водіння

Технології&Авто
3336
До “гугломобіля” швидко звикаєш, особливо враховуючи, як чуйно він реагує на поведінку оточуючих машин. Для Крістофера Урмсона, інженера, який очолює дослідження автомобілів без водіїв у Google, це заняття не цікавіше, ніж поїздка на автобусі. З 2009 року він і його команда накатали близько 500 тис. миль в “гугломобілі”. Його увага – зовсім не на дорозі, він розмірковує про майбутнє.
“Ми плануємо полегшити водіння автомобіля, щоб людина могла займатися чим хоче. Наша мета – зробити технологію непомітною для користувачів”, – пояснює він. Один із засновників Google Сергій Брін сказав йому, що мріє побачити автомобілі без водіїв на дорогах вже через п’ять років. Провідні виробники теж не сиділи без діла, готуючись оголосити про власні плани з розробки автономних або напівавтономних автомобілів в найближчі три роки. У січні президент Nissan Карлос Гон передбачав появу таких автомобілів в автосалонах до 2020 року.
Варто зазначити, що “гугломобілі” – лише частина автомобільної революції, яка може кардинально змінити автомобільний світ. Підключені до мережі автомобілі, що обмінюються мільйонами біт даних, обіцяють нові нескінченні можливості для безпеки, комфорту і розваг.
“Нам всім вже пора поставити автомобіль в один ряд зі смартфоном, ноутбуком або планшетом. Це всі частини однієї великої мережі”, – говорить Білл Форд-молодший, виконавчий директор Ford.
Хоча Форд й інші топ-менеджери автоконцернів дивляться на технології з оптимізмом, не варто думати, що у них немає сумнівів. П’ятдесят років тому Детройт неправильно розрахував апетити споживачів і загубився серед японських малолітражних автомобілів, що хлинули в США: відновити позиції до кінця так і не вдалося.
Очікується, що до 2025 року близько 100 млн нових автомобілів матимуть можливість підключення до мережі, і автовиробники вже нервують: якщо вони не витратять мільярди на розвиток нового технологічного ринку, то можуть програти молодим конкурентам так само, як подібні битви програють видавництва, музичні та телевізійні компанії.
Проте новим гравцям завоювати авторинок буде не так просто. Вони зіткнуться з потужним опором автомобільних виробників та їхніх традиційних постачальників кшталт Continental і Delphi, які вкладають мільярди доларів у системи “розумного автомобіля”.
З іншого боку, боси автоконцернів, звичайно, не Білл Гейтс. “Хоча Детройт успішно співпрацює з низкою технологічних компаній, включаючи Microsoft, для розробки нової продукції, виробники дуже нервують, вони бояться програти цю гру”, – говорить Жан-Франсуа Тремблей з Ernst&Young.
Детройт вже має радість спостерігати, як його традиційному хлібу з маслом – розпродажам нових автомобілів – загрожують перенаселені міста і системи прокату на зразок Zipcar, які надають споживачу нові можливості. До того ж дослідження показують, що підлітки більше не ставлять знак рівності між автомобілем і свободою.
Маржа на електроніці
Тим часом автомобілі вже достатньою мірою оснащені різними технологічними примочками. Наприклад, навіть у Ford Fusion є камери, датчики температури і дощу і т. п. Всі ці технологічні системи безпеки збільшили за п’ять років середню ціну на автомобіль на 10%, до $ 30,8 тис. (статистика Edmunds.com, тут і далі ціни на автомобілі в США). Дивіться самі, Ford F-150 продається за $ 38,5 тис. з валовою маржею $ 11 тис. Але законодавство про економію палива плюс збільшені ціни на бензин призвели до того, що Ford зараз продає набагато менше F-150, ніж раніше: 940 тис. машин в 2004 році і 645 тис. – в 2012 році. Продажі зростають в основному у більш економічних і менш прибуткових автомобілів – таких, як Fusion, що продаються за середньою ціною $ 26 тис., з яких $ 7 тис. прибуток.
Що залишається робити автовиробникові? Ще більше додавати електронної начинки і переконувати споживачів купувати повністю укомплектовані Fusion. Наприклад, автомобіль в комплектації Ford Fusion Titanium з повним приводом коштує $ 31 тис. Додайте ще $ 1,2 тис. за помічника водія (контроль “сліпих зон” і смуги руху), $ 795 за голосову навігацію, $ 995 за адаптивний круїз-контроль і $ 895 за паркувальну систему, і в підсумку ви платите більше $ 35 тис., значно збільшуючи дохід Ford.
BMW, Volkswagen, GM – всі великі автовиробники використовують подібні стратегії. Автолюбитель сліпо розщедрюється на більшу частину з цього набору подібно до того, як, завдяки революції смартфонів він, не замислюючись, залишає сотні доларів на різні ігри.
Втім, і споживач може дійти до межі насичення. Компанія JDPower&Associates провела дослідження серед 17 тис. власників автомобілів, з’ясовуючи, чого вони дійсно чекають від автомобільних технологій. Побажання були надзвичайно прості. Перше місце в списку автолюбителя – доступ до смартфона такий же легкий і безпечний, як в інших місцях.
Водночас виробники заглядають далі. Наприклад, Honda розробляє систему розширеної реальності, яка здатна виділяти “зони особливого інтересу”. Така система підсвічує важливу для водія інформацію – на лобовому склі, в полі його зору: знаки обмеження швидкості обводяться колом або виводиться текст, наприклад назва вулиці чи ім’я адресата.
Ще одна технологія, яка перебуває на стадії досліджень, включає в себе систему датчиків, за допомогою яких інженери дізнаються більше про навколишнє середовище, а також будуть використовувати дані з “хмари”. А Ford, наприклад, розробляє біометричні сенсори – можливо, їх будуть вбудовувати в крісло автомобіля, щоб вимірювати рівень стресу. Це покликано ще більше персоналізувати технологію допомоги водієві, тому що рівень підготовки – і таким чином стресу від водіння – варіюється від людини до людини.
Клієнт не готовий?
Коли співробітники JDPower&Associates пояснили власникам автомобілів, як працюватимуть дисплеї нового покоління, на зразок тих, що розробляються для Honda, 74% з автомобілістів погодилися, що це було б цікавим доповненням. Але коли вони дізналися про ціну $ 1,3 тис., інтерес зберігся лише у 32% опитаних.
Сьогоднішній покупець не готовий платити додаткові суми за послуги, доступні йому на смартфонах. Можливо, оплачувати створення “розумних автомобілів” доведеться не тільки споживачам, але і мобільним операторам зі страховиками, які виграють від появи таких машин. Ідеї різні: наприклад, страховики за допомогою отриманих даних зможуть точніше прорахувати свої моделі. Ще одним джерелом коштів спонсорування “розумних автомобілів” може стати реклама. Водії, як і багато користувачів смартфонів, дозволять операторам використовувати їхнє місце розташування й пропонувати сервіси з прив’язкою до місцевості. Правда, залишається занепокоєння за збереження особистої інформації і є небезпека того, що реклама буде відволікати водія від дороги.
Хоча технології дуже швидко розвиваються, по суті, ще нічого не придумано. “Автовиробники не зовсім розуміють, як розвиватиметься ринок і хто буде платити”, – резюмує Тремблей з Ernst&Young.
За матеріалами:
Forbes
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас