"Укрзалізниця" втратила мільярд через передачу вагонів приватним компаніям - депутати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" втратила мільярд через передачу вагонів приватним компаніям - депутати

Казна та Політика
736
Член депутатської фракції ВО “Батьківщина” Олег Медуниця пропонує створити Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради з питань розслідування обставин передачі у 2012 році вантажних вагонів інвентарного парку “Укрзалізниці” приватним компаніям. Відповідний законопроект № 2173а від 30.05.2013 року зареєстровано у парламенті.
Підставою для внесення законопроекту стало, на думку депутата, порушення посадовими особами “Укрзалізниці” законів України, в результаті чого в 2012 році частина державного рухомого складу була передана окремим приватним підприємствам.
Так, наприкінці 2011 року “Укрзалізниця” перестала надавати вагони загального парку для виконання перевезень, аргументуючи це тим, що всі вагони були передані державним вагонним компаніям (Львівська, Південно-Західна, Одеська, Південна, Придніпровська та Донецька залізниці), створеним на базі спеціалізованих вагоноремонтних підприємств.
У свою чергу державні вагонні компанії призначили своїх представників і передали їм право організації перевезень, управління державним рухомим складом і, відповідно, розрахунків за ці послуги.
Такими представниками державних вагонних компаній стали шість підприємств: Львівська дорога – ТОВ “Юніверсал Карго Транс”; Південно-Західна дорога – ТОВ “Рейл Карго Транс”; Одеська дорога – ТОВ “Юніон Ком Транс”; Південна дорога – ТОВ “Юніон Транс Сервіс” ; Придніпровська дорога – ТОВ “Карготранс”; Донецька дорога – ТОВ “Транс Систем Лоджистік”.
У результаті утворилася схема, за якою підприємствам-вантажовідправникам доводилося укладати багатосторонні договори не тільки з власником вагонів, але і з вищезгаданими приватними компаніями. Вони, у свою чергу, пропонували вантажовідправникам підписувати договори про організацію перевезень на власних умовах, з додатковими тарифами і надбавками. При цьому, за даними Олега Медуниці, відповідно до змісту цих договорів, приватні компанії не несли відповідальності за вантаж.
Через такі схеми держава втратила понад 1 млрд грн. Крім того, тарифи на вантажні перевезення в середньому зросли з експорту-імпорту на 33%, по транзиту – до 50%.
Таким чином, метою діяльності Тимчасової слідчої комісії буде відшкодування збитків, завданих державі внаслідок неправомірних дій посадових осіб “Укрзалізниці”, а також притягнення до відповідальності осіб, винних у передачі вагонів “приватникам”.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас